Innowacje w turystyce
Niniejsza wieloautorska monografia naukowa zatytułowana Innowacje w turystyce. Wybrane praktyki działań, powstała jako efekt dyskusji na temat występowania innowacji w szeroko pojętej gospodarce turystycznej, zainicjowanej podczas I Seminarium Studencko-Doktoranckiego z udziałem praktyków, które odbyło się w 21.03.2017 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Seminarium zostało zorganizowane przez przedstawicieli Katedry Marketingu oraz Katedry Zarządzania Marketingowego i Turystyki. Do prac nad przygotowaniem monografii zaproszeni zostali doktoranci oraz pracownicy naukowi, co pozwoliło na wymianę doświadczeń, prezentację wyników badań własnych, ale przede wszystkim stworzyło przestrzeń do dyskusji naukowej. Celem monografii w warstwie teoretycznej jest prezentacja wybranych zagadnień dotyczących rozwoju różnych typów innowacji w turystyce, w tym m.in.: produktowych, procesowych, organizacyjnych oraz technologicznych. W warstwie praktycznej spostrzeżenia i wnioski sformułowane przez poszczególnych autorów mają na celu pokazanie kierunku rozwoju innowacji w szeroko pojętej turystyce. Monografia powstała w oparciu o bogate źródła literaturowe, statystyczne, wyniki prowadzonych badań oraz egzemplifikację wybranych praktyk rynkowych w zakresie tworzenia, kreowania i stosowania innowacji w różnych sektorach turystyki. Struktura opracowania obejmuje dwanaście rozdziałów.
- Kategorie:
- Redakcja: Beata Reformat
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-408-4
- ISBN druku: 978-83-7875-407-7
- Liczba stron: 174
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 1. Technologie „rozszerzonej rzeczywistości” w komunikacji marketingowej firm sektora turystycznego (Joanna Wiechoczek) 9 2. Geolokalizacja jako przykład innowacji marketingowej oferentów produktów turystycznych (Małgorzata Kieżel) 23 3. Aplikacje mobilne na rynku turystycznym w opinii pokolenia Y (Zbigniew Spyra) 37 4. Zastosowanie aplikacji mobilnych w turystyce na przykładzie AudioTrip (Paulina Radzik) 53 5. Gastronomia mobilna jako innowacja w sektorze polskiej gastronomii (Hanna Ziętara) 63 6. Rozwój turystyki luksusowej jako odpowiedź na rosnące potrzeby turystów (Anastazja Kasztalska) 79 7. Enoturystyka jako nowa forma turystyki specjalistycznej w Polsce (Beata Reformat) 89 8. Rozwój sektora enoturystyki w Polsce (Paulina Reformat) 101 9. „Wczasy pod gruszą” wczoraj i dziś na przykładzie gospodarstwa agroturystycznego „U Basi” w Kotlinie Żywieckiej (Janusz Gancarczyk) 113 10. Sojusznicy strategiczni samorządu terytorialnego w procesie kreowania innowacji w turystyce biznesowej (Michał Jaśniok) 125 11. Relacje instytucji turystyki kulturowej ze społecznością lokalną (na przykładzie siemianowickiego Centrum Kultury – Parku Tradycji) (Anna Dewalska-Opitek, Monika Pojda-Dziekońska) 139 12. Marketing w procesach stymulowania innowacji w turystyce (Magdalena Sobocińska) 153 13. Nowe koncepcje marketingu w usługach turystycznych (Beata Nowotarska-Romaniak) 163