MENU

Interaktywne fantasy

(eBook)

Gatunek w grach cyfrowych

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2016

  • Autor: Maria B. Garda

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Interaktywne fantasy

Czym różnią się gatunki gier cyfrowych od gatunków znanych nam z filmu czy literatury, takich jak western bądź kryminał? Czy znane gry, takie jak rodzimy Wiedźmin, jedynie czerpią z repertuarów gatunkowych swoich książkowych lub ekranowych źródeł, czy też może oferują osobne i unikatowe wzorce gatunkowe? Autorka omawia zagadnienie gatunku w grach cyfrowych w relacji do innych mediów na przykładzie współzależności fantasy, komputerowych gier fabularnych (computer Role-Playing Games) i gier angażujących (hardcore games). Interesuje ją nie tylko wymiar reguł i związana z interaktywnością mechanika, ale także rama semantyczna świata gry oraz - łączące dwa poprzednie aspekty - doświadczenie rozgrywki. Jednocześnie Autorka zwraca szczególną uwagę na kontekst historyczny kultury gier cyfrowych i za pomocą licznych przykładów umieszcza prowadzoną argumentację w szerokiej perspektywie kulturoznawczej. Wprowadza do języka polskiego tłumaczenia istotnych terminów, które konsekwentnie stosuje i wyjaśnia, na potrzeby analizy wykorzystuje także własne pojęcia (m. in. model fuzji gatunkowej). Dzięki temu osadza groznawstwo w dyscyplinarnym kontekście akademickim.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania	7
Wstęp	9

Rozdział 1. Wprowadzenie	13
1.1.	Badanie gier cyfrowych	13
1.2.	Koncepcja gatunku	19
1.3. Warstwy gatunkowości	25
1.4.	Fuzja gatunkowa	27
1.5.	Efekt gatunkowy	28
1.6.	Etykieta gatunkowa	30
1.7.	Transmisja gatunkowa	33
Podsumowanie	37

Rozdział 2. Gatunek tematyczny: fantasy	39
2.1.	Termin „fantasy”	39
2.2.	Korzenie fantasy	43
2.3.	Fantasy i mit	45
2.4. Oświecenie	49
2.5. Fantasy i fairy-tale	51
2.6.	Definicje fantastyczności	53
2.7.	Kreacja świata	58
2.8.	Realizm własności	61
2.9.	Charakterystyka fantasy	62
2.10.	Fantasy transmedialne	64
Podsumowanie	71

Rozdział 3. Gatunek ludyczny: cRPG	73
3.1.	Kontekst historyczny	73
3.2.	Archeologia cRPG	76
3.3.	Klasyczne cRPG	79
3.4.	Dyskursy gatunkowości	83
3.5.	Klasyfikacje teoretyczne	86
3.6.	Charakterystyka cRPG	91
3.7.	Odgrywanie roli	94
3.8.	Rozwijanie postaci	98
3.9. Fuzja fantasy – cRPG – zaangażowanie	101
Podsumowanie	103

Rozdział 4. Gatunek funkcjonalny: angażujący	105
4.1. Typologie funkcjonalne	105
4.2. Gry rozrywkowe i poważne	107
4.3.	Opozycja hardcore – casual	110
4.4.	Gracz autentyczny	112
4.5. Gracz zaangażowany	116
4.6. Casual Revolution	121
4.7. Logika zwrotów nieangażujących	126
4.8. Inne typologie graczy	128
4.9.	Gry angażujące kognitywnie	131
4.10.	Angażujące cRPG	135
Podsumowanie	137

Rozdział 5. Analiza tematyczna: seria Wiedźmin	139
5.1. Polska gra – polskie fantasy	139
5.2. Lokalność Wiedźmina	142
5.3. Glokalizacja Wiedźmina	145
5.4. Horyzont oczekiwań	151
Podsumowanie	158

Rozdział 6. Analiza ludyczna: roguelike	159
6.1.	Dominanty roguelike	159
6.2.	Roguelike i seria Diablo	167
6.3.	Roguelike i neorogue	172
Podsumowanie	176

Rozdział 7. Analiza funkcjonalna: Legend of Grimrock i Game of Thrones: Ascent 179
7.1. Legend of Grimrock	179
7.2. Game of Thrones: Ascent	187
Podsumowanie	194

Zakończenie	195
Bibliografia	199
Filmografia	207
Ludografia	209
Spis tabel i rysunków	213
Indeks	215
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

14,04 zł
18,00 zł

Szkoła na wirażu zmian politycznych

Publikacja Bogusława Śliwerskiego pt. Szkoła na wirażu zmian politycznych. Bez cenzury, to kolejna po Ped@gog w blogosferze, Kraków 2009 i Klinika akademickiej pedagogiki, Kraków 2011, książka powstała z esejów Autora zamieszczanyc...
46,80 zł
60,00 zł

Przełom dwoistości w pedagogice polskiej

PRZEDMOWANajpierw pozwolę sobie na wyznanie, spisane już po wielomiesięcznym wysiłku budowania tej książki. Przepraszam Czytelników, że między okładkami ukryte są tu, nie tylko z powodów objętościowych tekstu, ze cztery co najmniej ...
19,50 zł
25,00 zł

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z któr...
27,30 zł
35,00 zł

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Pub...
8,01 zł
8,90 zł

Final Fantasy XV - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Final Fantasy XV zawiera wszystkie potrzebne informacje, by ukończyć grę w 100 procentach. W początkowych rozdziałach, zamieszczone zostały podstawowe informacje na temat rozgrywki. Zapoznasz się tutaj z opisem interfejsu, ...
44,91 zł
49,90 zł

8 Best Fantasy Novels

For many generations of readers, Herbert Wells, author of The Invisible Man, The Island of Dr. Moreau, Food of the Gods, and a number of other science fiction novels, has been and remains a great science fiction writer, whose work has had an important ...
7,11 zł
7,90 zł

Fantasy Wars - poradnik do gry

Poradnik do gry „Fantasy Wars” to opis przejścia poszczególnych misji. Zawiera szczegółowe mapy z najważniejszymi miejscami oraz rozmieszczeniem wojsk przeciwnika. W każdej misji podany jest sposób rozwiązania zar&oacut...
7,80 zł
10,00 zł

Fantasy Ewolucja gatunku

Fantasy. Ewolucja gatunku stanowi interesują i ambitną próbę syntetycznego i całościowego spojrzenia na jeden z najciekawszych gatunków dwudziestowiecznej prozy popularnej który - jak się zdaje - został dotychczas opisany przez kry...
17,99 zł
19,99 zł

Wybór damy. Romans interaktywny

Namiętny romans historyczny, jakiego jeszcze nie było!TY jesteś jego bohaterką. 250 wyborów i 23 zakończenia. Miłości, przygody, podróże, tajemnice i humor!Pikantne flirty. Błyskotliwe riposty. Namiętne intrygi oci...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!