Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw
Monografia zawiera analizę teoretyczną problemów internacjonalizacji o charakterze poznawczym i utylitarnym, a także prezentację badań przeprowadzonych w polskich i ukraińskich mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w związku ze sposobami ich internacjonalizacji. Oparcie rozważań na wynikach przeprowadzonych badań oraz zamieszczenie studiów przypadków daje możliwość konfrontacji dróg internacjonalizacji polskich i ukraińskich przedsiębiorstw ze znanymi w świecie modelami. Zasadniczą treścią publikacji jest opis i analiza internacjonalizacji przedsiębiorstw w kontekście jej modeli.
Autorka wychodzi poza konwencjonalny opis, dodając nowe zagadnienia i wątki, podkreślając rosnącą rolę procesu internacjonalizacji w zarządzani u przedsiębiorstwami oraz dla gospodarki. Zasadniczym atutem książki jest wypełnienie luki w zakresie prezentacji sposobów internacjonalizacji polskich i ukraińskich przedsiębiorstw z uwzględnieniem ich wielkości, a także przeanalizowanie problemu od strony biznesu, instytucji naukowych i samorządowych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8142-135-5
- ISBN druku: 978-83-8142-134-8
- Liczba stron: 454
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Teoretyczne przesłanki internacjonalizacji przedsiębiorstw 15 1.1. Istota procesu internacjonalizacji 15 1.2. Definiowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw 24 1.3. Podłoże historyczne procesu internacjonalizacji 38 1.4. Stan współczesny i kierunki rozwoju internacjonalizacji 42 Rozdział 2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w analizach i badaniach literaturowych 49 1.1. Współczesne przedsiębiorstwa – uwarunkowania ich funkcjonowania 50 1.2. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw 53 1.3. Bariery na drodze do internacjonalizacji 59 1.4. Strategie internacjonalizacji 63 1.5. Formy procesu internacjonalizacji 80 1.6. Modele internacjonalizacji 95 1.7. Metodyka procesu internacjonalizacji – analiza teoretyczna 123 1.8. Internacjonalizacja podstawowych elementów łańcucha wartości przedsiębiorstwa 137 Rozdział 3. Zarządzanie procesami internacjonalizacji przedsiębiorstw 147 1.1. Menedżerowie i ich rola w procesach internacjonalizacji przedsiębiorstw 147 1.2. Zarządzanie międzykulturowe w procesach internacjonalizacji 157 1.3. Zarządzanie międzyfunkcjonalne w procesie internacjonalizacji 163 Rozdział 4. Metodyka badań własnych 169 1.1. Przesłanki i tło badań 169 1.2. Cele, zakres, metodyka, struktura badań i narzędzia badawcze 171 1.3. Charakterystyka badań empirycznych wykonanych w Polsce 181 1.4. Charakterystyka badań empirycznych wykonanych na Ukrainie 184 Rozdział 5. Wyniki badań przeprowadzonych w Polsce 191 1.1. Wyniki badań przeprowadzonych w mikro‑ i małych przedsiębiorstwach (N = 105) 191 1.2. Wyniki badań przeprowadzonych w średnich i dużych przedsiębiorstwach – studia przypadków (N = 15) 213 1.3. Wyniki badań empirycznych procesu internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw – wnioski 247 Rozdział 6. Koncepcja internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw 277 1.1. Projekt organizacji procesu rządowego i samorządowego wsparcia dla internacjonalizacji przedsiębiorstw 277 1.2. Koncepcja sposobów internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw – projekt 280 Rozdział 7. Wyniki badań przeprowadzonych na Ukrainie 289 1.1. Wyniki badań przeprowadzonych w ukraińskich mikro‑ i małych przedsiębiorstwach (N = 12) 289 1.2. Wyniki badań przeprowadzonych w średnich i dużych ukraińskich przedsiębiorstwach (N = 6) 306 1.3. Opinie instytucji naukowych, rządowych i samorządowych na temat procesu internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw 317 1.4. Wyniki badań empirycznych przeprowadzonych na Ukrainie na temat internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw – wnioski 327 Rozdział 8. Koncepcja internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw 349 1.1. Projekt organizacji procesu rządowego i samorządowego wsparcia dla internacjonalizacji przedsiębiorstw 349 1.2. Koncepcja sposobu internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw 353 Zakończenie 359 Bibliografia 373 Spis rysunków 389 Spis tabel 391 Spis wykresów 393 Abstract 395 Załączniki 397 Od Redakcji 451