Zarządzanie międzynarodowe i internacjonalizacja przedsiębiorstw
Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczą treścią książki są opis i analiza zarządzania międzynarodowego w kontekście internacjonalizacji organizacji i gospodarki. Autorzy wychodzą poza konwencjonalny opis, dodając nowe zagadnienia i wątki, podkreślając zwłaszcza rosnącą rolę kapitału ludzkiego w zarządzaniu organizacjami.
Analiza teoretyczna dotyczy problemów zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym; głównie obszarów zarzadzania finansowego, kadrowego, zarządzania kulturą i społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw.
Analiza praktyczna oparta jest na badaniach przeprowadzonych w polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, dotyczących ich skłonności do internacjonalizacji, strategii i dróg internacjonalizacji, także motywów i barier w analizowanym procesie. Oparcie książki na wynikach przeprowadzonych badań, także zamieszczenie studiów przypadków, daje możliwość konfrontacji dróg internacjonalizacji polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw ze znanymi w świecie modelami.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7969-960-5
- ISBN druku: 978-83-7969-766-3
- Liczba stron: 290
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 1. Beata Glinkowska, Procesy internacjonalizacji przedsiębiorstw 11 1.1. Geneza i rys historyczny 11 1.2. Teoretyczne aspekty procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw 15 1.3. Definicje i istota procesu internacjonalizacji 20 1.4. Modele internacjonalizacji przedsiębiorstw 25 1.5. Motywy i bariery w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw 50 1.6. Reasumpcja 58 2. Beata Glinkowska, Przedsiębiorstwo międzynarodowe w procesie internacjonalizacji 61 2.1. Definicje i istota 61 2.2. Formy i aspekty organizacyjno-prawne przedsiębiorstw międzynarodowych 67 2.3. Reasumpcja 86 3. Bogusław Kaczmarek, Podstawy zarządzania międzynarodowego 89 3.1. Zarządzanie międzynarodowe – zagadnienia ogólne 89 3.2. Teoretyczne podstawy i problemy zarządzania międzynarodowego 98 3.3. Wymiary zarządzania międzynarodowego 111 3.3.1. Wymiar kulturowy zarzadzania międzynarodowego 113 3.3.2. Zarzadzanie międzykulturowe 121 3.3.3. Etyka w przedsiębiorstwach międzynarodowych 135 3.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach międzynarodowych – wybrane elementy 139 3.5. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwach międzynarodowych – istota i elementy składowe rynku finansowego 164 3.5.1. Specyfika zarządzania finansowego w przedsiębiorstwach międzynarodowych 164 3.6. Wybrane elementy nadzoru właścicielskiego w przedsiębiorstwach międzynarodowych (corporate governance) 173 3.7. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych 178 3.8. Reasumpcja 185 4. Beata Glinkowska, Procesy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw 187 4.1. Wpływ internacjonalizacji na strukturę organizacyjną przedsiębiorstw 187 4.2. Strategie i formy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw 198 4.3. Studia przypadków internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw 212 4.3.1. Motywy i bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw 212 4.3.2. Przykłady firm – analiza 222 4.4. Modele internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w praktyce 243 4.5. Budowanie relacji polskich przedsiębiorstw z partnerami zagranicznymi 247 4.6. Internacjonalizacja przedsiębiorstw z sektora MSP – kierunki rozwoju 255 4.6. Reasumpcja 262 Zakończenie 265 Bibliografia 267 International Management and Internationalization of Enterprises. Theory and Practice (Summary) 285 Spis tabel 286 Spis rysunków i wykresów 288 Informacja o autorach 289