MENU

Zarządzanie międzynarodowe i internacjonalizacja przedsiębiorstw

(eBook)

Teoria i praktyka

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2016

  • Autor: Beata Glinkowska, Bogusław Kaczmarek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 22,45 zł
19,31
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarządzanie międzynarodowe i internacjonalizacja przedsiębiorstw

Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczą treścią książki są opis i analiza zarządzania międzynarodowego w kontekście internacjonalizacji organizacji i gospodarki. Autorzy wychodzą poza konwencjonalny opis, dodając nowe zagadnienia i wątki, podkreślając zwłaszcza rosnącą rolę kapitału ludzkiego w zarządzaniu organizacjami.
Analiza teoretyczna dotyczy problemów zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym; głównie obszarów zarzadzania finansowego, kadrowego, zarządzania kulturą i społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw.
Analiza praktyczna oparta jest na badaniach przeprowadzonych w polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, dotyczących ich skłonności do internacjonalizacji, strategii i dróg internacjonalizacji, także motywów i barier w analizowanym procesie. Oparcie książki na wynikach przeprowadzonych badań, także zamieszczenie studiów przypadków, daje możliwość konfrontacji dróg internacjonalizacji polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw ze znanymi w świecie modelami.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp  9

1. Beata Glinkowska, Procesy internacjonalizacji przedsiębiorstw  11
1.1.	Geneza i rys historyczny  11
1.2.	Teoretyczne aspekty procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw  15
1.3.	Definicje i istota procesu internacjonalizacji  20
1.4.	Modele internacjonalizacji przedsiębiorstw  25
1.5.	Motywy i bariery w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw  50
1.6.	Reasumpcja  58

2. Beata Glinkowska, Przedsiębiorstwo międzynarodowe w procesie internacjonalizacji  61
2.1.	Definicje i istota  61
2.2.	Formy i aspekty organizacyjno-prawne przedsiębiorstw międzynarodowych  67
2.3.	Reasumpcja  86

3. Bogusław Kaczmarek, Podstawy zarządzania międzynarodowego  89
3.1.	Zarządzanie międzynarodowe – zagadnienia ogólne  89
3.2.	Teoretyczne podstawy i problemy zarządzania międzynarodowego  98
3.3.	Wymiary zarządzania międzynarodowego  111
3.3.1.	Wymiar kulturowy zarzadzania międzynarodowego  113
3.3.2.	Zarzadzanie międzykulturowe  121
3.3.3.	Etyka w przedsiębiorstwach międzynarodowych  135
3.4.	Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach międzynarodowych – wybrane elementy  139
3.5.	Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwach międzynarodowych – istota i elementy składowe rynku finansowego  164
3.5.1.	Specyfika zarządzania finansowego w przedsiębiorstwach międzynarodowych  164
3.6.	Wybrane elementy nadzoru właścicielskiego w przedsiębiorstwach międzynarodowych (corporate governance)  173
3.7.	Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych  178
3.8.	Reasumpcja  185

4. Beata Glinkowska, Procesy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw  187
4.1.	Wpływ internacjonalizacji na strukturę organizacyjną przedsiębiorstw  187
4.2.	Strategie i formy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw  198
4.3.	Studia przypadków internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw  212
4.3.1.	Motywy i bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw  212
4.3.2.	Przykłady firm – analiza  222
4.4.	Modele internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w praktyce  243
4.5.	Budowanie relacji polskich przedsiębiorstw z partnerami zagranicznymi  247

4.6.	Internacjonalizacja  przedsiębiorstw z sektora MSP – kierunki rozwoju  255
4.6.	Reasumpcja  262

Zakończenie  265
Bibliografia  267
International Management and Internationalization of Enterprises. Theory and Practice (Summary)  285
Spis tabel  286
Spis rysunków i wykresów  288
Informacja o autorach  289
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

37,80 zł
42,00 zł

Zarządzanie kosztami podmiotów leczniczych. Rola i zadania pielęgniarek

Kalkulacja kosztów i zarządzanie kosztami to jeden z najtrudniejszych, a zarazem najważniejszych problemów polskiej ochrony zdrowia. W publikacji zdefiniowano zadania, jakie współcześnie stawiane są przed pielęgniarkami w tym zakre...
38,40 zł
64,00 zł

Zarządzanie jakością usług

Pierwszy w Polsce podręcznik poświęcony w całości tematowi zarządzania jakością w sektorze usługowym. Książka zawiera innowacyjne i autorskie rozwiązania oraz objaśnienia i adaptacje najlepszych światowych koncepcji. Autor skupia się m.in. na modelu Ka...
59,25 zł
79,00 zł

Zarządzanie kosztami podmiotów gospodarczych w okresie dekoniunktury

Postępujący proces globalizacji przyczynia się do rosnącej współzależności gospodarek narodowych. Stąd też załamanie gospodarcze, jakie nastąpiło w gospodarce światowej w 2008 r., odnosi się zarówno do szczebla globalnego, regionalnego, j...
45,00 zł
50,00 zł

Strategiczny wymiar modeli biznesu w zarządzaniu wartością przedsiębiorstw – kierunki rozwoju

Burzliwe otoczenie rynkowe oraz dynamika zmienności zachodzących we wszystkich obszarach zarządzania przedsiębiorstwem determinuje mechanizmy decydujące o istnieniu przedsiębiorstw, ich zwycięstwie bądźporażce. Jednocześnie złożoność proces&oacut...
24,08 zł
28,00 zł

Finanse publiczne i finanse przedsiębiorstw wobec światowego kryzysu gospodarczego. SE 72

Problematyka funkcjonowania finansów publicznych, rozpatrywana w związku z kryzysem finansowym, znalazła swoje odzwierciedlenie w artykułach poświęconych finansowej aktywności władzy publicznej. Finanse samorządu terytorialnego narażone są na szczeg...
13,28 zł
14,76 zł

Strategiczne zarządzanie marketingiem

Książka jest przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych poszerzeniem podstaw zarządzania strategicznego: studentów, konsultantów i menedżerów oraz tych, którzy pragną zaktualizować swoją wiedzę i budować przyszłość swoich ...
38,70 zł
45,00 zł

Innowacyjne zarządzanie wiedzą

Każdy z nas zarządza wiedzą, ale może robić to lepiej i czerpać z tego więcej profitów. Ten podręcznik uczy, jak zwiększać efektywność funkcjonowania organizacji poprzez wykorzystanie filozofii, technik i narzędzi zarządzania wiedzą.
38,70 zł
45,00 zł

Satysfakcja klienta. Strategia - pomiar - zarządzanie. Koncepcja wewnętrznego urynkowienia współczesnej organizacji

Postrzeganie satysfakcjonowania potrzeb klienta jako zasobu przedsiębiorstwa posiada obecnie silny, ekonomiczny wyraz. To klient decyduje, które oferty na rynku mają największą wartość. Dlatego też wysoki stopień konkurencyjności współcze...
10,32 zł
12,00 zł

Dylematy pomiaru kapitału intelektualnego w procesie zarządzania wartością współczesnych przedsiębiorstw

Problematyka prezentowanych w niniejszej pracy rozważań jest osadzona w koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa. Wartość ta powinna wzrastać ponad oczekiwania rynkowe wyrażone rynkową stopą zwrotu. Strategia zarządzania wartością integruje dec...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!