Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
W pracy przedstawione zostały różnorodne ujęcia, koncepcje, nurty, kierunki badawcze oraz praktyczne przykłady analizy istoty, rozumienia teoretycznego i praktycznego społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.
W publikacji zaprezentowane zostały przez uczonych z różnych środowisk naukowych z całej Polski różnorodne ujęcia, koncepcje, nurty, kierunki badawcze i praktyczne przykłady (case study) analizy istoty, rozumienia teoretycznego i praktycznego społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, czyli jak można powiedzieć „od negacji do integracji”. Wszyscy jednak autorzy, prezentujący w publikacji swoje analizy, podkreślają konieczność traktowania w strategiach rozwoju przedsiębiorstw kapitału finansowego i rzeczowego w sposób zrównoważony. Dlatego nie ma nic lepszego niż dbanie o dynamiczną równowagę pomiędzy różnymi formami kapitału – bo wszystkie są niezbędne w procesie reprodukcji i żadna nie jest najważniejsza.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7969-393-1
- ISBN druku: 978-83-7525-944-5
- Liczba stron: 232
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
[Podziękowanie] Ewa Walińska 9 Profesor zwyczajny doktor habilitowany Czesław Sikorski – Jerzy Czarnecki, Bogusław Kaczmarek 11 Wstęp – Bogusław Kaczmarek 15 Noty o autorach 17 Stanisław Sudoł – Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa – koncepcja i jej realizacja 21 Jan Jeżak – Orientacja społeczna w zarządzaniu przedsiębiorstwem 31 Zofia Mikołajczyk – Społeczna odpowiedzialność uniwersytetu 47 Zdzisława Janowska – Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw – uwarunkowania kulturowe, korzyści społeczne i ekonomiczne 61 Janusz Strużyna – O podstawach współistnienia kultury populizmu i profesjonalizmu w tworzeniu społecznej odpowiedzialności organizacji 69 Marek Jacek Stankiewicz – Społeczna odpowiedzialność jako rdzeń strategii zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa 77 Jan Skalik – Społecznie odpowiedzialne zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie 87 Kazimierz Krzakiewicz – Wybrane aspekty wykorzystania koncepcji zarządzania przez wartości 97 Kazimierz Perechuda, Agata Kaszczuk – Analiza strategii społecznej odpowiedzialności (SOP) wybranych korporacji lotnictwa cywilnego 111 Agnieszka Sokołowska, Henryk Jagoda – Problem identyfikacji podmiotu odpowiedzialności w społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa 131 Wanda Kopertyńska – Równowaga. Praca zawodowa – życie rodzinne pracowników jako element społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Doświadczenia badawcze 141 Małgorzata Bednarczyk, Małgorzata Kurleto – Od strategicznej filantropii przedsiębiorstw do przedsiębiorczości społecznej 149 Stefan Lachiewicz – Kształtowanie kultury organizacyjnej w małych przedsiębiorstwach 163 Szymon Cyfert, Violetta Józefczyk – Mechanizmy eliminacji barier w procesie wdrażania koncepcji CSR – analiza studium przypadku 175 Agnieszka Sitko-Lutek – Kształtowanie kultury organizacji zorientowanych społecznie 183 Bogusław Kaczmarek – Współczesne wyzwania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 197 Tomasz Czapla – Kulturowe uwarunkowania poziomu przejawiania kompetencji przez pracowników 207 Jerzy S. Czarnecki – Społeczna odpowiedzialność (CSR): od negacji do integracji 221