MENU

Transfer wiedzy i technologii z organizacji naukowo-badawczych do przedsiębiorstw

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2016

  • Autor: Bogdan Gregor, Dariusz M. Trzmielak, Małgorzata Grzegorczyk

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 19,95 zł
17,16
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Transfer wiedzy i technologii z organizacji naukowo-badawczych do przedsiębiorstw

Rozwój innowacyjnej gospodarki zależy od umiejętności korzystania z osiągnięć nauki i możliwości ich dystrybucji. Książka wpisuje się w niezwykle istotną dyskusję dotyczącą poprawy innowacyjności polskiej gospodarki poprzez udoskonalenie współpracy pomiędzy sektorem nauki i biznesu. Autorzy diagnozują sytuację polskich uczelni w zakresie komercjalizacji wyników badań oraz współpracy z biznesem, badają różne grupy interesariuszy biorących udział w profesjonalnych procesach transferu wiedzy i technologii w Polsce, Norwegii, Francji, Czechach, na Węgrzech, a także w USA i Kanadzie. Analizują studia dobrych praktyk - zarówno polskich, jak i zagranicznych - aby na tej podstawie zaprezentować rekomendacje niezbędnych zmian dla uczelni w obszarze kształtowania dobrych relacji z przedsiębiorstwami w celu zwiększania potencjału innowacyjnego i wzrostu konkurencyjności gospodarki.

„Książka skierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, menedżerskich, technicznych i innych (np. medycznych) oraz pracowników naukowych z tych środowisk akademickich. Należy ją polecić również menedżerom i przedsiębiorcom oraz pracownikom instytucji z sektora „aniołów biznesu” (centra technologii, inkubatory przedsiębiorczości, banki, fundusze inwestycyjne). [...] Publikacja zawiera solidne studia dobrze dobranej literatury światowej oraz obszerne wyniki badań własnych. Zostały one pokazane na tle badań innych autorów zajmujących się problematyką transferu wiedzy do biznesu czy tzw. przedsiębiorczości akademickiej lub technologicznej. Jest to opracowanie o charakterze naukowym, wzbogacone wieloma zaleceniami i rekomendacjami praktycznymi, które mogą być wykorzystane w polskiej gospodarce. [...] W pracy zaprezentowano wiele oryginalnych analiz, modeli i propozycji dla praktyki gospodarczej. Uwzględnianie tych rozwiązań w sferze polityki gospodarczej oraz działalności organizacji naukowo-badawczych i podmiotów biznesowych może wyraźnie zwiększyć efektywność współpracy w relacji nauka-gospodarka”.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Stefana Lachiewicza

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	7

Rozdział 1. Innowacyjność i teorie współpracy nauki i biznesu	11
Wprowadzenie 	11
1.1.	Innowacyjność i przedsiębiorczość akademicka	12
1.2.	Teoretyczne modele współpracy nauki i biznesu	19
1.3.	Budowanie i specyfi a relacji w procesach transferu wiedzy i komercjalizacji technologii	 	40

Rozdział 2. Integracja wiedzy i komercjalizacja technologii w wybranych polskich uczelniach	49
2.1.	Badania wstępne – metodyka i analiza materiału empirycznego	50
2.2.	System transferu wiedzy i technologii w fazie początkowej – Uniwersytet Szczeciński i Politechnika Lubelska 	54
2.3.	Działalność networkingowa – Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie	60
2.4.	Uczelniane ośrodki innowacji w fazie początkowego wzrostu – Uniwersytet Marii Curie--Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytet Medyczny w Łodzi	63
2.5.	Komercjalizacja przez spółkę celową – Politechnika Łódzka 	67
2.6.	Ośrodki innowacji w fazie zaawansowanego rozwoju – Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Krakowska	70
2.7.	Działalność naukowo-badawcza uczelni i ich orientacja na współpracę z biznesem na przykładzie uniwersytetów polskich	74

Rozdział 3. Współpraca nauki z biznesem w świetle badań empirycznych w Polsce i wybranych krajach	81
Wprowadzenie 	81
3.1.	Metodyka badań ilościowych	82
3.2.	Współpraca nauki i biznesu	85
3.3.	Postrzegana jakość usług badawczych i czynniki wpływające na rozwój relacji nauka–biznes	86
3.4.	Bariery współpracy w sferze badań między nauką i biznesem	92
3.5.	Transfer wiedzy i komercjalizacja technologii w ujęciu sektorowym	96
3.6.	Współpraca nauki i biznesu w Polsce na tle innych badanych krajów	106
3.7.	Diagnoza, modele współpracy i rekomendacje	113

Rozdział 4. Międzynarodowe studia przypadków – modele współpracy nauki z biznesem	121
Wprowadzenie	121
4.1.	Instytut Technologiczny Technion w Hajfie, Izrael	122
4.2.	Centrum Transferu Technologii Uniwersytetu Masaryka w Brnie, Czechy	124
4.3.	UT Health Science Center w Houston i San Antonio, USA	126

Zakończenie	133
Bibliografia	137
Spis wykresów	143
Spis tabel	145
Spis rysunków 	147
Załączniki	149
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

33,00 zł
44,00 zł

Procesy rozwojowe przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce

Współczesny rynek generuje nowe wyzwania, które z jednej strony należy rozpatrywać w kontekście szans dla przedsiębiorców, z drugiej jako zagrożenia. W obecnych czasach warunkiem koniecznym dla przetrwania przedsiębiorstw jest inic...
12,60 zł
18,00 zł

Dopasowanie człowiek-organizacja i tożsamość organizacyjna

Dopasowanie człowieka i środowiska, w którym on działa, a ściślej pracownika i zatrudniającej go organizacji ma podstawowe znaczenie dla powstania poczucia związku z firmą, czyli tożsamości organizacyjnej. Autorka książki omawia różne spo...
29,48 zł
39,30 zł

Program dr. Barnarda dla odwrócenia skutków cukrzycy. Naturalna metoda potwierdzona naukowo

Każdy cukrzyk posiada wyjątkową zdolność do stopniowego leczenia i powrotu do zdrowia. Choć różni się ona u każdej osoby, to badania dr. Barnarda potwierdziły, że ani wiek, waga, geny czy jakikolwiek inny czynnik nie oznacza, że poprawa jest nie...
22,68 zł
25,20 zł

Organizacja Narodów Zjednoczonych wobec problemu uchodźstwa

Nowatorski charakter pracy wynika z faktu zaprezentowania nie tylko genezy i istoty aktywności ONZ, ale przede wszystkim wskazania i oceny efektów praktycznych działań organizacji na przełomie lat, ze szczególnym uwzględnieniem najnowszyc...
32,51 zł
37,80 zł

Postawy zawodowe informatyków: jednostka, zespół, organizacja

Postawy zawodowe informatyków: jednostka, zespół, organizacja to książka interesująca z trzech perspektyw. W perspektywie publikacji naukowej jest przykładem szeroko zakrojonych badań z zakresu zachowań organizacyjnych – przynosi od...
21,41 zł
24,90 zł

Reklama w Google dla małych i średnich przedsiębiorstw

Każda działalność, każda usługa i każdy produkt wymaga reklamy. Internet z dnia na dzień staje się najbardziej popularnym i efektywnym medium reklamowym. Jednocześnie ponad 90% internautów w Polsce używa wyszukiwarki Google. Te trzy elementy:
83,16 zł
99,00 zł

Wpływ ekspansji zagranicznej na efektywność przedsiębiorstw

Publikacja pokazuje efekt „iluzji internacjonalizacji”, prowadząc do wniosków sprzecznych z powszechnie obowiązującym poglądem, że wyjście firmy na rynki zagraniczne bezpośrednio prowadzi do lepszych wyników w stosunku do firm...
21,03 zł
24,45 zł

Relacje w organizacji

Czy można opracować instrukcję obsługi człowieka? Można spróbować, ale liczba oraz złożoność mechanizmów, które wpływają na ludzkie zachowania jest olbrzymia. Nie da się ich zaprezentować w formie algorytmu. Zachowania ludzi są wyp...
83,16 zł
99,00 zł

Internacjonalizacja przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej - ujęcie marketingowe

W książce podjęto problematykę internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej. Istotne wydają się zwłaszcza rozważania nad działaniami marketingowymi dotyczącymi umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw. W pracy zastosowano...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!