MENU

Odpowiedzialność przedsiębiorcy turystycznego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Lublin, 2017

  • Autor: Piotr Piskozub

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 39,90 zł
35,91
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Odpowiedzialność przedsiębiorcy turystycznego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych

Przedmiotem niniejszej publikacji jest całościowa analiza zagadnień związanych z odpowiedzialnością kontraktową przedsiębiorców turystycznych względem nabywców usług turystycznych, zarówno w przypadku pojedynczych usług, jak i usług pakietowych, tj. imprez turystycznych. W publikacji omówione zostały budzące wątpliwości interpretacyjne zagadnienia teoretyczne oraz problemy praktyczne, takie jak m.in. kwestia zakresu odpowiedzialności organizatorów turystyki, konsekwencje niedokonania przez przedsiębiorcę turystycznego obowiązków rejestracyjnych czy odpowiedzialność za szkodę niemajątkową wynikającą z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w postaci tzw. zmarnowanego urlopu. Podstawowym założeniem niniejszej publikacji jest kompleksowość-w ramach niniejszych rozważań omówione zostały zasady odpowiedzialności różnych podmiotów działających na rynku usług turystycznych: organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, agentów turystycznych, przewodników turystycznych i pilotów wycieczek oraz hotelarzy.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów   9
Uwagi wstępne   13
Rozdział 1. Usługi turystyczne   19
§ 1. Pojęcie, zakres podmiotowy i normatywne podstawy świadczenia usług turystycznych   21
	1. Podstawowe akty prawne normujące zagadnienia związane ze świadczeniem usług turystycznych   21
	2. Zakres przedmiotowy i podmiotowy ustawy o usługach turystycznych   25
§ 2. Strony umów o świadczenie usług turystycznych   33
	1. Podmioty świadczące usług turystyczne   33
		1.1. Organizatorzy turystyki, pośrednicy turystyczni i agenci turystyczni   33
		1.2. Przewodnicy turystyczni i piloci wycieczek   48
		1.3. Podmioty świadczące usługi hotelarskie   51
	2. Nabywcy usług turystycznych   59
§ 3. Umowy o świadczenie usług turystycznych   65
	1. Pojęcie umowy o świadczenie usług turystycznych   65
	2. Umowa o imprezę turystyczną   67
		2.1. Pojęcie i charakter prawny umowy   67
		2.2. Strony umowy   72
		2.3. Przedmiot umowy   78
	3. Umowa o wycieczkę   81
		3.1. Pojęcie i charakter prawny umowy   81
		3.2. Przedmiot umowy   82
	4. Umowa o świadczenie usług przewodnickich   83
		4.1. Pojęcie i charakter prawny umowy   83
		4.2. Strony umowy   85
		4.3. Przedmiot umowy   85
	5. Umowa hotelowa   86
		5.1. Pojęcie i charakter prawny umowy   86
		5.2. Strony umowy   88
		5.3. Przedmiot umowy   91
Rozdział 2. Odpowiedzialność kontraktowa organizatorów turystyki  95
§ 1. Odpowiedzialność organizatora turystyki za szkodę majątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   97
	1. Odpowiedzialność organizatora turystyki z tytułu świadczenia usług turystycznych jako odpowiedzialność oparta na zasadzie ryzyka   97
		1.1. Przesłanki odpowiedzialności kontraktowej organizatora turystyki   104
	2. Przesłanki wyłączające odpowiedzialność organizatora turystyki   113
		2.1. Działanie lub zaniechanie klienta   113
		2.2. Działanie lub zaniechanie osób trzecich   119
		2.3. Siła wyższa   123
	3. Ograniczenia odpowiedzialności kontraktowej organizatora turystyki   129
		3.1. Reklamacja umowy o świadczenie usług turystycznych   131
§ 2. Odpowiedzialność organizatora turystyki za szkodę niemajątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   141
	1. Szkoda niemajątkowa w reżimie odpowiedzialności kontraktowej   141
		1.1. Pojęcie szkody niemajątkowej   141
		1.2. Naprawienie szkody niemajątkowej   144
	2. Szkoda niemajątkowa a niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych   151
		2.1. Roszczenia wynikające z k.c.   151
		2.2. Naprawienie szkody niemajątkowej w oparciu o unormowania u.u.t.   153
		2.3. Wysokość zadośćuczynienia za szkodę niemajątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umów o świadczenie usług turystycznych   156
§ 3. Obowiązki organizatora turystyki i uprawnienia klienta w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy o organizację imprezy turystycznej   165
	1. Obowiązki wynikające z niewykonania lub zmiany umowy przez organizatora przed przystąpieniem do jej realizacji   165
	2. Obowiązki organizatora turystyki w przypadku nienależytego wykonania umowy po rozpoczęciu realizacji imprezy turystycznej   173
	3. Obowiązki organizatora turystyki w przypadku odstąpienia przez klienta od umowy o świadczenie usług turystycznych z przyczyn leżących po jego stronie   176
Rozdział 3. Odpowiedzialność kontraktowa pośredników turystycznych i agentów turystycznych   179
§ 1. Odpowiedzialność pośrednika turystycznego za szkodę majątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   181
	1. Stosunek obligacyjny łączący pośrednika turystycznego z klientem   181
	2. Odpowiedzialność pośrednika turystycznego jako pełnomocnika klienta   187
	3. Odpowiedzialność pośrednika turystycznego niebędącego pełnomocnikiem klienta   192
	4. Zakres odpowiedzialności pośrednika turystycznego w stosunku do odpowiedzialności organizatora turystyki   195
§ 2. Odpowiedzialność agenta turystycznego za szkodę majątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   203
	1. Ogólne zasady odpowiedzialności kontraktowej agenta turystycznego   203
	2. Odpowiedzialność agenta turystycznego na zasadach przewidzianych dla organizatora turystyki   205
§ 3. Odpowiedzialność pośrednika turystycznego i agenta turystycznego za szkodę niemajątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   211
Rozdział 4. Odpowiedzialność kontraktowa przewodników turystycznych i pilotów wycieczek oraz podmiotów świadczących usługi hotelarskie   213
§ 1. Odpowiedzialność przewodnika turystycznego i pilota wycieczek za szkodę majątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   215
	1. Przesłanki odpowiedzialności kontraktowej przewodnika turystycznego i pilota wycieczek   215
	2. Roszczenia klienta z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi turystycznej świadczonej przez przewodnika turystycznego lub pilota wycieczek   221
§ 2. Odpowiedzialność podmiotów świadczących usługi hotelarskie za szkodę majątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   225
	1. Ogólne zasady odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy hotelowej   225
	2. Odpowiedzialność z tytułu niewykonania umowy hotelowej   225
	3. Odpowiedzialność z tytułu nienależytego wykonania umowy hotelowej   232
	4. Odpowiedzialność za rzeczy wniesione przez gościa hotelowego   240
		4.1. Źródło i charakter odpowiedzialności normowanej w art. 846 k.c.   240
		4.2. Ograniczenia odpowiedzialności za rzeczy wniesione przez gościa hotelowego   252
		4.3. Wyłączenie odpowiedzialności za rzeczy wniesione przez gościa hotelowego   255
§ 3. Odpowiedzialność podmiotów świadczących usługi przewodnickie oraz hotelarskie za szkodę niemajątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych   259
Literatura   263
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

21,60 zł
24,00 zł

Vademecum usług bankowych

Niniejsza praca, przygotowana przez pracowników Katedry Pieniądza i Bankowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, stanowi materiał pomocniczy do prowadzenia ćwiczeń z bankowości między innymi na kierunkach ekonomia oraz finanse, audyt i rac...
47,42 zł
60,80 zł

Kontrola ZUS – prawa i obowiązki przedsiębiorcy oraz wzory pism z komentarzem

W publikacji przedstawiamy krok po kroku procedurę kontrolną wraz ze wzorami pism i formularzy, z którymi kontrolowany płatnik zetknie się w toku kontroli na kolejnych jej etapach.
108,36 zł
129,00 zł

Świadczenie antycypacyjne

Podjęte w pracy zadanie badawcze to analiza skutków prawnych sytuacji, w której dłużnik wykonuje swoje zobowiązanie spełniając świadczenie za wcześnie.Właściwy nurt badań koncentruje się wokół spełnienia świadczenia prz...
19,31 zł
22,45 zł

Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych

Logistyka, uważana przez wielu analityków za „barometr” lub „krwiobieg gospodarki”, rozwija się w ostatnich latach bardzo dynamicznie w ramach działalności biznesowej. Punktem wyjścia była techniczna strona procesó...
150,36 zł
179,00 zł

Modyfikacja umowy w prawie zamówień publicznych Unii Europejskiej

Książka poświęcona jest problematyce modyfikacji umowy w prawie zamówień publicznych Unii Europejskiej.Autor przedstawia podstawy prawne dokonywania modyfikacji umowy w prawie zamówień publicznych Unii Europejskiej, istniejące...
18,66 zł
23,92 zł

Umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne w 2017 r. Problemy praktyczne

Publikacja jest praktycznym komentarzem do ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych. Zawiera szczegółowe objaśnienia do każdego przepisu tej ustawy poparte przykładami, wzorami dokumentów, stanowiskami urzędowymi i orzecznictwem ...
9,89 zł
10,99 zł

Umowa się skończyła, ale…

Brazylijski milioner Caio Salazar i Ana Diaz zawierają związek małżeński, który ma potrwać rok i obojgu przynieść korzyść. Caio zmieni swój wizerunek playboya, który coraz bardziej przeszkadza mu w interesach, a Ana uwolni się od d...
121,50 zł
135,00 zł

Umowy o roboty budowlane i usługi związane z realizacją przedsięwzięć budowlanych. Wykaz najczęściej spotykanych nieprawidłowości i uchybień

Publikacja zawiera analizę techniczno-prawną zagadnień dotyczących umów o roboty budowlane oraz umów na usługi związane z realizacją przedsięwzięć budowlanych, w tym: • elementów przedmiotowo istotnych umowy o roboty budowlane...
18,00 zł
20,00 zł

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Od dawna na świecie trwa dyskusja nad charakterem i celami prowadzenia działalności gospodarczej. Najbardziej popularne wśród przedsiębiorców podejście zakłada, że wyłącznym celem działalności gospodarczej jest kreowanie zysku, rozumianeg...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!