Jak modelować zachowania uczniów i zarządzać klasą. Wskazówki dla nauczycieli
Praktyczne wskazówki, jak nawiązać kontakt z uczniami i stworzyć dobry klimat do pracy.
Autor, doświadczony nauczyciel, wielokrotnie nagradzany za szkolenia z metod pracy z uczniami, objaśnia, jak zachować własny styl nauczania, stosując umiejętności i strategie chroniące godność zarówno nauczyciela, jak i ucznia. Bez względu na to, czy jesteś nauczycielem szkoły podstawowej, średniej czy pomaturalnej, znajdziesz tu wskazówki, które pomogą ci poprawić zachowanie uczniów i nawiązać z nimi pozytywne relacje.
Z książki dowiesz się:
- jak kształtować pożądane zachowania uczniów,
- jak się zachowywać, by stworzyć w klasie klimat współpracy i zaufania,
- jak motywować uczniów,
- jak być konsekwentnym wobec uczniów,
- jak radzić sobie w sytuacjach ekstremalnych,
- jak współpracować z rodzicami i innymi osobami zaangażowanymi w proces nauczania.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-19366-9
- ISBN druku: 978-83-01-17426-2
- Liczba stron: 230
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa VII O autorze VIII Podziękowania IX Wstęp XI Jak korzystać z tej książki XIV Część I. Kontrolowanie zachowania uczniów w klasie 1 Rozdział 1. Co musisz przemyśleć, zanim zaczniesz działać 3 Rozdział 2. Kontrolowanie własnych zachowań: modelowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych 9 Rozdział 3. Wypracowanie i utrzymanie konsekwencji i stałości 21 Rozdział 4. Rytuały, zasady i procedury dotyczące uczenia się 39 Rozdział 5. Język, gra aktorska i wywieranie wpływu 51 Rozdział 6. Motywowanie uczniów: znaczące pochwały i nagrody 67 Rozdział 7. Pojednanie a kara: sztuka efektywnego stosowania kar 79 Część II. Zaawansowane strategie kontrolowania zachowań 91 Rozdział 8. Radzenie sobie z konfrontacją: strategia wygrana – wygrana 93 Rozdział 9. Jak dotrzeć do uczniów – budowanie relacji 101 Rozdział 10. Budowanie wzajemnego zaufania w kontaktach z jednostkami i grupami 113 Rozdział 11. Zachowania skrajne i warunki wpływające na zmianę zachowania 125 Część III. Współpraca z innymi 151 Rozdział 12. Dlaczego, kiedy i jak szukać pomocy 153 Rozdział 13. Współpraca w nauczaniu: wsparcie nauczyciela wspomagającego i innych osób 161 Rozdział 14. Dbanie o wsparcie ze strony rodziców, mentorów i szerszej społeczności 169 Część IV. Szczególne sytuacje 181 Rozdział 15. Zastępstwo i nadzorowanie uczniów pod nieobecność nauczyciela 183 Rozdział 16. Kontrolowanie zachowania uczniów na terenie całej placówki 195 Posłowie 210 Bibliografia 212