Jak wykreować sukces uczelni
Książka odpowiada na ważne pytania związane ze współczesnym rynkiem edukacyjnym w Polsce:
W jaki sposób szkoły wyższe tworzą przewagę konkurencyjną?
Jakie kluczowe czynniki sukcesu odgrywają w tym procesie główną rolę i w jakich strategicznych obszarach?
Jakie siły decydują o rynkowych tendencjach i determinują kierunek zmian?
Dzięki jakim czynnikom uczelnie planują budować przewagę konkurencyjną w najbliższych pięciu latach?
Autor opisuje w niej wszystkie
najważniejsze koncepcje przewagi konkurencyjnej. Prezentuje szanse i zagrożenia dla uczelni wyższych. Omawia procesy zachodzące na międzynarodowym rynku edukacyjnym, m.in.: otwieranie się tego rynku, nasilanie się procesów umiędzynarodowienia, napływ funduszy europejskich, globalizację gospodarki, jak również realizację Procesu Bolońskiego.
Wyjaśnia, na czym polegają zmienione oczekiwania wobec szkół wyższych i ich przekształcenia instytucjonalne zachodzące pod wpływem presji ze strony otoczenia konkurencyjnego. Efektem tych rozważań jest pytanie o model współczesnej szkoły wyższej: uniwersytet "humboldtowski" czy "przedsiębiorczy".
Szczegółowej analizie poddaje takie obszary funkcjonowania szkolnictwa wyższego, jak wymiar instytucjonalny szkoły wyższej i jej oferty edukacyjnej oraz działania marketingowe mające na celu budowanie wizerunku uczelni.
Publikacja zapełnia lukę w zakresie wiedzy dotyczącej sposobów budowania przewagi konkurencyjnej w szkołach wyższych w Polsce. Autor prowadzi rozważania i analizy konsekwentnie i przejrzyście, co jest wielką zaletą książki. Pokazuje czytelnikowi różne metodyki oraz całe spektrum problemów i analiz empirycznych dotyczących uczelni, które są podejmowane przez badaczy na całym świecie. Warto przeczytać!
Prof. dr hab. Grażyna Gierszewska
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-8366-0
- ISBN druku: 978-83-264-8134-5
- EAN: 9788326483660
- Liczba stron: 232
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorze | str. 7 Wstęp | str. 9 1. Sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej w organizacjach - przegląd koncepcji | str. 15 1.1. Przewaga konkurencyjna a strategia organizacji | str. 15 1.2. Kluczowe kompetencje według G. Hamela i C.K. Prahalada | str. 26 1.3. Kluczowe zdolności według G. Stalka, P. Evansa, L.E. Shulmana | str. 31 1.4. Dynamiczne zdolności według D.J. Teece'a, G. Pisano i A. Shuena | str. 35 1.5. Wyróżniające umiejętności według C. Hilla i G. Jonesa | str. 37 1.6. Tworzenie najwyższej wartości dla klienta S.F. Slatera i współpracowników | str. 39 1.7. Organizacyjne uczenie się i wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej | str. 45 1.8. Wyróżniające zdolności według J. Kaya | str. 50 2. Szkoły wyższe wobec wyzwań współczesności - metody i sposoby działania | str. 64 2.1. Otwieranie się rynku edukacyjnego w Europie i na świecie | str. 64 2.2. Proces Boloński | str. 70 2.3. W kierunku uniwersytetu przedsiębiorczego | str. 72 2.4. Uniwersytet jako uczestnik rynku | str. 87 2.5. Regionalizacja szkół wyższych jako element architektury relacji | str. 96 2.6. Sposoby budowania wizerunku szkoły wyższej | str. 105 3. Przegląd badań z zakresu tworzenia przewagi konkurencyjnej szkół wyższych | str. 122 3.1. Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego w badaniach empirycznych | str. 122 3.2. Transformacja instytucjonalna, oferta edukacyjna i współpraca z otoczeniem konkurencyjnym | str. 129 3.3. Kreowanie wartości dla klienta w funkcjonowaniu szkół wyższych w badaniach empirycznych | str. 139 3.4. Kluczowe czynniki sukcesu jako podstawa tworzenia przewagi konkurencyjnej szkół wyższych | str. 145 4. Tworzenie przewagi konkurencyjnej szkół wyższych w Polsce - wyniki badań własnych | str. 158 4.1. Problemy, cele i hipotezy badawcze | str. 159 4.2. Prezentacja próby badawczej | str. 165 4.3. Problem badawczy nr 1. Umiędzynarodowienie | str. 168 4.4. Problem badawczy nr 2. Transformacja instytucjonalna, oferta edukacyjna i współpraca z otoczeniem konkurencyjnym | str. 175 4.5. Problem badawczy nr 3. Marketing szkół wyższych | str. 182 4.6. Istotność poszczególnych obszarów działalności uczelni | str. 189 4.7. Weryfikacja hipotez | str. 192 Zakończenie i wnioski do dalszych badań | str. 197 Załącznik. Kwestionariusz ankiety | str. 203 Bibliografia | str. 211 Spis ilustracji | str. 223 Spis tabel | str. 225 Indeks | str. 227