MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Jak wykreować sukces uczelni

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2015

  • Autor: Tomasz Maliszewski

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 59,00 zł
53,10
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Jak wykreować sukces uczelni

Książka odpowiada na ważne pytania związane ze współczesnym rynkiem edukacyjnym w Polsce:


W jaki sposób szkoły wyższe tworzą przewagę konkurencyjną?
Jakie kluczowe czynniki sukcesu odgrywają w tym procesie główną rolę i w jakich strategicznych obszarach?
Jakie siły decydują o rynkowych tendencjach i determinują kierunek zmian?
Dzięki jakim czynnikom uczelnie planują budować przewagę konkurencyjną w najbliższych pięciu latach?
Autor opisuje w niej wszystkie



najważniejsze koncepcje przewagi konkurencyjnej. Prezentuje szanse i zagrożenia dla uczelni wyższych. Omawia procesy zachodzące na międzynarodowym rynku edukacyjnym, m.in.: otwieranie się tego rynku, nasilanie się procesów umiędzynarodowienia, napływ funduszy europejskich, globalizację gospodarki, jak również realizację Procesu Bolońskiego.

Wyjaśnia, na czym polegają zmienione oczekiwania wobec szkół wyższych i ich przekształcenia instytucjonalne zachodzące pod wpływem presji ze strony otoczenia konkurencyjnego. Efektem tych rozważań jest pytanie o model współczesnej szkoły wyższej: uniwersytet "humboldtowski" czy "przedsiębiorczy".







Szczegółowej analizie poddaje takie obszary funkcjonowania szkolnictwa wyższego, jak wymiar instytucjonalny szkoły wyższej i jej oferty edukacyjnej oraz działania marketingowe mające na celu budowanie wizerunku uczelni.





Publikacja zapełnia lukę w zakresie wiedzy dotyczącej sposobów budowania przewagi konkurencyjnej w szkołach wyższych w Polsce. Autor prowadzi rozważania i analizy konsekwentnie i przejrzyście, co jest wielką zaletą książki. Pokazuje czytelnikowi różne metodyki oraz całe spektrum problemów i analiz empirycznych dotyczących uczelni, które są podejmowane przez badaczy na całym świecie. Warto przeczytać!


Prof. dr hab. Grażyna Gierszewska

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorze | str. 7

Wstęp | str. 9

1. Sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej w organizacjach - przegląd koncepcji | str. 15

1.1. Przewaga konkurencyjna a strategia organizacji | str. 15

1.2. Kluczowe kompetencje według G. Hamela i C.K. Prahalada | str. 26

1.3. Kluczowe zdolności według G. Stalka, P. Evansa, L.E. Shulmana | str. 31

1.4. Dynamiczne zdolności według D.J. Teece'a, G. Pisano i A. Shuena | str. 35

1.5. Wyróżniające umiejętności według C. Hilla i G. Jonesa | str. 37

1.6. Tworzenie najwyższej wartości dla klienta S.F. Slatera i współpracowników | str. 39

1.7. Organizacyjne uczenie się i wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej | str. 45

1.8. Wyróżniające zdolności według J. Kaya | str. 50

 2. Szkoły wyższe wobec wyzwań współczesności - metody i sposoby działania | str. 64

2.1. Otwieranie się rynku edukacyjnego w Europie i na świecie | str. 64

2.2. Proces Boloński | str. 70

2.3. W kierunku uniwersytetu przedsiębiorczego | str. 72

2.4. Uniwersytet jako uczestnik rynku | str. 87

2.5. Regionalizacja szkół wyższych jako element architektury relacji | str. 96

2.6. Sposoby budowania wizerunku szkoły wyższej | str. 105

 3. Przegląd badań z zakresu tworzenia przewagi konkurencyjnej szkół wyższych | str. 122

3.1. Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego w badaniach empirycznych | str. 122

3.2. Transformacja instytucjonalna, oferta edukacyjna i współpraca z otoczeniem konkurencyjnym | str. 129

3.3. Kreowanie wartości dla klienta w funkcjonowaniu szkół wyższych w badaniach empirycznych | str. 139

3.4. Kluczowe czynniki sukcesu jako podstawa tworzenia przewagi konkurencyjnej szkół wyższych | str. 145

 4. Tworzenie przewagi konkurencyjnej szkół wyższych w Polsce - wyniki badań własnych | str. 158

4.1. Problemy, cele i hipotezy badawcze | str. 159

4.2. Prezentacja próby badawczej | str. 165

4.3. Problem badawczy nr 1. Umiędzynarodowienie | str. 168

4.4. Problem badawczy nr 2. Transformacja instytucjonalna, oferta edukacyjna i współpraca z otoczeniem konkurencyjnym | str. 175

4.5. Problem badawczy nr 3. Marketing szkół wyższych | str. 182

4.6. Istotność poszczególnych obszarów działalności uczelni | str. 189

4.7. Weryfikacja hipotez | str. 192

 Zakończenie i wnioski do dalszych badań | str. 197

Załącznik. Kwestionariusz ankiety | str. 203

Bibliografia | str. 211

Spis ilustracji | str. 223

Spis tabel | str. 225

Indeks | str. 227
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

7,52 zł
9,90 zł

Skup się. Prosta droga do sukcesu

Jak uporządkować swoje życie i poradzić sobie z natłokiem informacji i zajęć? Dlaczego jesteśmy nieefektywni i ciągle zmęczeni?Dlatego, że żyjemy w naszej skrzynce pocztowej, nie potrafimy zrezygnować z ciągłego odbi...
9,89 zł
10,99 zł

Cena sukcesu

Wyścigi Formuły 1 to nie jest sport dla kobiet. Sasha Fleming zamierza dowieść, że jest inaczej. Jej cel to wygrana w najważniejszych zawodach. Musi tylko przekonać swojego szefa, Marca de Cervantesa, żeby jej zaufał i pozwolił startować…
47,40 zł
79,00 zł

Zoologia dla uczelni rolniczych

Podstawowy podręcznik zoologii w ujęciu systematycznym, przygotowany przez pracowników Wydziału Nauk o Zwierzętach Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Jego pierwowzorem było pięć wydań Ćwiczeń z zoologii.Książk...
42,91 zł
49,90 zł

Nie bój się błądzić. Tajemnice sukcesu Jeffa Bezosa

Jeff Bezos osobiście wyjaśnia podstawowe zasady i filozofię tworzenia, budowania oraz przewodzenia takim firmom jak Amazon czy Blue Origin.Ta książka zawiera niepowtarzalne i oryginalne doroczne listy do akcjonariuszy oraz liczne wykłady i wywiad...
25,83 zł
28,70 zł

Start-up a uwarunkowania sukcesu. Wymiar teoretyczno-praktyczny

Przygotowując niniejszą publikację autorzy przyjęli założenie, że w związku z rosnącym zainteresowaniem rozwiązaniami biznesowymi typu start-up i ich ostatnią popularnością w naszym kraju, w tym na szczeblu instytucjonalnym, ważnym krokiem w ramach cał...
45,00 zł
60,00 zł

Controlling we wspomaganiu zarządzania uczelnią niepubliczną funkcjonującą w Polsce

Książka wypełnia istniejącą lukę, jako źródło informacji o możliwościach zastosowania controllingu w tak specyficznych jednostkach, jak uczelnie niepu­bliczne. Zawarte w niej wnioski mogą posłużyć jako zalecenia i rekomendacje dla osó...
19,14 zł
21,27 zł

Lokalny Sukces

Globalne marki co chwilę przepychają się w wynikach, aby pozyskać klienta na swoje produkty i usługi. Jak ma się to do prowadzenia Fanpage lokalnej firmy? Zdecydowanie lepiej! Obserwując rynek reklamy, spisałem wnioski, które generują dobrze p...
20,28 zł
26,00 zł

Myśleć jak ludzie sukcesu

Marcel zostaje zaproszony na uroczystą galę pewnej firmy. Podczas wystąpienia motywacyjnego prezentuje zasady, które zapewniają osiągnięcie sukcesu.
13,20 zł
22,00 zł

Tom 2. Bajki z sukcesem w tle

Jedną z najlepszych, znanych mi form docierania do młodych umysłów jest opowiadanie bajek. „Bajki z sukcesem w tle 2” to opowieść o sukcesie, podejściu do życia i sposobach prowadzących do bogactwa. Czytając tę książkę (lub słuchając...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!