Kapitał społeczny. Ukryty potencjał organizacji
Kapitał społeczny jest w centrum zainteresowania badaczy i praktyków gospodarczych. Stanowi ukrytą rezerwę wzrostu efektywności i rozwoju organizacji. Badania wskazują, że firmy z wysokim kapitałem społecznym mają ok. 19% wzrostu rocznych obrotów w stosunku do poprzedniego roku. Celem książki jest określenie – na podstawie badań własnych autorki – poziomu kapitału społecznego wybranych przedsiębiorstw, w tym zbadanie jego struktury (scharakteryzowanie relacji między pracownikami, określenie poziomu wzajemnego zaufania itd.). Celem książki jest także przekazanie rekomendacji działań, które pozwolą na zrównoważone zarządzanie kapitałem społecznym i kapitałem kompetencji pracowników.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-21689-4
- ISBN druku: 978-83-01-21699-3
- Liczba stron: 204
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 ROZDZIAŁ 1. Więzi społeczne we wspólnotach ludzi 14 1.1. Życie społeczne we wspólnotach 14 1.2. Rola więzi w relacjach społecznych 30 1.3. Przemiany więzi społecznej 36 ROZDZIAŁ 2. Od więzi do kapitału społecznego 43 2.1. Co to jest kapitał społeczny 43 2.2. Koncepcje kapitału społecznego 49 2.3. Jeden - czy wiele różnych kapitałów społecznych 69 ROZDZIAŁ 3. Siła kapitału społecznego 83 3.1. Funkcje i wartość kapitału społecznego 83 3.2. Wartość kapitału społecznego w organizacjach 93 3.3. Dylematy pomiaru kapitału społecznego 98 ROZDZIAŁ 4. Metodologia badań 109 4.1. Założenia badawcze 109 4.2. Narzędzia badawcze 110 4.3. Model pomiaru kapitału społecznego 111 ROZDZIAŁ 5. Kapitał społeczny w badanych przedsiębiorstwach - Case Studies 115 5.1. Przedsiębiorstwa z wysokim wewnątrzorganizacyjnym kapitałem społecznym 116 5.2. Przedsiębiorstwa z niskim wewnątrzorganizacyjnym kapitałem społecznym 135 5.3. Podsumowanie wyników badań 147 ROZDZIAŁ 6. Rekomendacje działań dla firm dotyczące budowania i wzmacniania kapitału społecznego 153 6.1. W kierunku integracji kapitału ludzkiego i społecznego 153 6.2. W kierunku zrównoważonego zarządzania kapitałem ludzkim i społecznym 161 6.3. W kierunku raportowania kapitału społecznego 174 6.4. W kierunku nowych ról menedżerów - menedżer budowniczy sieci relacji 179 Bibliografia 189 Spis tabel 203