Kompetencje osobowościowe i twórcze
Chociaż na rynku wydawniczym istnieje wiele prac poświęconych problematyce twórczości, książka ta stanowi pozycję wyróżniającą się. Otrzymaliśmy w niej sporą dawkę wiedzy o tym, czym są kompetencje osobowościowe i twórcze człowieka pracującego oraz kiedy i w czym mogą mu one być pomocne. Praca warta jest publikacji, gdyż wnosi nowy wkład w rozumienie analizowanych zagadnień.
prof. dr hab. Augustyn Bańka, Uniwersytet SWPS – z recenzji
Zaprezentowane badania dokumentują podejmowany przez psychologów trud weryfikacji opracowanych już narzędzi pomiaru i trwałe dążenie do ich doskonalenia. Przeprowadzone analizy mają wysoki walor zarówno poznawczy, jak i aplikacyjny. Stanowią także sygnał dla pracowników, że psychologowie dysponują narzędziami, które mogą pomóc osobom nastawionym na osobistą i zawodową karierę.
dr hab. Grażyna Mendecka, prof. GWSH – z recenzji
Barbara Mróz, prof. nadzw. dr hab. w dziedzinie psychologii, jest zatrudniona w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Opolskiego. Studia psychologiczne ukończyła na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, tam też się doktoryzowała. Przez 21 lat pracowała w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Mieszka we Wrocławiu. Jest autorką sześciu książek, w tym publikacji 20 lat później – osobowość i hierarchia wartości wybitnych aktorów polskich. Badania podłużne, która w 2016 r. zdobyła Nagrodę Teofrasta w kategorii najpopularniejsza naukowa książka psychologiczna.
Agata Chudzicka-Czupała, prof. nadzw. dr hab., pracuje na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS Wydział Zamiejscowy w Katowicach. Specjalizuje się w psychologii pracy i organizacji oraz w psychologii społecznej. Współpracuje z psychologami z różnych krajów, analizując również kulturowe uwarunkowania zachowania się pracowników. Autorka kilkudziesięciu publikacji, w tym kilku książek. Zajmuje się diagnozą, doradztwem oraz edukacją dla biznesu w zakresie poprawy jakości relacji międzyludzkich. Propaguje zespołowe, twórcze, aktywne podejście do rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy i do zapobiegania mobbingowi.
Małgorzata Kuśpit, doktor psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie obecnie pełni funkcję prodziekana ds. studenckich. Specjalizuje się w problematyce osobowościowych i emocjonalnych aspektów funkcjonowania jednostek zdolnych i uzdolnionych artystycznie, psychologii twórczości, różnic indywidualnych, konfliktów oraz agresji i radzenia sobie ze stresem w kontekście edukacyjnym, arteterapii, aktywizujących metod w pracy z grupą. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych poświęconych tej problematyce. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i menedżerów.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7383-949-6
- ISBN druku: 978-83-7383-949-6
- Liczba stron: 174
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wstęp 7 Część pierwsza Osobowość i sfera wartości a poczucie jakości życia Rozdział 1 Wybrane wymiary osobowościowe i aksjologiczne w zmodyfikowanym narzędziu do badania poczucia jakości życia 13 1.1. Motywacja do działań efektywnych i twórczych w pracy 13 1.2. Kompetencje osobowościowe i aksjologiczne a działania twórcze 20 1.3. Poczucie jakości życia – nowe podejście 24 1.4. Metodologia badań: charakterystyka metod, opis grupy badanej, procedura badań grupy pracowników zaangażowanych zawodowo 31 1.4.1. Statystki opisowe, podobieństwa i różnice w Modelu Osobowościowo-Aksjologicznym 32 1.4.2. Miara siły związku między zmiennymi Zmodyfikowanego Kwestionariusza Poczucia Jakości Życia a MOA 41 1.4.3. Uwarunkowania (kompetencje, relacje, autonomia, wartości) poczucia jakości życia u osób zaangażowanych zawodowo 49 1.4.4. Wpływ analizowanych zmiennych na poczucie jakości życia u osób zaangażowanych zawodowo 54 1.5. Podsumowanie 62 Część druga Twórczość a organizacja Rozdział 2 Teoria i badania twórczości w organizacji. Propozycja kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemu mobbingu w miejscu pracy 67 2.1. Twórczość i kompetencje twórcze. Znaczenie twórczości, kreatywności i innowacyjności w organizacji 67 2.2. Rozwój badań nad kreatywnością i procesami twórczymi w organizacji. Wybrane teorie i modele procesu twórczej aktywności pracownika 74 2.3. Kreatywność jako domena jednostki i zespołu pracowniczego 80 2.4. Rola kontekstu. Klimat organizacji, czynniki go kształtujące oraz ich znaczenie dla twórczego rozwiązywania problemów 89 2.5. Grupowe rozwiązywanie problemów w organizacji. Zastosowanie metody partycypacyjnego badania w działaniu do twórczego radzenia sobie z mobbingiem i dyskryminacją 94 Część trzecia Kompetencje osobowościowe a style radzenia sobie ze stresem Rozdział 3 Postawa twórcza a style radzenia sobie ze stresem i wypalenie zawodowe nauczycieli szkół artystycznych 101 3.1. Wprowadzenie 101 3.2. Twórczość z perspektywy funkcjonowania człowieka 102 3.3. Pojęcie stresu 105 3.3.1. Wybrane psychologiczne koncepcje stresu 107 3.3.2. Radzenie sobie ze stresem 110 3.3.3. Stres w zawodzie nauczyciela 115 3.4. Wypalenie zawodowe 117 3.5. Wypalenie zawodowe a stres 119 3.6. Metodologia badań: cel i problem badań, metody, opis grupy badanej 123 3.7. Wyniki badań: wartości różnic, korelacje, analiza regresji 124 3.8. Podsumowanie 134 Zakończenie 141 Summary 143 Bibliografia 146 Indeks nazwisk 165 Biogramy autorek 172