Twórczość Kreatywność Innowacyjność
Niewiele książek spotykanych ostatnio na półkach księgarskich dotyczy tak interesującego a zarazem tak trudnego badawczo zagadnienia jak tytułowe. Coraz bardziej przyspieszająca współczesność i powszechne dążenie do efektywnego i satysfakcjonującego funkcjonowania w świecie społecznym i zawodowym wręcz wymagają jeśli nie twórczego, to co najmniej kreatywnego, a już z pewnością elastycznego, innowacyjnego ,podejścia zarówno do zwyczajnych, jak i niecodziennych problemów. Z tego względu każdej osobie niezamierzającej zagubić się w gąszczu informacji, gadżetów, reklam, mediów, nowinek technologicznych i tym podobnych wynalazków współczesności warto rekomendować prace poświęcone problematyce twórczości, kreatywności oraz innowacyjności. A do takich należy zaliczyć recenzowaną książkę.
Fragment recenzji prof. dr hab. Teresy Rzepy
- Kategorie:
- Redakcja: Anna Tychmanowicz, Jolanta Zdybel, Małgorzata Kuśpit
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7784-770-1
- ISBN druku: 978-83-7784-770-1
- Liczba stron: 262
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 I. REFLEKSJE TEORETYCZNE 15 Jadwiga Mizińska, Autokreacja: utopia samego siebie 17 Stanisław L. Popek, Nowe horyzonty i problemy badawcze psychologii twórczości 31 Iwona Zakrzewska, Człowiek kreatywny według Richarda Floridy 39 Stanisław L. Popek, W poszukiwaniu źródeł wartości współczesnej twórczości artystycznej 53 Witold Nowak, Indywidualizm i autokreacja 63 II. PRZEGLĄD KONCEPCJI 73 Monika Chylińska, Twórca i jego mózg. O kilku problemach związanych z lokalizacyjnymi teoriami twórczości 75 Marta Taracha, Zarys roli programów rozwoju inteligencji emocjonalnej we wspomaganiu autokreacji 81 Dorota Turska, Dlaczego kobiety kupują „drożej”? Koncepcja twórczego inwestowania Sternberga i Lubarta 95 Irena Pufal-Struzik, Źródła i ograniczenia przedsiębiorczości współczesnych kobiet 103 Agata Goździewicz-Rostankowska, Kreatywność a zagraniczne migracje zarobkowe 115 III. BADANIA EMPIRYCZNE 123 Monika Wróblewska, Mechanizmy rozwoju podmiotowych zasobów twórczych i transgresyjnych w dorosłości 125 Małgorzata Kuśpit, Osobowość a style radzenia sobie ze stresem przez młodzież zdolną i uzdolnioną plastycznie 135 IV. PRZYKŁADY TWÓRCZYCH ROZWIĄZAŃ 147 Witold Dobrołowicz, O nowych testach umysłu 149 Witold Dobrołowicz, Trening umysłu intuicyjno-racjonalnego (zarys koncepcji) 167 Justyna Rynkiewicz, Przeszkody w rozwijaniu twórczości i metody przeciwdziałania im 183 Joanna Posłuszna, Ogród jako symfonia. Formy kreowania harmonii i porządku w przestrzeni i dźwiękach 197 Magdalena Żardecka-Nowak, Kreatywna siła prawa i polityki 209 Liliana Kozak, Obszar kreatywności w sztuce nowych mediów 221 Artur Mordka, Między okiem malarza a światem. Horyzonty widzenia malarskiego 229 Bibliografia 241