Komunikacja miedzykulturowa w biznesie
Umiędzynarodowienie działalności polskich firm powoduje konieczność poznawania odmiennych kultur i zwyczajów panujących w biznesie. Zróżnicowanie kulturowe jest przyczyną trudności w komunikacji. Współpraca z osobami zachowującymi się w inny sposób, problemy z komunikacją werbalną i niewerbalną mogą powodować dyskomfort, poczucie wyobcowania, a nawet niepowodzenie przedsięwzięcia biznesowego. Zrozumienie innej kultury jest zadaniem bardzo trudnym. Należy wyzbyć się własnych przyzwyczajeń, nawyków i paradygmatów, aby z pełną otwartością przyjąć inne, nieznane wcześniej zachowanie drugiej osoby. Jednym z elementów, które mogą pomóc menedżerom w pokonaniu bariery kulturowej, jest zebrana przez Autorów wiedza o zachowaniach innych narodowości.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-65648-66-2
- ISBN druku: 978-83-65648-65-5
- Liczba stron: 130
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 1. Komunikacja – definicja, istota, cechy 1.1. Definicja i istota komunikacji 1.2. Proces, kanały i rodzaje komunikacji 1.3. Komunikacja marketingowa 1.4. Zakłócenia i bariery skutecznej komunikacji 2. Różnice kulturowe – definicja, istota, cechy 2.1. Definicja i istota kultury 2.2. Uwarunkowania i potrzeby kulturowe 2.3. Uwarunkowania i potrzeby społeczne 2.4. Różnice kulturowe i społeczne 3. Komunikacja międzykulturowa – definicja, istota, cechy 3.1. Definicja i istota komunikacji międzykulturowej w negocjacjach 3.2. Problemy komunikacji międzykulturowej 3.3. Znaczenie i podział kultur w negocjacjach 4. Komunikacja międzykulturowa – kraje amerykańskie 4.1. Wprowadzenie 4.2. Kraje Ameryki Północnej 4.2.1. Stany Zjednoczone Ameryki Północnej (USA) 4.2.2. Kanada 4.3. Kraje Ameryki Łacińskiej 4.3.1. Meksyk 4.3.2. Brazylia 5. Komunikacja międzykulturowa – kraje azjatyckie 5.1. Wprowadzenie 5.2. Rosyjska Republika Federalna 5.3. Dalekowschodnia kultura biznesowa 5.3.1. Chińska Republika Ludowa 5.3.2. Japonia 5.3.3. Republika Korei 5.4. Republika Indii 5.5. Kraje arabskie 6. Komunikacja międzykulturowa – kraje europejskie 6.1. Wprowadzenie 6.2. Belgia 6.3. Czechy 6.4. Dania 6.5. Finlandia 6.6. Francja 6.7. Grecja 6.8. Hiszpania 6.9. Holandia 6.10. Litwa, Łotwa i Estonia – kraje bałtyckie 6.11. Niemcy 6.12. Polska 6.13. Rumunia 6.14. Węgry 6.15. Wielka Brytania 6.16. Włochy Zakończenie Bibliografia