MENU

Kontrola zarządcza i audyt wewnętrzny w jednostkach samorządu terytorialnego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Cena katalogowa: 85,00 zł
76,50
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Kontrola zarządcza i audyt wewnętrzny w jednostkach samorządu terytorialnego

Publikacja w sposób kompleksowy prezentuje teoretyczne i praktyczne zagadnienia dotyczące organizacji systemów kontroli zarządczej i realizacji skutecznego audytu wewnętrznego w jednostkach na różnych poziomach sektora samorządowego, czyli w urzędach marszałkowskich, starostwach powiatowych, urzędach gmin oraz nadzorowanych i podległych jednostkach samorządowych. W książce udzielono odpowiedzi na następujące pytania:


Jak należy realizować zasadę jawności gospodarowania środkami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego?
Jakie są cele i zadania kontroli zarządczej w jednostkach samorządu terytorialnego według obecnie obowiązujących regulacji?
Jaką rolę odgrywają audytorzy wewnętrzni w jednostkach samorządu terytorialnego oraz jakie wymogi ich dotyczą?
Co należy rozumieć pod pojęciem audytu śledczego i co jest jego przedmiotem?
Jakie są zadania kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego przy realizacji zamówień publicznych?
Jak należy zorganizować system kontroli zarządczej w urzędzie marszałkowskim, starostwie powiatowym, urzędzie gminy oraz nadzorowanych i podległych jednostkach samorządowych?
Jakie cele i zadania realizuje audyt wewnętrzny w tych jednostkach?
Autorzy publikacji to pracownicy naukowi i praktycy zatrudnieni w jednostkach sektora finansów publicznych, będący absolwentami specjalności lub studiów podyplomowych z zakresu kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego.

Adresaci:
Książka polecana jest kadrze kierowniczej i specjalistom w jednostkach samorządu terytorialnego oraz innych jednostkach sektora finansów publicznych, w szczególności skarbnikom, księgowym, audytorom wewnętrznym, kontrolerom, a także biegłym rewidentom. Będzie przydatna również słuchaczom studiów podyplomowych z zakresu finansów publicznych, rachunkowości budżetowej, kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego, a także studentom pierwszego i drugiego stopnia na specjalnościach związanych z szeroko rozumianymi finansami publicznymi.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie | str. 9

Rozdział 1. Funkcje oraz zadania kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego w jednostkach samorządu terytorialnego (Elżbieta Izabela Szczepankiewicz) | str. 15
1.1. Zasada jawności gospodarowania środkami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego | str. 17
1.2. Kontrola zarządcza w jednostkach samorządu terytorialnego | str. 19
1.3. Audyt wewnętrzny w jednostkach samorządu terytorialnego | str. 34
1.4. Kontrola zarządcza a audyt wewnętrzny - podsumowanie charakteru i zadań | str. 47
Literatura | str. 54

Rozdział 2. Audyt śledczy w jednostkach sektora finansów publicznych (Aldona Kamela-Sowińska) | str. 61
2.1. Pojęcie obrotu gospodarczego i jego ochrony | str. 62
2.2. Oszustwo jako przestępstwo | str. 63
2.3. Korupcja | str. 72
2.4. Pojęcie audytu śledczego | str. 75
2.5. Audyt śledczy a audyt wewnętrzny i zewnętrzny | str. 78
2.6. Zakres audytu śledczego | str. 81
2.7. Obszary usług audytu śledczego | str. 82
2.8. Techniki służące wykrywaniu oszustw gospodarczych | str. 83
2.9. Wybrane techniki służące wykrywaniu oszustw księgowych | str. 85
Literatura | str. 87

Rozdział 3. Kontrola zarządcza i audyt wewnętrzny jako instrumenty zmniejszające naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych (Ryszard Żółtowski) | str. 91
3.1. Ogólna problematyka zamówień publicznych w związku z praktyką i rygorem funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego | str. 92
3.2. Cele, zasady i znaczenie kontroli zarządczej w nadzorowaniu dyscypliny finansów publicznych | str. 101
3.3. Rola audytu wewnętrznego i jego znaczenie dla spójności systemu kontroli oraz dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych | str. 105
Literatura | str. 111

Rozdział 4. Organizacja systemu kontroli zarządczej w urzędzie marszałkowskim (Joanna Klak) | str. 116
4.1. Cele kontroli zarządczej w urzędzie marszałkowskim | str. 117
4.2. Odpowiedzialność za wdrożenie i zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej w urzędzie marszałkowskim | str. 119
4.3. System kontroli zarządczej w jednostce na przykładzie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu | str. 120
Literatura | str. 144

Rozdział 5. Organizacja audytu wewnętrznego w urzędzie marszałkowskim (Aleksandra Szyba) | str. 148
5.1. Rola i zadania audytu wewnętrznego w urzędzie marszałkowskim | str. 149
5.2. Regulacje w zakresie audytu wewnętrznego w urzędzie marszałkowskim | str. 154
5.3. Organizacja komórki audytu wewnętrznego w urzędzie marszałkowskim | str. 157
5.4. Metodyka audytu wewnętrznego w urzędzie marszałkowskim | str. 161
Literatura | str. 180

Rozdział 6. Zarządzanie ryzykiem jako przedmiot audytu wewnętrznego w starostwie powiatowym (Katarzyna Młynarczyk) | str. 184
6.1. Starostwo powiatowe jako podmiot narażony na ryzyko | str. 185
6.2. Cele, rodzaje i funkcje audytu wewnętrznego w starostwie powiatowym | str. 194
6.3. Audyt wewnętrzny jako narzędzie kontroli ryzyka działalności jednostki na przykładzie Starostwa Powiatowego w Ostrowie Wielkopolskim | str. 200
Literatura | str. 219

Rozdział 7. Funkcjonowanie kontroli zarządczej i rola audytu wewnętrznego w urzędzie miasta i gminy (Marta Witkowska) | str. 223
7.1. Regulacje dotyczące kontroli zarządczej w urzędzie miasta i gminy | str. 225
7.2. Organizacja urzędu miasta i gminy oraz proces wdrażania systemu kontroli zarządczej w urzędzie | str. 226
7.3. Audyt wewnętrzny jako narzędzie wspierające funkcjonowanie kontroli zarządczej w urzędzie miasta i gminy | str. 235
7.4. Ocena wpływu kontroli zarządczej na działalność urzędu miasta i gminy | str. 240
Literatura | str. 249

Rozdział 8. Kontrola zarządcza w samorządowych instytucjach kultury (Agnieszka Luma) | str. 253
8.1. Specyfika funkcjonowania instytucji kultury w sektorze publicznym | str. 254
8.2. Regulacje dotyczące działalności i kontroli zarządczej w instytucjach kultury | str. 256
8.3. Cele i zadania kontroli zarządczej w instytucjach kultury | str. 258
8.4. Organizacja systemu kontroli zarządczej w samorządowych instytucjach kultury na przykładzie biblioteki | str. 262
Literatura | str. 281
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

18,60 zł
24,48 zł

29 ważnych pytań o rozliczanie VAT

Rozliczanie VAT niezmiennie od lat sprawia nawet doświadczonym księgowym sporo kłopotów. A wszystko to w dużej mierze zarówno z powodu niejasności przepisów, jak również z powodu objęcia tym podatkiem w zasadzie całej aktywn...
195,62 zł
241,50 zł

Wydatki w państwowych i samorządowych jednostkach budżetowych – uprawnienia do wykonania wydatków budżetowych – procedury wydatkowania środków i ich ewidencja – kontrola i odpowiedzialność dyscyplinarna za przekroczenie uprawnień (e-book)

Wydatki budżetowe są w większości państwowych i samorządowych jednostek budżetowych głównym zagadnieniem ich gospodarki finansowej. Wykonanie wydatków budżetowych jest zagadnieniem wieloaspektowym, wymagającym wiedzy z wielu różnyc...
4,47 zł
5,96 zł

Wielopoziomowy system kontroli banków. Rozdział 3. Elementy systemu kontroli banków na poziomie nadzoru krajowego

Celem głównym pracy jest identyfikacja systemu kontroli banków i jego ocena z punktu widzenia kryterium ochrony przed ryzykiem bankowym oraz kryte­rium zagrożenia sektora bankowego przed nadmierną regulacją. W systemie bankowym najbar...
47,40 zł
79,00 zł

Samorząd terytorialny i wspólnoty lokalne

Aktualna, interdyscyplinarna synteza poświęcona polskiemu samorządowi terytorialnemu i wspólnotom lokalnym zawierająca teorię, prawo i praktykę tej dziedziny! Autor prezentuje historię tworzenia się polskiego samorządu, jego um...
14,36 zł
16,70 zł

Automatyczna kontrola nieświadomych emocji

Monografia empiryczna poświęcona ważnemu problemowi: czy i w jakim stopniu człowiek może poddać kontroli tzw. pierwotny afekt (czyli prymitywną, szybką odpowiedź emocjonalną na sygnały dobrostanu lub zagrożenia). Autorka stawia istotne pytania teoretyc...
56,00 zł
80,00 zł

Zasada samodzielności samorządu terytorialnego w Konstytucji RP

Zasada samodzielności to fundament samorządu terytorialnego w Polsce. Celem publikacji jest szczegółowa rekonstrukcja zasady samodzielności samorządu terytorialnego w jej kształcie nadanym przez Konstytucję RP z 1997 r. Autor poddał analizie zar...
14,36 zł
16,70 zł

Urzędowa kontrola żywności

Publikacja jest zbiorem tekstów poświęconych analizie obecnych rozwiązań oraz projektowanych modeli funkcjonowania urzędowej kontroli żywności w Polsce w kontekście prawa administracyjnego, finansowego, rolnego i żywnościowego. Autorzy poruszają...
79,87 zł
102,40 zł

PIP i ZUS kontrole u pracodawcy. Wzory pism z komentarzem

Kontrole PIP i ZUS u pracodawcy. Wzory pism z komentarzem to praktyczna i nieodzowna pomoc dla każdego pracodawcy. Publikacja zawiera omówienie praw i obowiązków, jakie mają pracodawcy w przypadku kontroli Państwowej Inspekcji Pracy i Zak...
90,90 zł
101,00 zł

Dyscyplinowanie dłużników alimentacyjnych w praktyce jednostek samorządu terytorialnego

W publikacji omówiono zakres podmiotowy i przedmiotowy działań i postępowań prowadzonych względem dłużników alimentacyjnych. Przedstawiono katalog działań poprzedzających postępowanie administracyjne w przedmiocie uznania dłużnika alimen...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!