Kryzysy kreatywność i wartości
Trzy główne kategorie – kryzys, wartości, kreatywność – tworzą problemową strukturę książki. Po pierwsze, zostają wskazane te modelowe sposoby rozumienia kryzysu, które wyłoniły się w rozwoju filozofii dziejów oraz uzyskały znane reprezentacje we wpływowych teoriach. Po drugie, zostają określone typy teorii, w których mówi się o kryzysie, destrukcji, regresie czy też transformacji „człowieczeństwa”. Po trzecie, pojawia się pytanie o stosunki zachodzące między terminami: kryzys, kultura masowa, człowiek masowy, kreatywność, działanie kreatywne, wartości. Rozumienie wartości pełni w całych rozważaniach rolę kluczową, gdyż w swej różnorodności wartości są elementem zarówno kategorii kryzysu, jak i idei kreatywności. Autor prowadzi swe rozważania w ramach stanowiska definiowanego jako pluralizm aksjologiczny.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7784-767-1
- ISBN druku: 978-83-7784-767-1
- Liczba stron: 224
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie: Dlaczego tytułowa problematyka jest ważna? 7 Rozdział 1: Wielość kryzysów i wielość wartości 31 Uwarunkowania aksjologiczne 31 Kryzys wartości? 37 Formalne i materialne rozumienie kryzysu 45 Kilka przykładów 54 Rozdział 2: Kryzysy a modele filozofii dziejów 57 Dwa główne podziały 57 Wariant optymistyczny (nie tylko mocny progresywizm) 60 Wariant antyoptymistyczny (nie tylko mocny antyprogresywizm) 62 Model teoretyczny, teoretyczno-praktyczny oraz praktyczny 64 Reprezentatywne przykłady 68 Rozdział 3: Kryzys a „dehumanizacja” 89 Dwudziestowieczne i najnowsze konteksty dehumanizacji 90 Dehumanizacja i upadek antropocentryzmu 95 Różne sensy dehumanizacji 98 José Ortega y Gasset: aberracje człowieka masowego 100 Witkacy: zanik prawdziwego człowieczeństwa 104 Mikołaj Bierdiajew: iluzje renesansowego antropocentryzmu 107 Francis Fukuyama: koniec człowieka 115 Peter Singer: co różni zwierzęta od nas? 118 Nick Bostrom: „postludzka” przyszłość człowieka 123 Perspektywa ogólna 130 Rozdział 4: Człowiek masowy, kreatywność i wartości 133 Współczesna fala kreatywności 133 Człowiek masowy? 138 Wartości a działanie kreatywne 147 Nowy cel i wartość nowości 159 Wartości samego działania 165 Wartości podmiotu działania kreatywnego 168 Wartości środowiska kreatywności 171 W jaki sposób człowiek masowy może być kreatywny? 174 Zakończenie: W perspektywie aksjologicznego pluralizmu 181 Aneks: Uwagi o wartościach w globalizacji 189 Bibliografia 197 Indeks terminów 213 Indeks osobowy 219