Kryzysy rozwojowe wieku dziecięco-młodzieżowego a możliwości społecznego wsparcia
Okres kryzysowy może sprzyjać pojawianiu się różnorodnych zaburzeń. Pierwsza część książki dotyczy źródeł i rodzajów kryzysów. Należy tu zwrócić szczególną uwagę na pełnienie ról rodzicielskich, w sposób, który stanowi zagrożenie dla rozwoju dzieci i młodzieży i wyzwala poczucie alienacji młodzieży w okresie dorastania. Druga część książki opisuje problematykę przeżywania sytuacji kryzysowych w wieku dziecięco-młodzieżowym w kontekście wsparcia społecznego, czyli pomocy psychologicznej, pedagogicznej lub terapeutycznej. Publikacja adresowana jest do grona specjalistów takich, jak: psychologowie, terapeuci oraz pedagodzy pracujący z dziećmi i młodzieżą oraz do studentów tych kierunków.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-781-6
- ISBN druku: 83-7308-376-6
- Liczba stron: 190
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SPIS TREŚCI Wstęp Część I – Niektóre źródła kryzysów rozwoju wieku dziecięcego Halina Romanowska-Łakomy O genezie kryzysów młodego człowieka. Dlaczego nie pozwalamy osobie niepełnoletniej być człowiekiem On Genesis of a Young Person’s Personal Crisis Alicja Adamiec-Zgraja Zmiany w rozumieniu i pełnieniu ról rodzicielskich jako zagrożenie dla rozwoju dzieci i młodzieży Changes in Understanding and Duty for Parental Roles as Threat for Development of Children and Young People Maria Kliś Dokuczanie rówieśnikom jako forma przemocy demonstrowanej przez uczniów szkolnych Bullying Among Schoolchildren as a Form of Violence Manifested by Pupils Przemysław Piotrowski Kryzys okresu dorastania. Sposoby radzenia sobie przez młodzież z poczuciem alienacji Crisis of Adolescence. Coping with the Sense of Alienation Bożena Banasiak, Olga Papis, Katarzyna Jarosik, Jerzy Stańczyk Sytuacje kryzysowe u dzieci i młodzieży z czynnościowymi zaburzeniami układu krążenia The Crisis Situations in Children and Adolescents with Functional Circulatory System Disturbances Danuta Wolska, Andrzej Wolski Zachowania problemowe występujące u dzieci z autyzmemi dodatkową niepełnosprawnością intelektualną – próby radzenia sobie z nimi Problematic Behaviours Occurring to Children with Autism and Additional Intellectual Handicaption – Attempts to Cope with Them Część II – Przeżywanie sytuacji kryzysowych w wieku dziecięco-młodzieżowym i wsparcie społeczne Bożena Grochmal-Bach Nooterapia w wychowaniu młodzieży a sytuacje kryzysowe Nootherapy in the Education of Youth and Crisis Situations