MENU

Media w wychowaniu dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2011

  • Autor: Tomasz Huk

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 38,00 zł
29,64
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Media w wychowaniu dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły

Niniejsza publikacja wnosi istotny wkład w toczący się dialog na temat wprowadzenia do szkół edukacji medialnej jako przedmiotu. Ukazuje i uświadamia szerokie spektrum zastosowania mediów we wszystkich procesach przebiegających w szkole. Książka analizuje problematykę negatywnego wpływu mediów na dzieci i młodzież, ale również wskazuje możliwości ich pozytywnego zastosowania zarówno w procesie wychowania, jak i w procesie dydaktycznym.

Praca adresowana jest do licznego grona odbiorców, którzy pragną, aby media stały się sojusznikiem zmian zachodzących w systemie edukacji. Autor liczy, że przedstawione w monografii rozważania i wnioski przysłużą się zarówno nauczycielom, studentom pedagogiki, pedagogom, jak i pracownikom nauki jako materiał źródłowy oraz inspiracje do dalszych samodzielnych i pogłębionych studiów nad wykorzystaniem mediów w edukacji.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp ... 7
Rozdział 1
Pedagogiczne aspekty wykorzystania mediów ... 11
1.1. Rola mediów w życiu człowieka ... 11
1.1.1. Rodzaje mediów oraz ich wpływ na człowieka ... 19
1.1.2. Oświatowo-wychowawcza rola radia i telewizji .... 27
1.2. Kompetencje kluczowe a kompetencje medialne
współczesnego człowieka .... 32
1.2.1. Charakterystyka kompetencji medialnych .... 35
1.2.2. Kształtowanie kompetencji medialnych ... 39
Rozdział 2
Cele i zadania edukacji medialnej .... 43
2.1. Treści edukacji medialnej w podstawie programowej
kształcenia ogólnego na różnych poziomach
wychowania i nauczania ... 47
2.1.1. Przedszkole ... 48
2.1.2. Szkoła podstawowa .... 49
2.1.3. Gimnazjum ... 60
2.1.4. Szkoła ponadgimnazjalna .... 68
2.2. Zalecane warunki i sposób realizacji treści edukacji medialnej ... 83
Rozdział 3
Media w procesie dydaktycznym .... 85
3.1. Metody kształcenia wykorzystujące media proste i złożone .... 88
3.2. Przykłady wykorzystania mediów w procesie dydaktycznym ... 101
3.3. Media w wewnątrzszkolnym systemie oceniania .... 127
3.3.1. Rodzaje ocen szkolnych .... 128
3.3.2. Ocena wytworów medialnych ... 130
3.3.3. Komputer w procesie oceniania ucznia ... 133
3.3.4. Dziennik elektroniczny w szkole .... 136
3.4. Innowacje pedagogiczne wykorzystujące media .... 144
3.4.1. Charakterystyka innowacji pedagogicznych
wykorzystujących media ... 147
3.5. Media w wewnątrzszkolnym systemie doskonalenia nauczycieli .... 161
3.5.1. Wiedza i umiejętności medialne nauczyciela .... 162
Rozdział 4
Media w procesie wychowania
realizowanym przez szkołę ... 165
4.1. Uczeń a media .... 166
4.1.1. Media w kształtowaniu pozytywnych postaw uczniowskich ... 168
4.1.2. Negatywne aspekty mediów ... 171
Rozdział 5
Promocja i informacja edukacyjna w szkole ... 189
5.1. Zarządzanie informacją w szkole .... 190
5.2. Kształtowanie wizerunku szkoły ... 193
5.3. Wykorzystanie szkolnego monitoringu .... 198
5.4. Szkolny serwis WWW ... 200
5.5. Informacja edukacyjna a mass media .... 208
Zakończenie ... 211
Bibliografia .... 213
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

27,30 zł
35,00 zł

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Pub...
19,50 zł
25,00 zł

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z któr...
19,11 zł
27,30 zł

Modelowanie procesu wyszukiwania informacji naukowej. Strategie i interakcje

Zasadniczym przedmiotem podjętych w pracy rozważań jest proces wyszukiwania informacji naukowej. W części teoretycznej, na podstawie analizy kilkunastu istniejących koncepcji, przedstawiono propozycje nowych modeli zbierania i wyszukiwania informacji o...
2,55 zł
3,40 zł

Emisja akcji w Polsce w nowej perspektywie - jednolity rynek papierów wartościowych w Unii Europejskiej. Rozdział 10. Korzyści i negatywne aspekty publicznej emisji oraz wprowadzenia akcji do obrotu giełdowego, w nowej, europejskiej perspektywie

Poważną zaletą książki jest jej przystępny język, gdyż nawet stosunkowo skomplikowane zagadnienia przedstawione są w sposób jasny i przejrzysty. Autorka umiejętnie połączyła kwestie ekonomiczne z analizą prawną, dbając przez cały czas o wysoki p...
8,10 zł
9,00 zł

Tysiąclatka - o dawnej szkole. Scenariusz przedstawienia dla klas IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum

Przedstawienie można wystawić z dowolnej okazji, odwołującej się do tematu szkolnictwa lub historii. Jego głównym motywem jest tysiąclatka - jako przykład szkoły z czasów socjalistycznych. Grupa uczniów z kółka dziennikarsk...
125,16 zł
149,00 zł

Prawo konsumenckie w Polsce oraz innych państwach UE. Zagadnienia wybrane

Monografia podejmuje aktualną problematykę związaną z prawem konsumenckim w Polsce i wybranych krajach UE.W monografii przedstawiono:ogólne zagadnienia prawa konsumenckiego (np. europejski model ochrony konsumenta w kontekście ...
7,80 zł
10,00 zł

Podolanka wychowana w stanie natury życie i przypadki swoje opisująca

"Jaki by był człowiek zostawiony samej naturze, jest pytanie równie pożyteczne, jak to, o co się długo mędrcy kłócili, aby wiedzieć, jaki by był rodzaj ludzki, gdyby był Adam nie zgrzeszył. Wiek nasz porzuciwszy szkolne spory o tym, ...
42,14 zł
49,00 zł

Synergia twórczości, nauki i dydaktyki w doświadczeniach Warszawskiej Szkoły Architektury i Urbanistyki początku XXI wieku

Monografia poświęcona jest związkom twórczości architektonicznej i urbanistycznej z badaniami naukowymi oraz dydaktyką. Rozważany jest w niej problem istoty twórczości architektonicznej i cech tej działalności, pozwalających na uznanie je...
31,50 zł
35,00 zł

Szkoły doktorskie – aktualne problemy i wyzwania

Opis wydawniczy:Opracowanie zawiera analizę regulaminów szkół doktorskich w Polsce, której podjęli się doktoranci różnych polskich podmiotów kształcących doktorantów, w oparciu o aktualny stan pranwy. Opi...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!