Międzykulturowe konteksty edukacji muzycznej
Niniejsza praca zbiorowa Międzykulturowe konteksty edukacji muzycznej, w której zawarte zostały wyniki dyskusji międzynarodowej grupy pedagogów muzyki z Niemiec i Polski, jest próbą wypełnienia dość dotkliwej luki w literaturze na ten temat oraz zarysowania problemów wyłaniających się z dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej, w tym artystycznej. Tłumaczenie zjawisk międzykulturowej edukacji muzycznej zasadami i założeniami wypracowanymi w pedagogice ogólnej nie wyczerpuje wszystkich aspektów tego obszaru. Sztuka posługuje się odrębnym kodem komunikacji między twórcą a odbiorcą. Ten niezwykle ciekawy wątek, jakim jest przekaz dzieła artystycznego z obcej kultury do wrażliwości estetycznej człowieka, który do sztuki tej poszukuje własnej indywidualnej drogi odbioru, może być niezwykle pasjonującym wyzwaniem naukowym. Wysublimowany dialog międzyestetyczny, który może być preludium do dialogu międzykulturowego, ciągle napotyka bariery lub wywołuje nieufność. Autorzy zdają sobie sprawy z tych trudności, a ich refleksje o powszechnej edukacji muzycznej w kontekście międzykulturowości są zapewne próbą wytyczania nowych ścieżek poznawczych. (Fragment Wstępu)
- Kategorie:
- Redakcja: Jarosław Chaciński
- ISBN: 83-7467-030-4
- ISBN druku: 83-7467-030-4
- Liczba stron: 244
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 5 I. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY MUZYCZNEJ EDUKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ 11 SIEGMUND HELMS, Musikpädagogik zwischen Globalisierung, Europäisierung und Regionalisierung 13 SIEGMUND HELMS, Pedagogika muzyczna pomiędzy globalizacją, europeizacją i regionalizacją 25 CHRISTOPH KHITTL, Ästhetische Bildung und interkulturelle Musikpädagogik: ein Diskurs 37 CHRISTOPH KHITTL, Edukacja estetyczna i międzykulturowa pedagogika muzyczna: dyskurs 67 JAROSŁAW CHACIŃSKI, Polska i wielokulturowość – wnioski dla pedagogiki muzycznej 95 RENATA GOZDECKA, Muzyka kultur pozaeuropejskich w treściach powszechnej edukacji muzycznej w Polsce 107 MARIOLA SZCZEPAŃSKA, Tradycja i współczesność w polskiej pedagogice kultury 117 MARIA KACZMARKIEWICZ, Indywidualność – wspólnotowość. Człowiek wobec wartości muzyki 133 KLAUS-JUERGEN WEBER, Exkurs zum Begriff des Interkulturellen 139 KLAUS-JUERGEN WEBER, Dygresja na temat pojęcia międzykulturowości 145 AARON ECKSTAEDT, Russendisko, Balkangroove, Klezmer. Ansätze einer interkulturellen Musikpädagogik zwischen Ost und West 149 AARON ECKSTAEDT, Rosyjskie disco, bałkańskie groove, klezmerstwo. Przyczynki do międzykulturowej pedagogiki muzycznej pomiędzy Wschodem i Zachodem 163 II. PEDAGOGIKA MUZYCZNA W KONTEKŚCIE INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ 177 RENATE KAFURKE, Color my world with music. Musikalische Lern- und Lehrprozesse in europäischer Dimension 179 RENATE KAFURKE, Z muzyką mój świat jest kolorowy. Procesy nauczania i uczenia się muzyki w perspektywie europejskiej 193 ANNA PIKAŁA, Miejsce powszechnego wychowania estetycznego w systemach szkolnych wybranych krajów Unii Europejskiej 205 JOLANTA PAŁKA, Studium porównawcze programów nauczania muzyki w wybranych krajach Europy Środkowej 217 HALINA LASKOWSKA, Perspektywy rozwojowe pedagogiki muzycznej w zjednoczonej Europie 225 LUCJAN MARZEWSKI, Edukacja muzyczna w aspekcie studiów uniwersyteckich w jednoczącej się Europie 231