Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Poczta 0 zł »

Mosty inżyniera Mariana Lutosławskiego w Lublinie(Miękka)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 54,00 zł
43,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 10,80 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 48h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 48 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 250 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.
- Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna (PayU, Masterpass)
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
8,50 zł
7,50 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
8,50 zł
7,50 zł
Kurier pocztowy
12,50 zł
11,50 zł
InPost Paczkomaty 24/7
12,50 zł
11,50 zł
Kurier
13,50 zł
12,50 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Poczta Polska - odbiór w punkcie
11,50 zł
10,50 zł
Kurier pocztowy
15,50 zł
14,50 zł
Kurier
16,50 zł
15,50 zł
Tańsza dostawa z tytułami PWN

Mosty inżyniera Mariana Lutosławskiego w Lublinie

Tematykę książki zaliczyć można, najogólniej to formułując, do historii techniki, a nieco szczegółowiej – do historii mostownictwa. Opracowań o tej problematyce jest w Polsce stosunkowo niewiele. Dzieje dwóch istniejących do dzisiaj mostów w Lublinie Mariana Lutosławskiego z 1908 i 1909 roku są bardzo interesujące i zarazem niezwykle cenne, ponieważ obiekty te w sposób zupełnie bezpośredni ilustrują początki stosowania żelbetu w Polsce. Przez to, że udało się je zachować, są unikatami. Autor, jak wynika z treści książki i jego publikacji, a także z moich osobistych obserwacji, ma duże zasługi w ratowaniu tych mostów i ich renowacji, a między innymi dzięki jego usilnym staraniom – jeden z nich stał się obecnie rodzajem wizytówki miasta, wpisującym się w życie społeczne.

(prof. Wojciech Radomski, dr h.c.)

Jest to chyba jedyna obecnie w skali krajowej pozycja przedstawiająca problematykę utrzymania zabytkowych mostów betonowych z uwzględnieniem aspektów estetycznych i społecznych. Ta pozycja powinna być wydana nie tylko ze względu na jej historyczną i merytoryczną wartość, ale również ze względu na nietypowe i oryginalne podejście autora do przedstawiania technicznych informacji. (…) Książkę dra Karasia czyta się z dużym zainteresowaniem ze względu na umiejętność łączenia informacji technicznych z wątkami historycznymi i wiadomościami z zakresu estetyki. (…) Zatem uwiecznienie tej historii, której epilogiem jest restauracja wartościowego zabytku kultury technicznej, pokazanie sposobu dochodzenia do ostatecznego celu może być z punktu widzenia zachowań społecznych przykładem godnym do naśladowania dla młodszych pokoleń.

(dr hab. Grażyna Łagoda, prof. PW)

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Sławomir Karaś

Urodzony w 1954 roku w Warszawie, wykładowca Politechniki Lubelskiej, rzeczoznawca budowlany z zakresu mostów z uprawnieniami projektowymi bez ograniczeń.

W Katedrze Dróg i Mostów wykłada przedmioty mostowe, prowadzi zajęcia projektowe i laboratoryjne. Kierował ponad 50 pracami eksperckimi dotyczącymi mostów, a samodzielnie lub w zespole zaprojektował ich ponad 40. Obecnie pełni funkcję kierownika KDiM. Stale współpracuje z biurem projektowym DrogMost Lubelski.

Podstawowym zakresem zainteresowań naukowych jest mechanika, w tym dynamika, konstrukcji mostowych, przy stosowaniu rachunku operatorowego z uwzględnieniem reologii materiałów.

Autor ponad 50 artykułów publikowanych w językach polskim, angielskim i rosyjskim. Od ponad dekady systematycznie publikuje w miesięczniku SIiTK Drogownictwo.

25,20 zł

Społeczeństwo obywatelskie Lublina i Wrocławia - studia przypadków

Praca ma na celu charakterystykę poziomu zaangażowania społecznego w Lublinie i Wrocławiu. Stara się ustalić, na ile zróżnicowany jest obraz społeczeństwa obywatelskiego w obydwu analizowanych stolicach województw. Książka, która m...

Mosty ruchome

Mosty ruchome budowano już w starożytności. W średniowieczu powstawały jako element murów obronnych zamków czy też miast. Obecnie są budowane tylko w takich sytuacjach, gdy zapewnienie odpowiedniej skrajni żeglugi wymagałoby stworzenia bardzo dłu...

Mosty zamiast murów

Wyobraź sobie, że jesteś na Ziemi sam, zupełnie sam, i możesz wybrać jedno z dwojga, książki lub ludzi. Często spotykam osoby ceniące sobie samotność, ale jest to możliwe tylko dzięki temu, że gdzieś na Ziemi, nawet bardzo daleko, są inni ludzie....

Mosty dla pieszych

Pierwsza w polskiej literaturze przedmiotu bardzo bogato ilustrowana kolorowymi zdjęciami monografia uwzględniająca najważniejsze zagadnienia dotyczące budowy współczesnych mostów dla pieszych. Opisano w niej ogólne wymagania, arch...

Między rozumieniem a porozumieniem

Rozmawiać należy z każdym, ale czy też z terrorystą, z wrogiem, który chce zniszczyć demokrację? Dialog jest rdzeniem każdego społeczeństwa demokratycznego. Jakie są jednak granice dialogu i kiedy przestaje być on potrzebny? Czy rezygnując z dialogu...

Listy Tom 1

Pierwszy tom korespondencji Stanisława Ignacego Witkiewicza z rodziną, przyjaciółmi, znajomymi oraz tzw. wrogami obejmuje m.in. dziecięce dopiski do listów Stanisława Witkiewicza ojca, listy do Bronisława Malinowskiego, do matki – M...

Nonconventional Finishing Technologies

This monograph concerns better or less known technologies of metal finishing, which have been developed in recent years and it is a compendium of modern knowledge in the field of metal nonconventional finishing technologies. It is not a collection o...

Mosty z kompozytów FRP

Publikacja otrzymała wyróżnienie w Konkursie TECHNICUS 2019 w kategorii „książka techniczna”. Konkurs jest organizowany przez Federację Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT, a jego celem jest wspieranie i promowanie wydawców oraz autorów, któryc...

Mosty w dziejach Polski

"Nie ma wątpliwości, że historia budowy mostów jest historią cywilizacji".Franklin Delano ­Roosevelt (1882–1945)podczas otwarcia mostu Golden Gatew San Francisco w 1937 roku.Książka Profesora Jana Biliszczuka pt. "Mosty w ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!