Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Akcja akademicka

Mosty z kompozytów FRP(Twarda)

Kształtowanie Projektowanie Badania

5.00  [ 3 oceny ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 89,00 zł
69,42
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 19,58 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 h w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 300 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.


Płatność elektroniczna
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- ORLEN Paczka
8,99 zł
7,49 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
8,99 zł
6,99 zł
- Kurier pocztowy
10,99 zł
8,99 zł
- InPost Paczkomaty 24/7
10,99 zł
8,99 zł
- Kurier
12,99 zł
10,99 zł

Płatność za pobraniem
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
11,99 zł
9,99 zł
- Kurier pocztowy
13,99 zł
11,99 zł
- Kurier
15,99 zł
13,99 zł
Słowa kluczowe: Kompozyty FRP

Mosty z kompozytów FRP

Publikacja otrzymała wyróżnienie w Konkursie TECHNICUS 2019 w kategorii „książka techniczna”. Konkurs jest organizowany przez Federację Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT, a jego celem jest wspieranie i promowanie wydawców oraz autorów, których publikacje książkowe z zakresu techniki wyróżniają się wysokim poziomem merytorycznym i edytorskim.


Głównym problemem budownictwa mostowego jest znacząca redukcja trwałości konstrukcji mostowych spowodowana korozją stali i betonu, co prowadzi zazwyczaj do konieczności przedwczesnego generalnego remontu i/lub wymiany (przebudowy) całego mostu. Jednym ze współczesnych rozwiązań tego problemu jest zastosowane do budowy mostów kompozytów konstrukcyjnych FRP (ang. fibre reinforced polymers).

Przez blisko 4 lata autor, wraz z zespołem Zakładu Dróg i Mostów Politechniki Rzeszowskiej prowadził badania naukowe, poświęcone wdrożeniu w polskim mostownictwie tego materiału. Badania te zostały zakończone wdrożeniami w postaci dwóch pierwszych polskich mostów kompozytowych, wybudowanych w ciągu krajowych dróg publicznych. Książka jest podsumowaniem zebranych doświadczeń. Przedstawione w niej zostały wszystkie etapy niezbędne do tworzenia tych innowacyjnych konstrukcji budowlanych.

Treść książki została podzielona na dziewięć rozdziałów. Po wprowadzeniu zawierającym podstawowe definicje oraz ogólną charakterystykę kompozytów FRP wraz z przykładami ich zastosowania w budownictwie mostowym Czytelnicy znajdą rozdziały zawierające przegląd stanu wiedzy na temat polimerowych kompozytów włóknistych, technologii wytwarzania konstrukcji mostowych z tego materiału oraz cech konstrukcyjnych mostów kompozytowych, wybudowanych na przestrzeni ostatnich 40 lat.

Rozdział piąty przedstawia wybrane aspekty analizy mostowych konstrukcji kompozytowych, niezbędne do oceny stanów granicznych i zaprojektowania przęsła mostu kompozytowego oraz jego głównych elementów: dźwigarów głównych i płyty pomostu.

Trzy koleje opisują zasady kształtowania dźwigarów głównych, paneli pomostowych oraz wzajemnych połączeń tych elementów oraz wyniki własnych badań wytrzymałościowych takich konstrukcji.

W rozdziale dziewiątym opisano konstrukcje obu tych obiektów, przedstawiając – oprócz parametrów technicznych – najważniejsze aspekty ich projektowania, opis technologii wytworzenia i budowy, a także wyniki badań statycznych i dynamicznych obu mostów. Zdobyte doświadczenia realizacyjne przy projektowaniu i budowie obu obiektów, uzupełnione przeglądem dotychczasowych zastosowań kompozytów FRP do budowy obiektów mostów w Polsce, pozwoliły autorowi na ocenę krajowych perspektyw rozwoju mostów kompozytowych.

Książkę kończy posłowie, zawierające prognozę rozwoju światowego rynku mostów kompozytowych oraz propozycje kierunków dalszych badań, które zdaniem autora są konieczne, aby w Polsce mogły powstawać bez przeszkód kolejne mosty z kompozytów FRP.

Książka jest dedykowana przede wszystkim projektantom obiektów mostowych, architektom, a także kadrze technicznej odpowiedzialnej za zarządzanie i utrzymanie sieci drogowej oraz budynków użyteczności publicznej. Będzie także przydatna studentom i doktorantom wydziałów inżynierii lądowej, budownictwa, architektury oraz inżynierii materiałowej politechnik i wyższych szkół zawodowych.


Patroni:


Patroni

Jest to pierwsza taka publikacja w kraju tak szeroko omawiająca zagadnienia związane z mostami z polimerów. Treść książki zawiera bardzo szczegółowe rozpoznanie literaturowe. To duża zaleta tej publikacji. Opisy i zestawienia dotyczące dotychczasowych osiągnięć oraz danych materiałowych i technologicznych stanowią dobry przewodnik do projektowania obiektów mostowych z materiałów kompozytowych. Nie ma najmniejszych wątpliwości, że dr hab. inż. Tomasz Siwowski, Prof. PRz jest najwybitniejszym w Polsce specjalistą od mostów z materiałów kompozytowych. Przemawiają za tym jednoznacznie jego osiągnięcia. Wartość opiniowanej publikacji podnosi fakt, że znaczna część treści powstała w wyniku badań naukowych autora. Stąd też w pracy zawarte są wiadomości z pierwszej ręki, co dodatkowo podkreśla oryginalność i aktualność omawianej problematyki.
Prof. dr hab. inż. Kazimierz Furtak, Politechnika Krakowska
Tematyka książki jest bardzo aktualna i dotyczy najnowszych rozwiązań materiałowych i konstrukcyjnych we współczesnym mostownictwie. Kompozyty polimerowe z włóknami (ang. Fibre Reinforced Polymers – ogólnie przyjęty na świecie, także i w Polsce, skrót FRP) należą do materiałów nowej generacji, zwanych inaczej niekonwencjonalnymi i są coraz szerzej stosowane w praktyce. Ich użycie poprzedzone jest licznymi badaniami i analizami naukowymi, ponieważ wykazują one inne cechy materiałowe od dotychczas powszechnie znanych tworzyw konstrukcyjnych – betonu, stali, drewna, kamienia lub cegły. Rozwój budownictwa, szczególnie zaś mostownictwa, stymulują obecnie w znacznym (często nawet decydującym) stopniu właśnie nowe materiały. Aczkolwiek w odniesieniu do FRP są już opracowane pewne zalecenia, to nie mają one jednak jeszcze charakteru oficjalnie przyjętych norm projektowania. Praktyka wyprzedza w tym obszarze powszechnie akceptowane przepisy, co jest zjawiskiem w mostownictwie dość typowym, ale jednocześnie hamującym bardziej dynamiczne wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań. Te są wprowadzane niemal zawsze pod „parasolem ochronnym” ludzi nauki. Opiniowane dzieło w pełni to spostrzeżenie potwierdza.   Należy podkreślić, że trudno byłoby znaleźć w kraju osobę bardziej kompetentną w zakresie analiz, badań i praktycznych zastosowań FRP od Autora opiniowanego dzieła. Należy on do najwybitniejszych obecnie polskich mostowców, ma liczne i oryginalne  dokonania naukowe, projektowe i wykonawcze. Wiele z jego osiągnięć praktycznych ma charakter innowacyjny, pionierski (np. pierwsze w kraju zastosowanie wyrobów kompozytowych do wzmocnienia mostu przez Wiar w Przemyślu lub pierwsze w kraju zastosowanie betonu samozagęszczonego w Moście Zamkowym w Rzeszowie). Ostatnie lata swej działalności naukowej i technicznej poświęcił badaniom i analizom mostowych elementów konstrukcyjnych wykonanych z FRP oraz ich połączeniom. Wyniki tych dociekań eksperymentalnych i teoretycznych doprowadziły do wybudowania pod kierunkiem Autora pierwszych w Polsce obiektów mostowych zrealizowanych z takich właśnie elementów (mosty na Rzeszowszczyźnie - w Błażowej, 2015 rok, oraz w Nowej Wsi, 2016 rok). Zakres tematyczny dzieła jest szeroki, nieco kolokwialnie to wyrażając - ujmujący niemal wszystko, co do tej pory o materiałach FRP i ich zastosowaniach w mostownictwie wiadomo, z uwzględnieniem tego, co w tym obszarze zdziałano w Polsce. Wymagało to zgromadzenia przez A=autora i przestudiowania przez niego bardzo licznych publikacji. Podsumowując niniejszą opinię stwierdzam, że oceniane tu dzieło jest pod względem tematyki nowoczesne i oryginalne oraz opracowane w sposób potwierdzający znane i wysokie kompetencje autora. Można je śmiało nazwać unikatowym i to w skali światowej, nie ma bowiem (i nie było) na rynku międzynarodowym tak obszernego i kompletnego opracowania dotyczącego analiz teoretycznych i badań doświadczalnych oraz zastosowań konstrukcyjnych kompozytów FRP w mostownictwie.    
prof. dr hab. inż. Wojciech Radomski, dr h.c., em. profesor zwyczajny Politechniki Warszawskiej, em. profesor zwyczajny Politechniki Łódzkiej
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni robocze
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Tomasz Siwowski

Dr hab. inż. - jest profesorem Politechniki Rzeszowskiej i kierownikiem Zakładu Dróg i Mostów na Wydziale Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska. Jego działalność naukowa skupia się wokół problemów trwałości mostów, zastosowań nowych materiałów w mostownictwie (m.in. kompozyty FRP, stopy aluminium, betony niekonwencjonalne) oraz badań i diagnostyki obiektów mostowych. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji z tego zakresu. Prof. T. Siwowski prowadzi także aktywną działalność konsultingową w zakresie projektowania i zarządzania inwestycjami infrastrukturalnymi. Jest projektantem kilkudziesięciu obiektów mostowych, zarządzał budową kilku dużych mostów, a także prowadził nadzory naukowe przy budowie mostów. T. Siwowski jest aktywnym członkiem wielu krajowych i zagranicznych stowarzyszeń zawodowych i naukowych, m.in.: ZMRzP, SITK RP, PZiTB, ASCE, IABSE, IABMAS, a także członkiem Rady Naukowej GDDKiA.

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

Mosty ruchome

Mosty ruchome budowano już w starożytności. W średniowieczu powstawały jako element murów obronnych zamków czy też miast. Obecnie są budowane tylko w takich sytuacjach, gdy zapewnienie odpowiedniej skrajni żeglugi wymagałoby stworzenia bardzo dłu...

Mosty zamiast murów

Wyobraź sobie, że jesteś na Ziemi sam, zupełnie sam, i możesz wybrać jedno z dwojga, książki lub ludzi. Często spotykam osoby ceniące sobie samotność, ale jest to możliwe tylko dzięki temu, że gdzieś na Ziemi, nawet bardzo daleko, są inni ludzie....

Kultura logiczna w przykładach

Kultura logiczna to jasne formułowanie myśli i poprawność rozumowania.Książka stanowi obszerną kolekcję autentycznych wypowiedzi pochodzących z podręczników, prasy, rozporządzeń, debat publicznych i klasycznych tekstów filozoficznych. ...

Dokumentacja projektowa konstrukcji stalowych

Obowiązujące akty prawne regulujące wymagania odnośnie do formy i zakresu dokumentacji projektowej nie są całkowicie jednoznaczne, co pozwala na stosunkową dowolną ich interpretację. W rezultacie na placach budów i w wytwórn...

Mosty Przemiany w projektowaniu i technologiach budowy

Tytuł ten podsumowuje seminarium Naukowo-Techniczne, które odbyło się we Wrocławiu w dniach 28-29 listopada 2017 roku, organizowane przez Katedrę Mostów i Kolei Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej.Wstęp...

Most Ikara

ILE JESTEŚ W STANIE ZAPŁACIĆ, ABY POZNAĆ SMAK WOLNOŚCI?Antek coraz wyraźniej odczuwa, że zbliża się moment, w którym będzie musiał zawalczyć o siebie. Wychowywany w tradycyjnej katolickiej rodzinie, gdzie od pokoleń panuje patriarcha...
61,00 zł

A Most Remarkable

An enthralling voyage of discovery to meet a rare and mysterious bird of prey that puzzled Darwin, fascinates modern-day falconers, and carries secrets of our planet's deep past in its family history.In 1833, Charles Darwin was astonished b...
25,00 zł

The Most Dammed Country in the World

Over the past 75 years, a new canon has emerged. As humans have driven the living planet to the brink of collapse, visionary thinkers around the world have raised their voices to defend it. Their words have endured, becoming the classics that define th...

Most do Terabithii

Terabithia to sekretna kraina, do której można dostać się jedynie za pomocą zaczarowanej liny zawieszonej dawno temu na drzewie rosnącym na brzegu rzeki. Władcami tej twierdzy w środku lasu są Jess i Leslie. Terabithia jest ich tajemnicą. Strzeg...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!