Muzyka pomiędzy kulturami
nikiem dyskusji specjalistów, głównie w zakresie teorii muzyki i edukacji muzycznej, z kilku krajów europejskich: Polski, Niemiec, Austrii, Rosji, Ukrainy i Litwy, o stanie badań nad muzyką w sytuacji międzykulturowej. Wymienione kraje są różne pod względem statusu politycznego, rozwoju ekonomicznego, struktury ludności czy wreszcie, co najistotniejsze, tradycji kulturowych. Okcydent i Orient, Wschód i Zachód, to – wydawałoby się – proste do zdefiniowania obszary, lecz jak wykazują treści zebrane w tej książce, granice nie przebiegają często tam, gdzie moglibyśmy się tego spodziewać. Orient wkracza do kultury zachodnioeuropejskiej za sprawą silnej mniejszości tureckiej w takich krajach, jak Niemcy czy Austria. (Fragment Wstępu)
- Kategorie:
- Redakcja: Jarosław Chaciński
- ISBN: 83-7467-025-8
- ISBN druku: 83-7467-025-8
- Liczba stron: 274
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 5 I MUZYKA JAKO POMOST POMIĘDZY ZACHODEMI WSCHODEM 11 ИРИНА П ПОПОВА, Сирены и русалки – к вопросу о соотношении мифологического и музыкального образа 13 IRINA P POPOWA, Syreny i rusałki – wokół problemu wzajemnych relacji mitologicznego i muzycznego obrazu 25 ОЛГА Л БЕРАК, Воспитание чувства ритма – актуальная проблема музыкальной педагогики 35 OLGA L BIERAK, Kształcenie poczucia rytmu – aktualny problem pedagogiki muzycznej 47 ALICJA GRONAU-OSIŃSKA, Echa innych kultur w polskiej muzyce współczesnej 57 DOMINIKA PORĘBSKA-KWAŚNIK, Wschodnia polska twórczość operowa – Żmija Stanisława Pilińskiego i Pan Wołodyjowski Henryka Skirmuntta 69 KATARZYNA BOJARUNIEC, Polska muzyka chóralna na przełomie wieków XX i XXI w perspektywie europejskiej (na podstawie wybranych utworów: A Koszewskiego, R Twardowskiego i J Świdra) 81 ANNA JEREMUS, Sztuka a życie artysty 91 II W STRONĘ KULTURY MUZYCZNEJ ORIENTU 97 DORIT KLEBE, Die Musikkultur der Türkei sowie der türkischen Migranten in Deutschland und ihre Thematisierung im Musikunterricht 99 DORIT KLEBE, Kultura muzyczna Turcji oraz tureckich imigrantów w Niemczech i jej „tematyzacja” na zajęciach muzyki w szkole 111 NORALDINE BAILER, Zur Bedeutung der Musik im Leben von „Gastarbeiter“- Kindern in Wien 121 NORALDINE BAILER, Znaczenie muzyki w życiu dzieci gastarbeiterów w Wiedniu 131 GÜNTER KLEINEN, Identität und Differenz bei interkulturellen Experimenten zum Musikhören 141 GÜNTER KLEINEN, Tożsamość i różnica w międzykulturowych eksperymentach w zakresie słuchania muzyki 157 III MUZYKA NARODU I REGIONU ORAZ JEJ PEDAGOGICZNE KONSEKWENCJE 173 STANISLAVA JARECKAITĖ, The rewiev of musical education in schools of Lithuania (to 1990) 175 STANISLAVA JARECKAITĖ, Przegląd historii edukacji muzycznej w szkołach na Litwie (do roku 1990) 189 HALYNA NIKOLAYI, Культуросообразность украинского музыкально-педагогического образования – между востоком и западом Европы 201 HALYNA NIKOLAYI, Kulturoodpowiedniość ukraińskiej edukacji muzyczno-pedagogicznej – pomiędzy wschodem a zachodem Europy 215 LIDIA KATARYŃCZUK-MANIA, Wybrane zespoły folklorystyczne na ziemi lubuskiej – Zespół Górali Czadeckich „Watra” 227 ALEKSANDRA WIELOCH, Koncerty muzyczne w Kielcach w latach 1918-1939 237 VIOLETTA PRZEREMBSKA, Wielokulturowość muzyczna dawnej Łodzi – tradycje i ich współczesne kontynuacje 247 JADWIGA UCHYŁA-ZROSKI, Róg instrumentem kultur wielu narodów 257