Obniżanie poziomu przemocy i lęku młodzieży gimnazjalnej
Autorka przedstawiła właśnie w tej książce jedną z metod pracy z młodymi ludźmi przeciwdziałania przemocy szkolnej, która ma równocześnie wymiar poznawczy i praktyczny. Agnieszka Lewicka-Zelent nie ogranicza się do teoretycznych rozważań na temat lęku i przemocy, ale prezentuje fragment prowadzonego oddziaływania o charakterze wychowawczym. Dzięki ewaluacji programu "Mediacja w szkole" możliwe było empiryczne wskazanie skuteczności warsztatu mediacyjnego realizowanego w grupie młodzieży gimnazjalnej. Pomysł przeprowadzenia zajęć mediacyjnych stanowi rezultat zintegrowania kompetencji mediacyjnych i pedagogicznych Autorki, która uważa, że założenia mediacji sądowych można z powodzeniem wykorzystywać do minimalizowania zjawiska przemocy w szkole.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7784-139-6
- ISBN druku: 978-83-7784-139-6
- Liczba stron: 130
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział I. Przemoc w ujęciu psychopedagogicznym 9 1.1. Przemoc. Próba zdefiniowania pojęcia 9 1.2. Specyfika przemocy szkolnej. Pierwsze lata funkcjonowania szkół gimnazjalnych 12 1.2.1. Formy przemocy szkolnej 12 1.2.2. Uwarunkowania przemocy 14 1.2.3. Skala zjawiska przemocy szkolnej 17 1.3. Działania podejmowane w zakresie obniżania poziomu przemocy wśród młodzieży 20 Rozdział II. Lęk u młodzieży szkolnej 23 2.1. Pojęcie lęku 23 2.2. Rodzaje lęku 25 2.3. Geneza lęku 30 2.4. Konsekwencje przeżywania silnego lęku i sposoby jego minimalizowania 35 2.5. Lęk szkolny – analiza zjawiska w świetle badań 38 Rozdział III. Założenia badawcze 41 3.1. Cel i problematyka badań 41 3.2. Procedura badawcza 43 3.3. Miejsce warsztatu mediacyjnego w przebiegu badań 46 3.4. Charakterystyka badanej grupy młodzieży 52 Rozdział IV. Efektywność oddziaływań prowadzonych w ramach warsztatu mediacyjnego dla młodzieży gimnazjalnej 65 4.1. Poziom przemocy i lęku w grupie eksperymentalnej i kontrolnej 65 4.2. Zmiany w zakresie przemocy i lęku uczestników warsztatu mediacyjnego 75 4.2.1. Poziom przemocy mediatorów rówieśników w poszczególnych pomiarach 76 4.2.2. Poziom lęku badanej młodzieży w kolejnych pomiarach 89 4.3. Dyskusja wyników 93 Zakończenie 105 Bibliografia 107 Spis tabel 115 Spis schematów 116 Spis wykresów 116 Aneks 117