Pasażerski transport lotniczy w Unii Europejskiej
Publikacja przenosi czytelnika w fascynujący świat współczesnego lotnictwa cywilnego. Stanowi cenną lekturę dla ekonomistów, naukowców, ekspertów i pracowników sektora lotniczego, a także pasjonatów transportu powietrznego. Zawiera prezentację teoretycznych i praktycznych aspektów pasażerskich przewozów lotniczych w Unii Europejskiej.
Autorka koncentruje się na zmianach strukturalnych rynku w wyniku procesu liberalizacji. Przedstawia strategie i globalne sojusze linii lotniczych w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej. Porusza problematykę konkurencji międzygałęziowej z koleją dużych prędkości. Przybliża także innowacje w transporcie lotniczym, istotne w wymiarze ekonomiczno-środowiskowym.
Książka zawdzięcza swą unikalność omówieniu czynników egzogenicznych – takich jak koniunktura gospodarcza, wahania cen ropy naftowej, klęski żywiołowe, epidemie, ataki terrorystyczne i zagrożenie bezpieczeństwa – które mają wpływ na funkcjonowanie sektora lotniczego. Szczególnie atrakcyjne są zawarte w niej liczne studia przypadków oraz powiązanie z wiedzą ekspercką, pochodzącą z praktyki gospodarczej.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8220-045-4
- ISBN druku: 978-83-8220-044-7
- Liczba stron: 200
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 7 Wstęp 9 Rozdział 1. Transport lotniczy w ujęciu koncepcji teoretycznych 13 1.1. Zarys teoretycznych koncepcji konkurencji w ekonomii 13 1.2. Regulacja, deregulacja i liberalizacja transportu w teorii ekonomii 17 1.3. Transport lotniczy w świetle teorii rynków spornych 23 Rozdział 2. Liberalizacja i deregulacja transportu lotniczego 29 2.1. Międzynarodowe regulacje sektora lotniczego 29 2.2. Deregulacja lotnictwa w USA jako impuls zmian w Europie 36 2.3. Proces liberalizacji transportu lotniczego w krajach UE 41 2.4. Integracja i regulacja transportu lotniczego w UE 46 2.5. Polityka transportowa UE wobec państw trzecich 48 2.6. Liberalizacja rynku lotniczego pomiędzy UE a USA 51 Rozdział 3. Ekonomiczna charakterystyka sektora pasażerskiego transportu lotniczego 57 3.1. Rola i struktura lotnictwa cywilnego 57 3.2. Elastyczność popytu na usługę pasażerskich przewozów lotniczych 59 3.3. Podaż usług pasażerskiego transportu lotniczego – struktura i liderzy rynku 62 3.4. Koszty i przychody działalności przedsiębiorstw transportu lotniczego 67 3.5. Jakość usług lotniczych jako element kształtowania przewagi konkurencyjnej 69 3.6. Strategie linii lotniczych na rynku pasażerskich przewozów powietrznych 74 Rozdział 4. Infrastrukturalne i instytucjonalne uwarunkowania sektora lotniczego 83 4.1. Infrastruktura transportu lotniczego i jej funkcje 83 4.2. Najwięksi producenci samolotów pasażerskich 86 4.3. Międzynarodowe organizacje pasażerskiego transportu lotniczego 89 4.4. Globalne sojusze linii lotniczych jako forma aliansu strategicznego 92 Rozdział 5. Sektor pasażerskich przewozów lotniczych w UE 103 5.1. Zmiany struktury rynku pasażerskich przewozów lotniczych w UE 103 5.2. Konsolidacja przewoźników UE. Fuzje, przejęcia, holdingi i joint ventures 111 5.3. Porty lotnicze UE na tle rozwoju infrastruktury lotniczej w Europie 117 5.4. Transport lotniczy UE w świetle tendencji globalnych i prognoz ruchu 121 Rozdział 6. Wpływ wybranych czynników egzogenicznych na funkcjonowanie transportu lotniczego 127 6.1. Zależność popytu na przewozy lotnicze od koniunktury gospodarczej 127 6.2. Wpływ cen ropy naftowej na sektor lotniczy 133 6.3. Ekonomiczne konsekwencje wybuchu wulkanu Eyjafjallajökull w 2010 roku dla sektora lotniczego 148 6.4. Skutki pandemii światowych dla lotniczych przewozów pasażerskich 157 6.5. Ryzyko polityczne i zagrożenie terroryzmem a transport lotniczy 166 Zakończenie 181 Bibliografia 185 Wykaz tabel 195 Wykaz wykresów 197 Wykaz rysunków 199