Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU


Pedagogika(eBook)

Podręcznik akademicki

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 1, 2019

  • Redakcja naukowa: Bogusław Śliwerski, Zbigniew Kwieciński

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 127,00 zł
88,90
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 38,10 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: Pedagogika pedagogika specjalna

Pedagogika

Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych – tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju." Z tekstu

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski) 7
Część I PEDAGOGIKA JAKO NAUKA 11
Rozdział 1. Pedagogika jako nauka (Bogusław Śliwerski) 13
Rozdział 2. Edukacja w galaktyce znaczeń (Zbigniew Kwieciński) 41
Rozdział 3. Historia oświaty i wychowania Stefan Wołoszyn  55
Rozdział 4. Pedagogika pozytywizmu warszawskiego (Jacek Kulbaka) 133
Rozdział 5. Pedagogika narodowosocjalistyczna (Adam Fijałkowski) 153
Rozdział 6. Polski nurt krytyki totalitaryzmów (Janina Kostkiewicz) 165
Rozdział 7. Polskie koncepcje i kierunki rozwoju pedagogiki kultury (1918–1939) (Janina Kostkiewicz) 177
Rozdział 8. Pedagogika socjalistyczna (Teresa Hejnicka-Bezwińska) 189
Rozdział 9. Teorie wychowania (Bogusław Śliwerski) 203
Rozdział 10. Teorie kształcenia (Dorota Klus-Stańska) 245
Rozdział 11. Pedagogika wczesnej edukacji (Dorota Klus-Stańska) 267
Rozdział 12. Pedagogika porównawcza (Renata Nowakowska-Siuta) 287
Rozdział 13. Filozofia edukacji (Rafał Godoń) 307
Rozdział 14. Pedagogika religii (Bogusław Milerski) 319
Rozdział 15. Pedagogika społeczna (Barbara Smolińska-Theiss, Wiesław Theiss) 331
Rozdział 16. Pedagogika kultury (Bogusław Milerski) 347
Rozdział 17. Kultura popularna jako czynnik socjalizacji (Zbyszko Melosik) 363
Rozdział 18. Pedagogika młodzieży (Agnieszka Cybal-Michalska) 381
Rozdział 19. Andragogika (Mieczysław Malewski) 391
Rozdział 20. Cyfrowa pedagogika medialna (Jacek Pyżalski) 405
Rozdział 21. Pedagogika specjalna (Iwona Chrzanowska) 419
Rozdział 22. Empiryczne badania ilościowe w pedagogice (Krzysztof Rubacha)  433
Rozdział 23. Empiryczne badania jakościowe w pedagogice (Danuta Urbaniak-Zając) 453
Część II WSPÓŁCZESNA MYŚL PEDAGOGICZNA – PRĄDY I KIERUNKI 473
Rozdział 24. Pedagogika instrumentalna (Teresa Hejnicka-Bezwińska) 475
Rozdział 25. Pedagogika personalistyczna (Marian Nowak) 487
Rozdział 26. Pedagogika egzystencjalna Janusz Tarnowski 509
Rozdział 27. Pedagogika pragmatyzmu (Zbyszko Melosik)  521
Rozdział 28. Pedagogika antyautorytarna (Bogusław Śliwerski) 533
Rozdział 29. Pedagogika postmodernizmu (Zbyszko Melosik) 547
Rozdział 30. Pedagogika negatywna (Bogusław Śliwerski) 559
Rozdział 31. Pedagogika krytyczna (Tomasz Szkudlarek) 571
Rozdział 32. Pedagogika emancypacyjna (Hanna Kostyło) 585
Rozdział 33. Pedagogika międzykulturowa (Tomasz Szkudlarek) 603
Rozdział 34. Pedagogika Gestalt (Wiktor Żłobicki) 625
Rozdział 35. Pedagogika ekologiczna (Agnieszka Gromkowska-Melosik) 637
Rozdział 36. Pedagogika rekonstrukcjonizmu społecznego (Hanna Kostyło) 647
Rozdział 37. Pedagogika anarchistyczna (Bogusław Śliwerski) 659
Rozdział 38. Utopizm pedagogiczny (Rafał Włodarczyk) 675
Część III PEDAGOGIKA REFORM EDUKACYJNYCH 689
Rozdział 39. Pedagogika „nowego wychowania” (Wiesław Jamrożek)  691
Rozdział 40. Pedagogika waldorfska (Bogusław Śliwerski) 705
Rozdział 41. Pedagogika Montessori (Małgorzata Miksza) 719
Rozdział 42. Pedagogika Janusza Korczaka (Bogusław Śliwerski) 735
Rozdział 43. Pedagogika planu daltońskiego (Bogusław Śliwerski) 749
Rozdział 44. Edukacja a stratyfikacja społeczna (Zbyszko Melosik) 763
Rozdział 45. Reformowanie oświaty w Polsce (Bogusław Śliwerski) 791
Rozdział 46. Szkolne środowisko uczenia się Maria Chomczyńska-Rubacha 815
Rozdział 47. Kultura szkoły (Inetta Nowosad) 837
Rozdział 48. Proces kształcenia (Bogusława Dorota Gołębniak)857
Rozdział 49. Nauczyciel (Joanna Madalińska-Michalak) 961
Rozdział 50. Agresja i przemoc w szkole (Janusz Surzykiewicz) 979
Bibliografia 1003
Indeks osób 1073
Indeks rzeczowy 1102
O autorach 1111
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Bogusław Śliwerski

Pedagog, profesor zwyczajny Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie; doktor honoris causa UMCS w Lublinie (2014), UKW w Bydgoszczy (2016) i KUL w Lublinie (2017); profesor honorowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie i Uniwersytetu Śląskiego; przewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN (2011–2019), ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej (od 2002), członek Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów (b. przewodniczący Sekcji Nauk Humanistycznych i Społecznych 2013–2016). Monografie: Turystyka habilitacyjna Polaków na Słowację w latach 2008-2016. Studium krytyczne (2018); Pedagogia harcerskiego wychowania (2018), Meblowanie szkolnej demokracji (2017), Habilitacja. Diagnoza. Procedury. Etyka. Postulaty (2017), Edukacja (w) polityce – polityka (w) edukacji. Inspiracje do badań polityki oświatowej (2015), Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu (2013), Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (2012).

Zbigniew Kwieciński

Emerytowany profesor UMK, członek rzeczywisty Polskiej Akademii Nauk. Tytuł naukowy profesora w 1979 r. Zainteresowania: socjologia edukacji, pedagogika społeczna, pedagogika krytyczna. Zawodowo był związany z: UMK i IRWiR PAN; UAM (pierwszy dziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych); UWM w Olsztynie; z DSW. Założył trzy czasopisma naukowe: „Socjologia Wychowania – Acta Universitatis Nicolai Copernici”, Forum Oświatowe”, „Studia Edukacyjne”. Od 1975 r. członek Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Przez sześć kadencji był członkiem Centralnej Komisji ds. Tytułów i Stopni Naukowych; dwukrotnie był członkiem KBN. W latach 1989–2002 był przewodniczącym Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego; obecnie jest jego prezesem honorowym. Był inicjatorem 9 ogólnopolskich zjazdów pedagogicznych. Wypromował 36 doktorów. Doktoraty honoris causa UO; UKW, DSW i UŚ. Nagroda Premiera RP w 2003 r. za tryptyk książkowy: Wykluczanie, Nieuniknione, Bezbronni. Odznaczony Krzyżem Kawalerskim RP.

Inni Klienci oglądali również

44,28 zł

Pedagogika zdrowia w teorii i praktyce

Monografia zawiera charakterystykę sposobów patrzenia na problem zdrowia w ujęciu historycznym, jak i próbą nakreślenia współczesnych obszarów poznawczo-badawczych w dziedzinie pedagogiki zdrowia. Ma na celu także ukazanie m...
40,00 zł

Pedagogika w służbie i działaniu na rzecz regionu. Inspiracje i źródła

Publikacja stanowi próbę ukazania źródeł inspiracji w tworzeniu zrębów nowej jednostki dydaktycznej i naukowo-badawczej w Wyższej Szkole Biznesu. Wnosi istotny wkład do toczącego się dialogu nad przyszłością pedagogiki w służbie i ...
3,00 zł

Edukacja jutra. Kierunki rozwoju współczesnej edukacji - Jerzy Nowocień: O potrzebie pedagogiki sportu w edukacji jutra

Niniejszy tom zdaje się nie tylko kontynuować kierunki poszukiwań zmian pożądanych w edukacji, ale nawet znacznie wykracza zawartością ponad tytuł całości opracowania monograficznego. Dostarcza bowiem wiedzy o aktualiach na temat pielęgnowania ciągłośc...
25,00 zł

Pedagogika dyskretna

Wszystkie zaprezentowane w tomiku teksty ujrzały już światło dzienne. Albo na portalu „wPolityce”, albo w tygodniku „wSieci”. Zdaję sobie sprawę, że po tym ostatnim zdaniu część czytelników odłoży książkę na półkę ...
2,00 zł

Kompetencje do prowadzenia edukacji kulturalnej - 14 Doświadczanie teatru — inspirujące działania artystyczno-edukacyjne na polskich scenach i pedagogika teatru

Tematyką książki są kompetencje osób realizujących edukację kulturalną w różnych miejscach i rolach. Autorzy zebranych w niej tekstów pokazują w jak wielu kontekstach można, warto a nawet trzeba dziś mówić o kompetencjach re...
25,30 zł

Wybrane zagadnienia z pedagogiki korekcyjno-kompensacyjnej. Wzorzec terapeuty

Książka Wybrane zagadnienia z pedagogiki korekcyjno-kompensacyjnej. Wzorzec terapeuty przeznaczona jest dla terapeutów już pracujących lub zamierzających realizować się zawodowo w dziedzinie pomocy psychologiczno-pedagogicznej osobom ze specjaln...

Psychologia różnic indywidualnych cech człowieka - SAMOOCENA I OCENA INDYWIDUALNYCH RÓŻNIC CECH STUDENTEK PEDAGOGIKI – WYNIKI BADAŃ

Różnice indywidualne występujące u ludzi dorosłych są widoczne i znaczące w naszym życiu, a szczególnie takie, które są już rozwinięte i utrwalone w ukształtowanym organizmie. Od najdawniejszych lat próbowano poznawać indywi...
30,00 zł

Pedagogika wobec wyzwań cywilizacyjnych

"Wobec szerokiego spektrum tematyki tekstów, rozległego pola problemowego obejmującego wszystkie szczeble edukacji formalnej oraz praktyki edukacji nieformalnej (...) dla zrozumienia merytorycznej zawartości tomu jest wskazanie kontekstu po...
4,00 zł

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 01 Komparatystyka – badania porównawcze w pedagogice

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga s...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!