MENU

Podejście kalibracyjne w badaniach społeczno-ekonomicznych

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Poznań, 2020

  • Autor: Marcin Szymkowiak

  • Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 24,00 zł
21,60
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Podejście kalibracyjne w badaniach społeczno-ekonomicznych

Książka nawiązuje do dynamicznie rozwijającej się na całym świecie w badaniach reprezentacyjnych oraz spisach powszechnych metody kalibracji. Podjęta tematyka stanowi próbę wypełnienia dostrzegalnej luki badawczej i jest pierwszym całościowym spojrzeniem na poruszaną w niej problematykę. W polskiej literaturze przedmiotu brak jest bowiem kompleksowego opracowania poświęconego kalibracji. Ma to tym większe znaczenie, że kalibracja jako metoda estymacji będzie odgrywać w praktyce badań statystycznych coraz większą rolę.
Podejście kalibracyjne przedstawiono z uwzględnieniem wieloletnich doświadczeń autora będących pokłosiem zastosowań tej techniki w praktyce badań statystycznych. Rozważono też możliwości wykorzystania tego podejścia w kontekście rozwoju statystyki publicznej w Polsce. Ukazano szeroki wachlarz zagadnień dotyczących kalibracji w badaniach z brakami odpowiedzi czy w spisach realizowanych metodą mieszaną. Analizie poddano także podejście funkcyjne w procesie wyznaczania wag kalibracyjnych, wspomagane modelem i w ujęciu hybrydowym.
Prezentowana książka ma charakter metodologiczno-empiryczny, dotyczy zarówno teorii estymacji, jak i jej praktycznych zastosowań. W warstwie metodologicznej opisany został aktualny stan badań naukowych w obszarze kalibracji z uwzględnieniem szczegółowego przeglądu literatury, który może stanowić punkt wyjścia do rozważań dla innych autorów chcących zająć się prezentowaną problematyką. W warstwie empirycznej, korzystając z rzeczywistych danych pochodzących z badań realizowanych przez Główny Urząd Statystycznych, dokonano kompleksowej oceny wag i miar jakości rozważanych estymatorów kalibracyjnych oraz ich zastosowań w rynku pracy.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp
1. Podejście kalibracyjne - zarys problematyki
1.1. Wprowadzenie
1.2. Podstawowe oznaczenia i definicje
1.3. Estymator Horvitza-Thompsona wartości globalnej
1.4. Uogólniony estymator regresyjny wartości globalnej         
1.5. Rozwój teorii kalibracji
1.6. Wybrane zastosowania podejścia kalibracyjnego
1.7. Wnioski 

2. Teoretyczne podstawy podejścia kalibracyjnego
2.1. Wprowadzenie
2.2. Estymatory kalibracyjne wartości  globalnej - podejście  minimalizujące funkcję odległości
2.3. Algorytm wyznaczania mnożników Lagrange'a w podejściu kalibracyjnym
2.4. Badanie symulacyjne - podejście minimalizujące funkcję odległości
2.5. Wnioski

3. Podejście kalibracyjne w ujęciu funkcyjnym
3.1. Wprowadzenie
3.2. Estymatory kalibracyjne wartości globalnej - podejście funkcyjne
3.3. Badanie symulacyjne - podejście funkcyjne
3.4. Wnioski

4. Podejście kalibracyjne wspomagane modelem
4.1. Wprowadzenie
4.2. Estymatory modelowo-kalibrowane wartości globalnej
4.3. Estymatory kalibracyjne wartości globalnej wspomagane modelem regresji LASSO i grzbietowej
4.4. Estymatory hybrydowo-kalibrowane wartości globalnej
4.5. Badanie symulacyjne - podejście kalibracyjne wspomagane modelem        
4.6. Wnioski  

5. Podejście kalibracyjne w badaniach z brakami odpowiedzi   
5.1. Wprowadzenie  
5.2. Braki odpowiedzi jako źródło błędów nielosowych
5.3. Kalibracja wag - podejście jednokrokowe
5.4. Kalibracja wag - podejście dwukrokowe   
5.5. Podejście kalibracyjne w Badaniu Aktywności Ekonomicznej Ludności     
5.6. Wnioski 

6. Kalibracja zintegrowana w spisach mieszanych
6.1. Wprowadzenie  
6.2. Idea spisów mieszanych na przykładzie NSP 2011
6.3. Kalibracja wag w NSP 2011   
6.4. Teoretyczne podstawy kalibracji zintegrowanej
6.5. Propozycja kalibracji zintegrowanej w NSP 2011
6.6. Wnioski   

Zakończenie   
Bibliografia    
Summary: The calibration approach in socio-economic surveys
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji
(pdf)
Wstęp
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

22,36 zł
26,00 zł

Tożsamość ekonomiczna Górnoślązaków

Celem pracy jest ukazanie, jak specyficzne środowisko gospodarcze, jakie ukształtowało się na terenie Górnego Śląska w XIX i XX w. doprowadziło do wykształcenia się tożsamości ekonomicznej Górnoślązaków. Wskazane w pracy uwarunkowa...
53,12 zł
69,90 zł

AI - podejście pragmatyczne

Opanuj skuteczne, gotowe do użycia rozwiązania biznesowe dla sztucznej inteligencji i uczenia maszynowegoAI – podejście pragmatyczne pomaga rozwiązywać praktyczne problemy przy użyciu nowoczesnego uczenia maszynowego, sztucznej inteligencji...
22,36 zł
26,00 zł

Francuskie podejście regulacyjne we współczesnej teorii ekonomii

Celem rozdziału pierwszego, który ma charakter eksplikacyjny, jest syntetyczna prezentacja genezy i koncepcji regulacji na gruncie nauk technicznych, przyrodniczych i ekonomicznych. Celem rozdziału drugiego jest wyjaśnienie kontekstu realnego i ...
38,39 zł
45,70 zł

Historia myśli ekonomicznej

Podręcznik prezentuje rozwój myśli ekonomicznej na tle zmieniającej się gospodarki. Ponieważ już od XVIII wieku gospodarka rynkowa jest główną formą gospodarowania w świecie, to ówcześnie sformułowane teorie i powstałe nurty myśli ...
29,48 zł
39,30 zł

Twoje badania krwi

70% diagnoz lekarskich jest stawianych w oparciu o wyniki badań laboratoryjnych. W większości przypadków nasza krew może co najwyżej wskazywać, co się w niej znajduje. Nie odsłania natomiast tego, co dzieje się w tkankach w organizmie czy poszcz...
28,70 zł
41,00 zł

Geografia ekonomiczna. Międzynarodowe struktury produkcji i wymiany

Autorka omawia podstawy teoretyczne geografii ekonomicznej, wskazuje jej powiązania z innymi dyscyplinami, zwłaszcza ekonomią i stosunkami międzynarodowymi, charakteryzuje poszczególne sektory gospodarki oraz strukturę międzynarodowej wymiany go...
27,30 zł
39,00 zł

Transformacja ekonomiczna w umysłach i zachowaniach Polaków

„Maryla Goszczyńska swą książkę poświęciła zagadnieniom współczesnej psychologii ekonomicznej, odnoszącym się do zjawisk i procesów po wielkim przełomie ustrojowym w 1989 roku. Autorka stworzyła przekonującą syntezę wiedzy o szeroko...
37,80 zł
42,00 zł

Prolegomena do historii komunikacji społecznej - tom 2 Badanie historii komunikacji

Publikacja Włodzimierza Micha, to efekt szerokiego przedsięwzięcia badawczego o charakterze rekonstrukcyjno-krytycznym związanego z dziejami komunikacji człowieka, które nie ma charakteru apodyktycznego, ale problematyczny. […] Istotą daj...
49,06 zł
58,40 zł

Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją

Podręcznik obejmuje wiedzę z zakresu badań marketingowych. Autorzy przedstawili: istotę i znaczenie badań marketingowych; przygotowanie badania marketingowego; gromadzenie danych pomiarowych i budowę instrumentu pomiarowego; realizację badania marketin...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!