Podstawy analizy fundamentalnej
Analiza fundamentalna przedsiębiorstwa polega na badaniu szeregu czynników, uwarunkowań i zjawisk, które w istotny sposób mogą wpływać na przyszłe dochody i dywidendy spółki, dając wyraz oczekiwanej stopie zwrotu dla inwestora przy określonym poziomie ryzyka inwestycyjnego. Treść książki dotyczy merytoryczno-metodycznych zagadnień przeprowadzania analizy fundamentalnej przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem analizy strategicznej jako instrumentu wykorzystywanego w rozważanych obszarach zarówno przez inwestorów, jak i zarządzających spółką. Czytelnik może zapoznać się z wiedzą z danej dziedziny, znajdzie też problemy do samodzielnego rozwiązania, pytania testowe i zadania praktyczne. Publikacja ukazuje wielość, złożoność i różnorodność zjawisk zachodzących w toku zarządzania przedsiębiorstwem oraz prezentuje metody, techniki i narzędzia służące do prawidłowej oceny jednostki i jej otoczenia. Adresowana jest przede wszystkim do słuchaczy studiów związanych z finansami i naukami o zarządzaniu. Będzie również przydatna inwestorom indywidualnym, analitykom i specjalistom, którzy pragną dobierać akcje spółek w przemyślany sposób, a także osobom poszukującym narzędzi analizy strategicznej do celów niezwiązanych z obrotem papierami wartościowymi.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8088-145-7
- ISBN druku: 978-83-8088-144-0
- Liczba stron: 214
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 9 Rozdział I. Podstawowe problemy i założenia analizy fundamentalnej 13 1. Istota i cele analizy fundamentalnej 13 2. Zakres analizy fundamentalnej 20 3. Problemy 24 4. Pytania testowe 25 Rozdział II. Fundamenty działania przedsiębiorstwa 27 1. Pojęcie przedsiębiorstwa i cele jego działania 27 2. Uwarunkowania decyzji finansowych na tle celów interesariuszy przedsiębiorstwa 37 3. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw 42 4. Źródła finansowania przedsiębiorstw 53 5. Rola i znaczenie finansów w przedsiębiorstwie 67 6. Problemy 74 7. Pytania testowe 75 Rozdział III. Analiza makrootoczenia przedsiębiorstwa 77 1. Składniki makrootoczenia przedsiębiorstwa 77 2. Metody analizy makrootoczenia przedsiębiorstwa 84 2.1. Koncepcje bezscenariuszowe 84 2.2. Koncepcje scenariuszowe 99 3. Problemy 113 4. Pytania testowe 114 5. Zadania do samodzielnego rozwiązania 115 Rozdział IV. Analiza sektorowa 119 1. Cele i zakres analizy otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa 119 2. Metody analizy sektorowej przedsiębiorstwa 127 3. Problemy 159 4. Pytania testowe 159 5. Zadania do samodzielnego rozwiązania 160 Rozdział V. Analiza sytuacyjna przedsiębiorstwa 163 1. Cele i zakres analizy potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa 163 2. Metody analizy sytuacyjnej przedsiębiorstwa 166 3. Problemy 191 4. Pytania testowe 192 5. Zadania do samodzielnego rozwiązania 193 Zakończenie 197 Bibliografia 201 Spis tabel 209 Spis rysunków 211 Odpowiedzi do pytań testowych 213