Podstawy marketingu
Koncepcje, instrumenty, obszary zastosowań marketingu zmieniają się w czasie, by sprostać wyzwaniom przeistaczającego się otoczenia. Jednak istota marketingu pozostaje ta sama, tzn. służy on rozpoznawaniu i zaspokajaniu potrzeb oraz pragnień klientów docelowego rynku w sposób przynoszący im satysfakcję, a przedsiębiorstwu dający zysk. W poszczególnych rozdziałach niniejszego podręcznika autorzy zawarli rozważania dotyczące:
•funkcji i znaczenia marketingu,
•kierunków jego rozwoju,
•preferencji i zachowań zakupowych klientów,
•podziału rynku na segmenty,
•instrumentów marketingowego oddziaływania na nabywców,
•gromadzenia informacji rynkowych
•planowania i kontrolowania działalności marketingowej.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z marketingiem, zarządzaniem i komunikacją oraz dla słuchaczy studiów podyplomowych.
- Kategorie:
- Redakcja: Anna Czubała
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-208-2133-8
- ISBN druku: 978-83-208-2037-9
- Liczba stron: 317
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Od Autorów (Anna Czubała) 1. Istota i znaczenie marketingu (Roman Niestrój) 1.1. Podmioty rynku 1.2. Ewolucja orientacji przedsiębiorstw i geneza marketingu 1.2.1. Orientacja produkcyjna 1.2.2. Orientacja sprzedażowa (dystrybucyjna) 1.2.3. Orientacja na klienta (marketingowa) 1.2.4. Strategiczna orientacja marketingu 1.3. Pojęcie marketingu 1.3.1. Ujęcie klasyczne 1.3.2. Ujęcie szerokie 1.3.3. Marketing a zarządzanie marketingiem (marketingowe) 1.4. Ogólne zasady marketingu 1.5. Sektorowe uwarunkowania marketingu 1.5.1. Marketing dóbr konsumpcyjnych 1.5.2. Marketing dóbr produkcyjnych (przemysłowych) 1.5.3. Marketing usług 1.6. Indywidualne i społeczne znaczenie marketingu 1.6.1. Marketing jako narzędzie przedsiębiorcy 1.6.2. Marketing a konsument 1.6.3. Znaczenie marketingu w gospodarce narodowej 1.7. Kierunki rozwoju marketingu 1.7.1. Rozwój celów marketingowych 1.7.2. Technologiczne źródła rozwoju marketingu Bibliografia Pytania kontrolne 2. Zachowania rynkowe nabywców (Jan W. Wiktor) 2.1. Znaczenie wiedzy o zachowaniach rynkowych nabywcy dla marketingu przedsiębiorstwa 2.2. Proces postępowania nabywcy indywidualnego na rynku 2.3. Uwarunkowania zachowań rynkowych nabywcy indywidualnego 2.3.1. Uwarunkowania wewnętrzne 2.3.2. Uwarunkowania zewnętrzne 2.4. Specyfika zachowań rynkowych nabywców instytucjonalnych Bibliografia Pytania kontrolne 3. Segmentacja rynku (Marek Rawski) 3.1. Pojęcie i znaczenie segmentacji rynku 3.2. Procedura segmentacji rynku 3.2.1. Uwarunkowania procesu segmentacji rynku 3.2.2. Identyfikacja kryteriów segmentacji rynku 3.2.3. Przeprowadzenie segmentacji rynku 3.2.4. Określenie profilu każdego segmentu rynku 3.2.5. Ocena atrakcyjności poszczególnych segmentów rynku 3.2.6. Wybór rynku docelowego Bibliografia Pytania kontrolne 4. Produkt (Tomasz Smoleń) 4.1. Koncepcja produktu w ujęciu marketingowym 4.2. Projektowanie nowych produktów w ofercie firmy 4.3. Cykl życia produktu 4.4. Proces akceptacji nowych (innowacyjnych) produktów przez konsumentów 4.5. Marka produktu 4.6. Pozycjonowanie produktów i marek 4.7. Opakowanie produktu 4.8. Polityka asortymentowa — dobór produktów do oferty firmy 4.9. Analiza pozycji rynkowej produktów firmy — macierz BCG (Boston Consulting Group) Bibliografia Pytania kontrolne 5. Cena (Anna Czubała) 5.1. Cena jako instrument marketingu 5.2. Cele polityki cen 5.3. Metody ustalania wyjściowych cen zbytu 5.3.1. Metody i techniki oparte na kosztach 5.3.2. Metody kształtowania cen na podstawie popytu 5.3.3. Ustalanie cen na podstawie cen konkurentów 5.4. Kształtowanie cen w kanałach dystrybucji 5.5. Strategie cen 5.5.1. Strategie cen nowych produktów 5.5.2. Strategie elastycznego dostosowywania cen wyjściowych do warunków rynkowych 5.5.3. Strategie kształtowania cen dla asortymentu oferowanych produktów Bibliografia Pytania kontrolne 6. Dystrybucja (Anna Czubała) 6.1. Istota i znaczenie dystrybucji w marketingu 6.2. Pojęcie i elementy systemu dystrybucji przedsiębiorstwa 6.3. Kanały dystrybucji 6.3.1. Istota kanałów dystrybucji 6.3.2. Klasyfikacja i charakterystyka wybranych kanałów dystrybucji 6.4. Logistyka dystrybucji 6.4.1. Istota logistyki dystrybucji 6.4.2. Tendencje rozwojowe logistyki dystrybucji 6.5. Czynniki wpływające na strukturę systemu dystrybucji 6.6. Współpraca i konflikty w kanałach dystrybucji 6.6.1. Formy współdziałania uczestników kanałów dystrybucji 6.6.2. Źródła i rodzaje konfliktów w kanale dystrybucji 6.7. Kryteria i metody oceny skuteczności i efektywności systemów dystrybucji 6.7.1. Skuteczność systemów dystrybucji 6.7.2. Efektywność systemów dystrybucji Bibliografia Pytania kontrolne 7. Komunikacja marketingowa (Jan W. Wiktor) 7.1. Istota i funkcje komunikacji marketingowej 7 7.1. Istota komunikacji marketingowej 7.7.2. Funkcje komunikacji marketingowej 7.2. Zintegrowany system komunikacji marketingowej (promotion-mix) 7.3. Promocja osobista 7.4. Reklama 7.4.1. Istota i funkcje reklamy 7.4.2. Rodzaje reklamy 7.4.3. Zasady konstrukcji przekazu reklamowego 7.5. Promocja dodatkowa 7.5.1. Funkcje promocji dodatkowej 7.5.2. Rodzaje i instrumenty promocji dodatkowej 7.6. Public relations 7.6.1. Istota i funkcje public relations 7.6.2. Grupy odniesienia i instrumenty public relations 7.7. Formy i narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie 7.7.1. Cechy promocji on-line 7.7.2. Instrumenty komunikacji on-line 7.8. Zarządzanie komunikacją marketingową; kształtowanie kampanii promocyjnych 7.8.1. Formułowanie celów komunikacji marketingowej 7.8.2. Ustalenie docelowych adresatów działań promocyjnych 7.8.3. Ustalenie budżetu promocyjnego 7.8.4. Decyzje dotyczące alokacji budżetu promocyjnego i elementów promotion-mix 7.8.5. Ocena efektów komunikacji marketingowej Bibliografia Pytania kontrolne 8. Informacyjne podstawy decyzji marketingowych (Marek Rawski) 8.1. Pojęcie i rodzaje informacji marketingowej 8.2. Potrzeby informacyjne marketingu 8.3. System informacji marketingowej 8.4. Źródła informacji marketingowej 8.5. Technologiczne aspekty funkcjonowania systemu informacji marketingowej Bibliografia Pytania kontrolne 9. Zarządzanie marketingiem (Roman Niestrój) 9.1. Proces zarządzania marketingiem 9.2. Pole rynkowej aktywności przedsiębiorstwa 9.3. Analiza i ocena sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa 9.3.1. Analiza SWOT 9.3.2. Analiza sytuacji ze względu na cykl życia produktów . 9.3.3. Analiza portfelowa 9.4. Planowanie marketingowe 9.4.1. Misja i wizerunek przedsiębiorstwa 9.4.2. Rynkowa strategia rozwoju przedsiębiorstwa 9.4.3. Strategia marketingowa jednostki biznesu 9.4.4. Plan marketingowy 9.5. Realizacja planów marketingowych 9.6. Organizacja marketingu 9.7. Kontrola marketingu Bibliografia Pytania kontrolne