Polityka turystyczna
Rozwój turystyki sprawił, że władze zarówno na szczeblu lokalnym, jak i centralnym dostrzegły szansę na ekspansję gospodarcza i promocję regionów oraz krajów. W książce autorzy omówili:
• istotę, powstanie i rozwój polityki turystycznej,
• obszary, narzędzia oraz podmioty uczestniczące w tworzeniu i realizacji polityki turystycznej państwa,
• podstawowe zasady, które muszą być respektowane w odniesieniu do polityki turystycznej państwa, w tym zasadę zrównoważonego rozwoju,
• wpływ Unii Europejskiej na politykę turystyczną państw członkowskich,
• oddziaływanie administracji rządowej i samorządowej na rozwój turystyki i funkcjonowanie przedsiębiorstw branży turystycznej,
• promocję jako ważny element polityki turystycznej.
Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów na kierunkach o profilu turystyczno-hotelarskim, urzędników administracji rządowej i samorządowej zajmujących się turystyką, a także dla przedsiębiorców z branży turystycznej.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-208-2251-9
- ISBN druku: 978-83-208-2159-8
- Liczba stron: 197
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp Słowniczek Rozdział 1 Definicja i charakterystyka polityki turystycznej 1.1. Wprowadzenie 1.2. Zdefiniowanie pojęć 1.2.1. Polityka 1.2.2. Polityka turystyczna 1.3. Powstanie i rozwój polityki turystycznej 1.4. Rola organizacji międzynarodowych w tworzeniu polityki turystycznej 1.5. Rola gospodarczych ugrupowań integracyjnych 1.5.1. Ewolucja w podejściu UE do turystyki 1.5.2. Wpływ UE na krajowe polityki turystyczne państw członkowskich 1.6. Interesariusze 1.7. Instrumenty realizacji polityki turystycznej 1.7.1. Ogólna charakterystyka 1.7.2. Instrumenty realizacji polityki turystycznej jako polityki sektorowej 1.8. Główne obszary polityki turystycznej 1.9. Ewaluacja polityki turystycznej Wnioski Rozdział 2 Zrównoważony rozwój turystyki 2.1. Wprowadzenie 2.2. Zrównoważony rozwój – geneza, definicje, charakterystyka 2.2.1. Geneza i ewolucja koncepcji w świetle dokumentów 2.2.2. Definicja zrównoważonego rozwoju 2.3. Powstanie i ewolucja koncepcji zrównoważonej turystyki 2.3.1. Definicja koncepcji zrównoważonej turystyki 2.3.2. Zrównoważona turystyka na tle innych form turystyki 2.3.3. Zrównoważona turystyka w dokumentach 2.4. Rola grup interesariuszy w realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju 2.4.1. Grupy interesariuszy – ogólna charakterystyka 2.4.2. Administracja państwowa – samorząd terytorialny 2.4.3. Ludność miejscowa 2.4.4. Przedsiębiorstwa branży turystycznej jako grupa interesariuszy 2.5. Instrumenty oddziaływania państwa na zrównoważony rozwój turystyki 2.5.1. Ogólna charakterystyka 2.5.2. Instrumenty prawne 2.5.3. Instrumenty ekonomiczne Wnioski Rozdział 3 Promocja jako element polityki turystycznej – wybrane aspekty 3.1. Wprowadzenie 3.2. Marka destynacji i jej promocja – zdefiniowanie podstawowych pojęć 3.3. Ewolucja w podejściu państwa do promocji turystyki 3.3.1. Przyczyny zainteresowania państwa promocją turystyki 3.3.2. Geneza i rozwój polityki promocji turystyki 3.4. Cele promocji turystycznej 3.4.1. Ogólna charakterystyka 3.4.2. Kraj jako marka 3.4.3. Marki destynacji jako elementy marki kraju 3.4.4. Współpraca w kreowaniu marki kraju 3.4.5. Wieloaspektowość marki kraju 3.5. Znaczenie marki kraju dla rozwoju turystyki Wnioski Podsumowanie Bibliografia