Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Paczkomaty 0 zł »

Przemiany syntez niemożliwych - 03 Rozdz. 2, cz. 2. Ku teorii podręcznika historii wychowania: Przemiany teorii historiografii; Dzieje podręcznikarstwa historii wychowania(eBook)

W stronę pedagogiczności podręcznikowej historiografii wychowania

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2016

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Łukasz Michalski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Przemiany syntez niemożliwych - 03 Rozdz. 2, cz. 2. Ku teorii podręcznika historii wychowania: Przemiany teorii historiografii; Dzieje podręcznikarstwa historii wychowania

Praca pt. "Przemiany syntez niemożliwych. W stronę pedagogiczności podręcznikowej historiografii wychowania" zgłębia meandry narracji współczesnych syntez historycznowychowawczych wykorzystywanych w kształceniu akademickim. Trzy główne cele podjętych badań prowadzą kolejno od charakterystyki narracji podręcznikowej w ramach historii wychowania, przez sformułowanie zarysu jej przemian, ku konfrontacji z tym, co wydarzyło się w ostatnim stuleciu w ramach teorii historiografii (zwłaszcza w kontekście tzw. ethical turn). Wyjściowa perspektywa pracy podkreśla wagę wymiaru narracyjnego podręczników akademickich, zatem prowadzi do postrzegania tego typu tekstów nie tylko jako syntez faktów z przeszłości, lecz także dzieł cechujących się konkretnym sposobem nazywania opisywanych fenomenów wychowania, siatką pojęć, stylem argumentacji czy warstwą aksjologiczną. Dla ich ujęcia wykorzystano tutaj wizję tekstu, którą formułuje w książce pt. "Granice historyczności" Barbara Skarga. Koncepcja ta zakłada istnienie czterech „warstw”, w których realizuje się znaczenie treści – są to: problematyka, kategorie, reguły sensu, epistema. Każdy z analizowanych w pracy podręczników jest opisywany zgodnie z tak zarysowanym podziałem. Szerszych rozważań wymagały zwłaszcza realizowane w syntezach historycznowychowawczych reguły sensu, dla których ujęcia przyjęta została dodatkowo tropologiczna wizja historiografii autorstwa Haydena White’a. Zbadanie charakterystyki poszczególnych podręczników pozwoliło na wyznaczenie linii rozwojowych tego typu pisarstwa naukowego biegnących od międzywojnia do czasów bardzo nieodległych i pozwala równocześnie dostrzec, jak historycznie zmieniała się (lub nie) narracja na każdym z czterech poziomów treści i na ile jest ona zbieżna z przemianami współczesnej teorii historiografii.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Przedmowa / 7

Rozdział 1. The truth is out there – o znaczeniu wyjścia poza konwencję badań historycznowychowawczych / 9
1.1. Wstęp / 11
1.2. „Ciche” przełomy metodologiczne, czyli (nie)dostępna panorama badawcza teorii historiografii / 11
1.3. Synteza jako fiasko – ramy wysiłków badawczych / 18

Rozdział 2. Ku teorii podręcznika historii wychowania / 31
2.1. Wstęp / 33
2.2. Teoria podręcznika akademickiego / 34
2.2.1. Wprowadzenie / 34
2.2.2. Socjalizacja i wyzwalanie / 38
2.2.3. Gramatyka wiedzy / 42
2.2.4. Rytualne zaklęcia / 46
2.2.5. Dekonstrukcja podręcznika / 55
2.3. Konteksty teorii podręcznikowej syntezy historycznowychowawczej / 59
2.3.1. Wstęp / 59
2.3.2. Impuls filozoficzny oraz synteza niemożliwa / 62
2.3.3. Impuls psychologiczny oraz syntezy skreślone / 68
2.3.4. Impuls socjologiczny oraz synteza zapomniana / 72
2.4. Przemiany teorii historiografii / 82
2.5. Dzieje podręcznikarstwa historii wychowania / 94

Rozdział 3. Implikacje warstwowej koncepcji tekstu dla narracji podręcznikowej historii wychowania / 111
3.1. Wstęp / 113
3.2. Warstwa pierwsza: problematyka tekstu / 114
3.3. Warstwa druga: kategorie / 118
3.4. Warstwa trzecia: reguły sensu / 120
3.4.1. Tropologia / 122
3.4.2. Kodyfikatory / 134
3.5. Warstwa czwarta: epistema / 137
3.5.1. A priori myślenia / 137
3.5.2. Charakter autorytetu dziejów jako sedno myślenia epoki / 138
3.5.3. Pułapki i zobowiązanie afirmacji przeszłości / 141

Rozdział 4. Charakterystyka narracji podręcznikowej historii wychowania / 145
4.1. Wstęp / 147
4.2. Problematyka tekstu / 149
4.3. Kategorie / 174
4.4. Reguły sensu / 190
4.5. Epistema / 235

Rozdział 5. Historycznowychowawcze dyskursy faktyczne i możliwe / 251
5.1. Wstęp / 253
5.2. Przemiany podręcznikowych syntez historycznowychowawczych / 254
5.2.1. Problematyka tekstu / 254
5.2.2. Kategorie / 257
5.2.3. Reguły sensu / 259
5.2.4. Epistema / 272
5.3. Humanistyczny potencjał narracji historycznowychowawczej / 283
5.4. „Szkodliwe oczywistości” historiografii wychowania / 295

Zakończenie: Ponad hermeneutykę / 301

Bibliografia / 307
Indeks osobowy / 323

Summary / 331
Zusammenfassung / 333
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

24,99 zł

Tajna historia futbolu

Sport był oczkiem w głowie władz PRL, a piłka nożna miała służyć za opium dla mas. Rozgrywki ligowe, transfery, wyjazdy zagraniczne i wypłaty w prawdziwych dolarach przyciągały kombinatorów. Nad wszystkim sprawowała czujną opiekę wszechobecna be...
39,90 zł

Zespół Aspergera. Teoria i praktyka

Zespół Aspergera z perspektywy pacjenta i terapeuty Książka ta powstała w celu propagowania praktycznej wiedzy o zespole Aspergera, aby ułatwić zrozumienie osób dotkniętych tym zaburzeniem – zarówno ich otoczeniu, szczeg&oacu...
19,99 zł

Krótka Historia Anglii

KRÓTKA HISTORIA ANGLII" to książka ujmująca dzieje Wielkiej Brytaniiw kontekście cywilizacyjnym, religijnym i kulturowym. Wielu mieszkańcomWysp Brytyjskich pomogła odpowiedzieć na pytanie: kim naprawdę jesteśmymy, Anglicy? "Luki w dzie...
48,00 zł

Ta historia wciąż trwa. Wspomnienia Jana Olszewskiego

Jan Olszewski (1930-2019) chciał zostać kolejarzem, ale historia zdecydowała inaczej. W czasie okupacji służył w Szarych Szeregach. Pod rządami komunistów był jednym z niewielu obrońców w procesach politycznych. W 1991 r. objął tekę premi...
119,00 zł

Teoria pracowniczej odpowiedzialności porządkowej

Przedmiotem monografii jest teoretycznoprawna analiza charakteru prawnego odpowiedzialności porządkowej pracowników z uwzględnieniem szerokiego kontekstu filozoficzno-normatywnego. Książka burzy pewien utrwalony sposób myślenia na temat p...
149,00 zł

Konstytucyjna wolność gospodarcza na tle historii idei i gospodarki

Wolność gospodarcza stanowi zagadnienie interesujące z perspektywy filozoficznej, ekonomicznej i prawnej. Te trzy płaszczyzny przenikają się wzajemnie i na siebie oddziałują. Autor starał się przyjąć wszystkie te trzy perspektywy jako niezbędne dla opi...
1,49 zł

Historia języka w XXI wieku. Stan i perspektywy - 06 Genologia historyczna – stan, perspektywy, konteksty

Tom jest pokłosiem zorganizowanego w Katowicach I Kongresu Historyków Języka. Celem tego spotkania naukowego była prezentacja dotychczasowych osiągnieć naukowych językoznawstwa historycznego oraz przestawienie najważniejszych planów badaw...
19,00 zł

Gdyby... Całkiem inna historia Polski

Historia kontrfaktyczna, zwana też alternatywną, od lat fascynuje nie tylko historyków. Próby odkrycia „co by było, gdyby” wciąż podejmują rzesze artystów, filmowców i pisarzy. Każdy z nas czasem zastanawia się, ...
7,99 zł

Kulturowe kody reklamy. Świat znaczeń w reklamie z perspektywy socjalizacji - 03 Rozdz. 3, cz. 2. Socjalizacyjna oferta reklamy: Trzeci etap rekonstrukcji obrazu świata w reklamach – tekstowy obraz świata; Zakończenie; Literatura

Założeniem publikacji jest rekonstrukcja socjalizacyjnej oferty reklamy. Podjęcie tego tematu wiąże się ze współczesnymi przeobrażeniami kulturowymi i wynika z obserwacji, że obecnie procesowi wchodzenia jednostki do społeczeństwa coraz częściej...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!