Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Przemiany syntez niemożliwych - 03 Rozdz. 2, cz. 2. Ku teorii podręcznika historii wychowania: Przemiany teorii historiografii; Dzieje podręcznikarstwa historii wychowania(eBook)

W stronę pedagogiczności podręcznikowej historiografii wychowania

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2016

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Łukasz Michalski

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 4,00 zł
2,40
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 1,60 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Przemiany syntez niemożliwych - 03 Rozdz. 2, cz. 2. Ku teorii podręcznika historii wychowania: Przemiany teorii historiografii; Dzieje podręcznikarstwa historii wychowania

Praca pt. "Przemiany syntez niemożliwych. W stronę pedagogiczności podręcznikowej historiografii wychowania" zgłębia meandry narracji współczesnych syntez historycznowychowawczych wykorzystywanych w kształceniu akademickim. Trzy główne cele podjętych badań prowadzą kolejno od charakterystyki narracji podręcznikowej w ramach historii wychowania, przez sformułowanie zarysu jej przemian, ku konfrontacji z tym, co wydarzyło się w ostatnim stuleciu w ramach teorii historiografii (zwłaszcza w kontekście tzw. ethical turn). Wyjściowa perspektywa pracy podkreśla wagę wymiaru narracyjnego podręczników akademickich, zatem prowadzi do postrzegania tego typu tekstów nie tylko jako syntez faktów z przeszłości, lecz także dzieł cechujących się konkretnym sposobem nazywania opisywanych fenomenów wychowania, siatką pojęć, stylem argumentacji czy warstwą aksjologiczną. Dla ich ujęcia wykorzystano tutaj wizję tekstu, którą formułuje w książce pt. "Granice historyczności" Barbara Skarga. Koncepcja ta zakłada istnienie czterech „warstw”, w których realizuje się znaczenie treści – są to: problematyka, kategorie, reguły sensu, epistema. Każdy z analizowanych w pracy podręczników jest opisywany zgodnie z tak zarysowanym podziałem. Szerszych rozważań wymagały zwłaszcza realizowane w syntezach historycznowychowawczych reguły sensu, dla których ujęcia przyjęta została dodatkowo tropologiczna wizja historiografii autorstwa Haydena White’a. Zbadanie charakterystyki poszczególnych podręczników pozwoliło na wyznaczenie linii rozwojowych tego typu pisarstwa naukowego biegnących od międzywojnia do czasów bardzo nieodległych i pozwala równocześnie dostrzec, jak historycznie zmieniała się (lub nie) narracja na każdym z czterech poziomów treści i na ile jest ona zbieżna z przemianami współczesnej teorii historiografii.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Przedmowa / 7

Rozdział 1. The truth is out there – o znaczeniu wyjścia poza konwencję badań historycznowychowawczych / 9
1.1. Wstęp / 11
1.2. „Ciche” przełomy metodologiczne, czyli (nie)dostępna panorama badawcza teorii historiografii / 11
1.3. Synteza jako fiasko – ramy wysiłków badawczych / 18

Rozdział 2. Ku teorii podręcznika historii wychowania / 31
2.1. Wstęp / 33
2.2. Teoria podręcznika akademickiego / 34
2.2.1. Wprowadzenie / 34
2.2.2. Socjalizacja i wyzwalanie / 38
2.2.3. Gramatyka wiedzy / 42
2.2.4. Rytualne zaklęcia / 46
2.2.5. Dekonstrukcja podręcznika / 55
2.3. Konteksty teorii podręcznikowej syntezy historycznowychowawczej / 59
2.3.1. Wstęp / 59
2.3.2. Impuls filozoficzny oraz synteza niemożliwa / 62
2.3.3. Impuls psychologiczny oraz syntezy skreślone / 68
2.3.4. Impuls socjologiczny oraz synteza zapomniana / 72
2.4. Przemiany teorii historiografii / 82
2.5. Dzieje podręcznikarstwa historii wychowania / 94

Rozdział 3. Implikacje warstwowej koncepcji tekstu dla narracji podręcznikowej historii wychowania / 111
3.1. Wstęp / 113
3.2. Warstwa pierwsza: problematyka tekstu / 114
3.3. Warstwa druga: kategorie / 118
3.4. Warstwa trzecia: reguły sensu / 120
3.4.1. Tropologia / 122
3.4.2. Kodyfikatory / 134
3.5. Warstwa czwarta: epistema / 137
3.5.1. A priori myślenia / 137
3.5.2. Charakter autorytetu dziejów jako sedno myślenia epoki / 138
3.5.3. Pułapki i zobowiązanie afirmacji przeszłości / 141

Rozdział 4. Charakterystyka narracji podręcznikowej historii wychowania / 145
4.1. Wstęp / 147
4.2. Problematyka tekstu / 149
4.3. Kategorie / 174
4.4. Reguły sensu / 190
4.5. Epistema / 235

Rozdział 5. Historycznowychowawcze dyskursy faktyczne i możliwe / 251
5.1. Wstęp / 253
5.2. Przemiany podręcznikowych syntez historycznowychowawczych / 254
5.2.1. Problematyka tekstu / 254
5.2.2. Kategorie / 257
5.2.3. Reguły sensu / 259
5.2.4. Epistema / 272
5.3. Humanistyczny potencjał narracji historycznowychowawczej / 283
5.4. „Szkodliwe oczywistości” historiografii wychowania / 295

Zakończenie: Ponad hermeneutykę / 301

Bibliografia / 307
Indeks osobowy / 323

Summary / 331
Zusammenfassung / 333
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

Średniowieczna teoria literatury w Polsce. Rekonesans

Książka omawia europejskie źródła wiedzy o literaturze, upowszechnianej w Polsce średniowiecznej w toku nauki na poziomie trivium, a w szczególności – treści doktrynalne traktatów teoretycznych układanych przez rodzimych uczo...

Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów - 03 Rozdz. 1, cz. 3. Problematyka autoedukacji w świetle krytycznej analizy literatury przedmiotu i niektórych badań naukowych: Właściwości psychospołeczne studentów...; Problematyka autoedukacji...

Prezentowane w pracy badania stanowiły próbę holistycznego ujęcia autoedukacji studentów studiów pedagogicznych i niepedagogicznych. Przyjęto przy tym szerokie rozumienie autoedukacji jako autonomicznego procesu, w którym je...

Edukacja medialna a reklama - 06 Rozdz. 6, cz. 2. Reklama...: Recepcja reklamy - wyniki...; Analiza zmiany percepcji reklamy - próba podsumowania; Typy recepcji reklamy telewizyjnej wśród badanej młodzieży

Cywilizacja medialna, zmediatyzowany świat, zapośredniczona rzeczywistość to tylko kilka określeń współczesnego środowiska życia człowieka. Nie wydaje się przesadą stwierdzenie, że media są dziś wszechobecne. Ich rozwój nigdy dotąd nie pr...

Kultura książki i informacji. Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Elżbiecie Gondek - 09 Historia bibliografii polskiej w świetle publikacji dwudziestolecia międzywojennego

Tom przygotowany został z okazji jubileuszu pracy naukowej i dydaktycznej Profesor Elżbiety Gondek – wieloletniego Dyrektora Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląskiego. 27 tekstów, ofiarowanych przez przyjaci...

Teorie ładu korporacyjnego

Oddana do rąk Czytelników monografia dołącza do licznych publikacji książkowych, poświęconych problematyce ładu korporacyjnego, dostępnych na polskim rynku wydawniczym. Można wskazać cztery poruszone w niej wątki badawcze o charakterze teoriopoz...

Między nauką a propagandą - 08 Rozdz. 6, cz. 1. Śląski Instytut Naukowy wobec "karnawału Solidarności" i realiów stanu wojennego: W okresie nasilonej działalności demokratycznej opozycji (lata 1980–1981)

Praca stanowi kompleksowe opracowanie historii Śląskiego Instytutu Naukowego – istniejącej 35 lat instytucji naukowo-badawczej, odwołującej się do przedwojennych tradycji regionalnych, należącej do grupy placówek naukowych, budowanych w ok...
45,00 zł

Muzeum Starożytności w Wilnie. Historia i rekonstrukcja zbiorów malarstwa i grafiki

Tematem książki jest krótka i burzliwa historia założenia i działalności Muzeum Starożytności w Wilnie (1856–1865) oraz wydarzenia związane z wywiezieniem dużej części jego zbiorów do Muzeum Rumiancewskiego w Moskwie (1868–186...
19,90 zł

Historia Fiszki maturzysty

Seria "OLDSCHOOL - stara dobra szkoła" została przygotowana przez doświadczonych korepetytorów i metodyków, a wszystkie publikacje są konsultowane z nauczycielami i samymi maturzystami. "Fiszki maturzysty" to skuteczna...

Tor! Historia niemieckiej piłki nożnej

Niemiecki futbol to synonim potęgi. Reprezentacja gra dziś najnowocześniejszą piłkę świata, Bundesliga od zawsze utrzymuje się w czołówce, a dziś, z wszechmocnym Bayernem Monachium i innowacyjną Borussią Dortmund, ma szansę stać się najlepszą li...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!