Przemoc symboliczna w przedszkolu
W procesie wychowania dzieci w rodzinie i przedszkolu zjawisko przemocy symbolicznej stanowi jeden z nieświadomych elementów socjalizacji. Autorka podjęła próbę odpowiedzi na pytania: jakie przejawy przemocy symbolicznej zróżnicowane ze względu na treść występują w edukacji przedszkolnej, jak dochodzi do inicjowania przemocy symbolicznej wobec dzieci?
Praca składa się z dwóch części. W pierwszej – teoretycznej – dokonano przeglądu literatury przedmiotu. W drugiej części książki skoncentrowano uwagę na prezentacji rzeczywistości przedszkolnej, w której zachodzą różne interakcje między podmiotami edukacji, uruchamiane przemocą symboliczną. Każdy z rozdziałów tej części zawiera opis zachowań nauczycielek i dzieci oraz rezultaty sprawowania władzy i autorytetu.
Jednym z powodów napisania tej książki była chęć zainspirowania nauczycieli, studentów pedagogiki oraz rodziców do poznania i zrozumienia zjawisk przemocy symbolicznej.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-808-0
- ISBN druku: 978-83-7587-655-0
- Liczba stron: 179
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SPIS TREŚCI: Wstęp Część I Teoretyczne spojrzenie na przemoc symboliczną i przedmiot profesjonalnych działań nauczyciela Rozdział 1. Przemoc symboliczna w edukacji. Zarys problematyki Pojęcie przemocy symbolicznej Przedszkole jako instrument i miejsce przemocy symbolicznej Władza – nośnik p[przemocy symbolicznej Podsumowanie Rozdział 2. Przemoc symboliczna w perspektywie rozwoju dziecka i profesjonalnych działań nauczyciela Obecność przemocy symbolicznej w procesie socjalizacji dziecka Rozwój dziecka jako cel profesjonalnej działalności nauczyciela Profesjonalizm nauczyciela a przemoc symboliczna Podsumowanie Część II Przejawy przemocy symbolicznej w przedszkolu – klasyfikacja Wprowadzenie Rozdział 1. Komunikacja werbalna – akty językowe Komunikacyjny wymiar przemocy symbolicznej Przemoc symboliczna za pośrednictwem aktów językowych Pozytywne doświadczenia komunikacyjne dzieci w świetle przemocy symbolicznej Podsumowanie Rozdział 2. Komunikacja niewerbalna – akty kinetyczne Komunikacja niewerbalna jako przejaw przemocy symbolicznej Przemoc symboliczna w sferze aktów kinetycznych Możliwość łagodzenia przemocy symbolicznej na płaszczyźnie niewerbalnej Podsumowanie Rozdział 3. Reguły i system oceniania – akty ewaluacyjne Istota przemocy symbolicznej w procesie oceniania Przemoc symboliczna w zakresie aktów ewaluacyjnych Strategie wzmacniania prorozwojowej przemocy symbolicznej Podsumowanie Rozdział 4. Przestrzeń dydaktyczna: użytkownicy i dystrybucja Zagospodarowanie przestrzeni a przemoc symboliczna Użytkowanie i dystrybucja przestrzeni dydaktycznej w wymiarze symbolicznym Pozytywny wymiar przemocy symbolicznej w sferze zagospodarowania przestrzeni Podsumowanie