Przenikanie mediów
Autorski podręcznik z elementami monografii prof. Macieja Mrozowskiego poświęcony mediom i ewolucyjnemu przejściu od mediów masowych do komunikacji sieciowej. Książka zawiera autorski przegląd wszystkich znaczących teorii w zakresie medioznawstwa oraz ich usystematyzowanie. Łączy przeszłość z teraźniejszością. Autor dowodzi, że przejście od mediów analogowych do komunikacji cyfrowej nie jest zerwaniem ciągłości, jak mogłoby wynikać z wielu prac dotyczących
internetu. Wprawdzie w sferze mediów (technik komunikacyjnych) dokonał się głęboki przeskok, ale natura ludzka nie zmieniła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu latach. Mamy więc do czynienia z przyspieszonym i zintensyfikowanym procesem ewolucji, która stawia człowieka wobec nowych wyzwań, zagrożeń, szans i możliwości, ale nie zmienia jego natury i podstawowych potrzeb adaptacyjnych, co autor stara się w książce uwypuklić.
Książka ma formę uporządkowanego wywodu na osi diachronicznej (od dawniej do dziś i jutra) oraz synchronicznej (środki, instytucje, obrazy świata, odbiorcy), którego spoiwem jest ogólna teoria ewolucji jako narzędzie pomocnicze, pomagające wyjaśnić ewolucję mediów i komunikacji w perspektywie podstawowych problemów adaptacyjnych człowieka, a nie doktryna dominująca.
Odbiorcami książki są studenci, doktoranci i młodzi pracownicy nauki, którzy w jakimś zakresie zajmują się mediami, internetem, komunikacją społeczną (public relations, reklama, promocja).
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-20967-4
- ISBN druku: 978-83-01-20934-6
- Liczba stron: 664
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 I. ŚRODKI 13 1. Nim pojawiły się media masowe 15 Narodziny Homo sapiens 15 Mózg staje się umysłem 19 Obrazy w naszych głowach. Meblowanie czaszki 23 Humanistyczny kontrapunkt 41 2. Znaki – dyskursy – media 45 Znak: znaczy co? 45 Tworzenie znaków 53 Dyskurs. Władza ukryta w znakach 60 Człowiek jako medium. Od oralności do cielesności 65 Media masowe. (Re)produkcja rzeczywistości 69 Szczypta teorii 83 II. INSTYTUCJE 99 3. Media masowe w perspektywie ewolucjonizmu 101 Drabina ewolucji. Instytucjonalizacja natury, natura instytucji 101 Ewolucja mediów. Ideologia i praktyka 109 Konsumpcjonizm i aktywizm sieciowy 128 Ewolucja w sieci. Konwergencja i kolonizacja mediów 140 4. Funkcje i regulacja instytucji medialnych 157 Funkcje mediów. Ramowanie ładu społecznego 159 Polityka medialna. Regulowanie instytucji nadawczych 166 5. Polityka mediów. Status i działanie nadawców 193 Typy instytucji nadawczych strukturujące struktury 193 Media prywatne. Świat na sprzedaż 202 Telewizja komercyjna made in USA. Studium przypadku 213 Media publiczne. Mission impossible? 221 Telewizja polska S.A. Studium przypadku 237 Media społeczne i społecznościowe. Zbiorowości realne i wirtualne 254 Podsumowanie 276 III. NARRACJE 283 6. Architektura narracji 285 Sytuacja dramaturgiczna 286 Konstruowanie opowieści 289 Konstruowanie newsa. Studium przypadku 294 Opowieści mityczne 299 Dyskursywny porządek narracji 306 Deformalizacja dyskursów medialnych. Indywidualizacja 317 Który dyskurs lepszy? Teoria hegemonii 323 7. Gatunkowe ramy narracji 333 O pochodzeniu i naturze gatunków 333 Narracje klasyczne 339 Narracje nowoczesne 348 Narracje ponowoczesne 365 8. Świat przedstawiany w mediach 377 Człowiek w świecie mediów (czynnik indywidualny) 378 Ład społeczny w świecie mediów (kontekst socjokulturowy) 395 9. Konstruowanie (nie)ładu posttradycyjnego: wektory zmian 425 Aktywność społeczna 427 Aktywność kulturalna 435 Aktywność ekonomiczna 443 Aktywność polityczna 452 Podsumowanie 462 IV. UŻYTKOWNICY 475 10. Rozumienie mediów 479 Przekaz. Struktura aktywna 481 Odbiorca. Przetwarzanie przekazu 484 Zasoby poznawcze 503 11. Efekty mediów. Stare teorie w nowej perspektywie 531 Relacje społeczne w sieci 536 Człowiek w sieci 560 Zakończenie – i nowy początek 599 Literatura 607 Indeks rzeczowy 651