Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Promocja świąteczna

Przenikanie mediów(Miękka)

Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego

3.25  [ 4 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 69,00 zł
55,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 13,80 zł
Stan magazynowy: Mała ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 250 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.
- Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej (nie dotyczy pakietów).

Płatność elektroniczna
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
- ORLEN Paczka
8,50 zł
7,50 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
8,50 zł
7,50 zł
Kurier pocztowy
12,50 zł
11,50 zł
- InPost Paczkomaty 24/7
12,50 zł
11,50 zł
- Kurier
13,50 zł
12,50 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
11,50 zł
10,50 zł
- Kurier pocztowy
15,50 zł
14,50 zł
- Kurier
16,50 zł
15,50 zł
Tańsza dostawa z tytułami PWN

Przenikanie mediów

Autorski podręcznik z elementami monografii prof. Macieja Mrozowskiego poświęcony mediom i ewolucyjnemu przejściu od mediów masowych do komunikacji sieciowej. Książka zawiera autorski przegląd wszystkich znaczących teorii w zakresie medioznawstwa oraz ich usystematyzowanie. Łączy przeszłość z teraźniejszością. Autor dowodzi, że przejście od mediów analogowych do komunikacji cyfrowej nie jest zerwaniem ciągłości, jak mogłoby wynikać z wielu prac dotyczących internetu. Wprawdzie w sferze mediów (technik komunikacyjnych) dokonał się głęboki przeskok, ale natura ludzka nie zmieniła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu latach. Mamy więc do czynienia z przyspieszonym i zintensyfikowanym procesem ewolucji, która stawia człowieka wobec nowych wyzwań, zagrożeń, szans i możliwości, ale nie zmienia jego natury i podstawowych potrzeb adaptacyjnych, co autor stara się w książce uwypuklić.

Książka ma formę uporządkowanego wywodu na osi diachronicznej (od dawniej do dziś i jutra) oraz synchronicznej (środki, instytucje, obrazy świata, odbiorcy), którego spoiwem jest ogólna teoria ewolucji jako narzędzie pomocnicze, pomagające wyjaśnić ewolucję mediów i komunikacji w perspektywie podstawowych problemów adaptacyjnych człowieka, a nie doktryna dominująca.

Odbiorcami książki są studenci, doktoranci i młodzi pracownicy nauki, którzy w jakimś zakresie zajmują się mediami, internetem, komunikacją społeczną (public relations, reklama, promocja).

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Spis treści

Wstęp 9

I. ŚRODKI 13

1. Nim pojawiły się media masowe 15
Narodziny Homo sapiens 15
Mózg staje się umysłem 19
Obrazy w naszych głowach Meblowanie czaszki 23
Humanistyczny kontrapunkt 41
2. Znaki – dyskursy – media 45
Znak: znaczy co? 45
Tworzenie znaków 53
Dyskurs Władza ukryta w znakach 60
Człowiek jako medium
Od oralności do cielesności 65
Media masowe (Re)produkcja rzeczywistości 69
Szczypta teorii 83

II. INSTYTUCJE 99

3. Media masowe w perspektywie ewolucjonizmu 101
Drabina ewolucji Instytucjonalizacja natury, natura instytucji 101
Ewolucja mediów Ideologia i praktyka 109
Konsumpcjonizm i aktywizm sieciowy 128
Ewolucja w sieci Konwergencja i kolonizacja mediów 140
6 Spis treści
4. Funkcje i regulacja instytucji medialnych 157
Funkcje mediów Ramowanie ładu społecznego 159
Polityka medialna Regulowanie instytucji nadawczych 166
5. Polityka mediów Status i działanie nadawców 193
Typy instytucji nadawczych strukturujące struktury 193
Media prywatne Świat na sprzedaż 202
Telewizja komercyjna made in USA Studium przypadku 213
Media publiczne Mission impossible? 221
Telewizja polska S A Studium przypadku 237
Media społeczne i społecznościowe Zbiorowości realne i wirtualne 254
Podsumowanie 276

III. NARRACJE 283

6. Architektura narracji 285
Sytuacja dramaturgiczna 286
Konstruowanie opowieści 289
Konstruowanie newsa Studium przypadku 294
Opowieści mityczne 299
Dyskursywny porządek narracji 306
Deformalizacja dyskursów medialnych Indywidualizacja 317
Który dyskurs lepszy? Teoria hegemonii 323
7. Gatunkowe ramy narracji 333
O pochodzeniu i naturze gatunków 333
Narracje klasyczne 339
Narracje nowoczesne 348
Narracje ponowoczesne 365
8. Świat przedstawiany w mediach 377
Człowiek w świecie mediów (czynnik indywidualny) 378
Ład społeczny w świecie mediów (kontekst socjokulturowy) 395
9. Konstruowanie (nie)ładu posttradycyjnego: wektory zmian 425
Aktywność społeczna 427
Aktywność kulturalna 435
Aktywność ekonomiczna 443
Aktywność polityczna 452
Podsumowanie 462
Spis treści 7

IV. UŻYTKOWNICY 475

10. Rozumienie mediów 479
Przekaz Struktura aktywna 481
Odbiorca Przetwarzanie przekazu 484
Zasoby poznawcze 503
11. Efekty mediów Stare teorie w nowej perspektywie 531
Relacje społeczne w sieci 536
Człowiek w sieci 560
Zakończenie – i nowy początek 599

Literatura 607

Indeks rzeczowy 651
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Str109-123 od Przenikanie mediów mini.pdf(pdf)
132 KB

Maciej Mrozowski

Polski prawnik, medioznawca, profesor Uniwersytetu Warszawskiego, wykładowca akademicki w Instytucie Dziennikarstwa UW i Uniwersytecie SWPS, gdzie kierował Katedrą Komunikowania i Mediów. Profesor Mrozowski jest częstym komentatorem wydarzeń medialnych – szczególnie debat politycznych, nowych trendów w przemyśle rozrywkowym.

Od 1980 roku związany z Wydziałem Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. W latach 1990–1993 był dyrektorem Instytutu Dziennikarstwa na tym wydziale, a w latach 1999–2002 prodziekanem WDiNP. W 2004 prezes Telewizji Polskiej SA Jan Dworak mianował Mrozowskiego Dyrektorem Rady Programowej TVP. Odwołany z tej funkcji, przez kilka lat procesował się ze stacją. Jest członkiem International Institute of Communication w Londynie.

Wybrane publikacje

  • Media masowe. Władza, rozrywka, biznes, wyd. Oficyna Wydawnicza Aspra, 2001
  • System medialny. Struktura i zasady działania, w: Dziennikarstwo i świat mediów, wyd. TAiWPN Universitas
  • Spectator in spectaculum. Ukryte osobowości programów telewizyjnych TVP1, TVP2, TVN, Polsat, Studia Medioznawcze, 2001/1
  • The Portrayal of Immigrants in Polish Press. From Homogeneity to Multiculturalism – Minorities Old and New in Poland, wyd. MacMillan, 2000
  • Die Transformation der Massenmedien in der Postkomunistischen Landern: Die polnische Perspektiv, wyd. Berlin Verlag, Arno Spitz GmbH, 2000

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Str109-123 od Przenikanie mediów mini.pdf(pdf)
132 KB

Od Keynesa do teorii chaosu Ewolucja teorii wahań koniunkturalnych

Niewiele jest zjawisk życia gospodarczego, które interesowałyby teorię ekonomii bardziej niż powtarzające się, także w rozwoju ekonomicznym gospodarki światowej, wahania koniunkturalne produkcji, dochodu narodowego i zatrudnienia. Podstawą powojenne...

Finansowanie mediów publicznych w Polsce

Z pełnym zrozumieniem dla formułowanych z wielu stron oskarżeń, że media publiczne w Polsce niedostatecznie realizują swe obowiązki misyjne (i jest to zarzut kierowany przede wszystkim wobec TVP S.A.), trzeba pamiętać, że media te są nam jednak absolut...

Antologia tekstów Katedry Technologii Informacyjnych Mediów. Tom 3

Tom 38. serii "Media początku XXI wieku".Rozwój technologii informacyjnych zwiększył znacznie możliwości badawcze i innowacyjne w zakresie Nauk o Mediach. Zaowocowały one osiągnięciami w zakresie cyfryzacji, komunikacji i m...

Monitoring wolności mediów w Europie

Monografia autorstwa Alicji Jaskierni stanowi cenną analizę mechanizmów monitoringu wolności mediów w Europie, prowadzonego przez istotne z punktu widzenia demokratyzacji życia publicznego organizacje regionalne, takie jak Rada Europy, Or...

Słowo, które przenika

Gdy na chwilę przystaniesz, martwa litera Pisma ożyjeKsiądz Andrzej Draguła komentuje Ewangelię bez pośpiechu. Uważnie przygląda się pojedynczym słowom i zastanawia się, co oznaczają one dla ludzi XXI wieku. Czy język Biblii i teologii może...

Język perski Część IV język mediów

Czwarta część serii podręczników do nauki języka perskiego przeznaczona jest dla studentów z zaawansowaną znajomością perskiego i ma na celu zaznajomienie z oficjalnym językiem prasy, radia i telewizji. Zawiera przede wszystkim teksty ory...

Media początku XXI wieku Pluralizm mediów, pluralizm w mediach

Tom 33. serii „Media początku XXI wieku” wydawanej we współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.Pluralizm i wolność mediów to podstawowe wartości, na których ...

Antologia tekstów Katedry Technologii Informacyjnych Mediów Tom 1

Rozwój technologii informacyjnych zwiększył znacznie możliwości badawcze i innowacyjne w zakresie Nauk o Mediach. Zaowocowały one osiągnięciami w zakresie cyfryzacji, komunikacji i mediów. Dostęp do przekazu medialnego na szeroką skalę, n...

Wykłady z filozofii mediów

Wykłady z filozofii mediów Jana Pawła Hudzika to oryginalna i pionierska publikacja na gruncie polskiego piśmiennictwa medioznawczego. Autor prezentuje krytyczne i całościowe spojrzenie na media, punktem wyjścia czyniąc perspektywę filoz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!