MENU

Python mniej poważnie

(eBook)

Zabawne projekty programistyczne, które zwiększą Twoje umiejętności

2.60  [ 5 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2020

  • Seria / cykl: Python

  • Autor: Lee Vaughan

  • Tłumacz: Krzysztof Kapustka na zlecenie WITKOM Witold Sikorski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 94,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 47,00 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

56,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Python mniej poważnie

Książka to zbiór zabawnych i edukacyjnych ćwiczeń zaprojektowanych w taki sposób, aby bawić programistów i jednocześnie zwiększać ich umiejętności związane z programowaniem w Pythonie. Przygoda zaczyna się tam, gdzie kończą się książki dla początkujących. Publikacja rozwija istniejące koncepcje i wprowadza nowe narzędzia, z których będziesz korzystać każdego dnia. Dla jeszcze ciekawszego efektu, każdy projekt zawiera nieoczekiwany zwrot wydarzeń historycznych, odwołań do popkultury i literackich aluzji.
Użyjesz darmowych modułów jak Tkinter, matplotlib, Cprofile, Pylint, Pygame, Pillow i Python-Docx.
Usprawnisz swoje umiejętności związane z rozwiązywaniem problemów i zaangażujesz wiele użytecznych bibliotek Pythona do rozwiązywania ciekawych zadań.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
PODZIĘKOWANIA xix
WPROWADZENIE xxi
Dla kogo jest ta książka? xxii
Co jest w tej książce? xxii
	Wersja Pythona, platforma i IDE xxiv
	Kod xxv
	Styl kodu xxv
Gdzie uzyskać pomoc?  xxv
Naprzód!  xxvi
1. GENERATOR ZABAWNYCH PSEUDONIMÓW 1
Projekt 1: Generowanie pseudonimów  2
Planowanie i tworzenie projektu  2
	Strategia  3
	Pseudokod 3
Kod     4
	Korzystanie z przewodnika po stylach tworzonego przez społeczność Pythona 6
	Sprawdzanie kodu za pomocą narzędzia Pylint  7
	Opisywanie kodu za pomocą ciągów docstring 11
	Sprawdzanie stylu naszego kodu 12
Podsumowanie  15
Materiały dodatkowe  15
	Pseudokod 15
	Przewodniki po stylach  15
	Moduły zewnętrzne 16
Ćwiczenia  16
	Świńska łacina 16
	Wykres słupkowy dla języka angielskiego 17
Wyzwania  17
	Wykres słupkowy dla języków romańskich  17
	Drugie imię  18
	Coś całkowicie innego  18
2. ZNAJDOWANIE ZAKLĘĆ 19
Znajdowanie i otwieranie słownika 20
	Obsługiwanie wyjątków podczas otwierania plików  21
	Wczytywanie pliku słownika 21
Projekt 2: Znajdowanie palindromów  23
	Strategia i pseudokod 23
	Palindromy – kod 24
Projekt 3: Znajdowanie palindromów wielowyrazowych  25
	Strategia i pseudokod 26
	Palindromy wielowyrazowe – kod  29
	Profilowanie palindromów  30
	Optymalizacja palindromów 32
ceinoK     34
Materiały dodatkowe  34
Ćwiczenie: oczyszczanie słownika 34
Wyzwanie: podejście rekurencyjne  35
3. ROZWIĄZYWANIE ANAGRAMÓW 37
Projekt 4: Znajdowanie anagramów jednowyrazowych 38
	Strategia i pseudokod 38
	Znajdowanie anagramów – kod  40
Projekt 5: Znajdowanie anagramów wielowyrazowych 42
	Strategia i pseudokod 42
	Kod anagramów wielowyrazowych  46
Projekt 6: Znajdowanie Voldemorta – galijski gambit 52
Projekt 7: Znajdowanie Voldemorta: brytyjska metoda siłowa 54
	Strategia 55
	Kod brytyjskiej metody siłowej 57
Podsumowanie  65
Materiały dodatkowe  65
Ćwiczenie: znajdowanie dwuznaków 65
Wyzwanie: automatyczny generator anagramów 66
4. DEKODOWANIE SZYFRÓW Z AMERYKAŃSKIEJ WOJNY DOMOWEJ 67
Projekt 8: Szyfr trasowy 68
	Strategia  70
	Pseudokod 73
	Dekodowanie szyfru trasowego – kod 73
	Łamanie szyfru trasowego 76
	Dodawanie interfejsu użytkownika 78
Projekt 9: Szyfr płotkowy 84
	Strategia  86
	Szyfrowanie szyfrem płotkowym – kod 86
	Dekodowanie szyfru płotkowego – kod  89
Podsumowanie  92
Materiały dodatkowe 92
Ćwiczenia   92
	Rozszyfrowywanie komunikatu Lincolna 93
	Identyfikowanie rodzajów szyfrów  93
	Przechowywanie klucza w formie słownika 93
	Automatyzowanie możliwych kluczy 93
	Przestawieniowy szyfr trasowy: atak siłowy 94
Wyzwania    95
	Narzędzie do kodowania szyfrem trasowym 95
	Szyfr płotkowy z trzema sztachetami  96
5. KODOWANIE SZYFRÓW Z BRYTYJSKIEJ WOJNY DOMOWEJ 97
Projekt 10: Szyfr Trevaniona 98
	Strategia i pseudokod 99
	Szyfr Trevaniona – kod 100
Projekt 11: Pisanie ukrytej wiadomości 104
	Szyfr listowy – kod 105
	Szyfr listowy – wynik 107
Podsumowanie 108
Materiały dodatkowe 108
Ćwiczenia   108
	Ratowanie Marii 108
	Złapanie w zamku Colchester 109
6. PISANIE ATRAMENTEM SYMPATYCZNYM 111
Projekt 12: Ukrywanie szyfru Vigenère’a 112
Platforma   113
Strategia  114
	Tworzenie atramentu sympatycznego 114
	Operowanie dokumentami programu Word z użyciem modułu python-docx 117
	Pobieranie zasobów 119
Pseudokod   120
Kod   121
	Formatowanie i przeplatanie wiadomości 122
	Dodawania szyfru Vigenère’a 125
Wykrywanie ukrytej wiadomości 127
Podsumowanie 130
Materiały dodatkowe 130
Ćwiczenie: sprawdzanie liczby pustych wierszy 131
Wyzwanie: korzystanie z czcionki o stałej szerokości znaków 131
7. HODOWANIE OLBRZYMICH SZCZURÓW ZA POMOCĄ ALGORYTMÓW GENETYCZNYCH 133
Znajdowanie najlepszego rozwiązania 134
Projekt 13: Hodowanie armii superszczurów 134
	Strategia  135
	Superszczury – kod 138
	Podsumowanie 145
Projekt 14: Łamanie kodu zaawansowanego technicznie sejfu 146
	Strategia 148
	Łamacz kodów sejfów – kod 149
	Podsumowanie 152
Materiały dodatkowe 153
Wyzwania   153
	Tworzenie szczurzego haremu  153
	Tworzenie bardziej wydajnego łamacza kodów sejfów 153
8. ZLICZANIE SYLAB W WIERSZACH HAIKU 155
Japońskie haiku 156
Projekt 15: Zliczanie sylab 157
Strategia   157
	Korzystanie z korpusu 158
	Instalowanie NLTK 158
	Pobieranie słownika CMUdict 159
	Zliczanie dźwięków zamiast sylab 160
	Obsługiwanie słów z więcej niż jedną wymową 160
Zarządzanie brakującymi słowami 161
	Korpus szkoleniowy 161
	Brakujące słowa – kod 161
Zliczanie sylab – kod  167
	Przygotowanie, wczytywanie i zliczanie 167
	Definiowanie funkcji main() 169
Program do sprawdzania naszego programu 169
Podsumowanie 170
Materiały dodatkowe 171
Ćwiczenie: zliczanie sylab a plik słownika 171
9. PISANIE HAIKU Z UŻYCIEM ŁAŃCUCHÓW MARKOWA 173
Projekt 16: Analiza z użyciem łańcuchów Markowa 174
Strategia  177
	Wybieranie i odrzucanie słów 177
	Kontynuacja z jednego wersu do drugiego 179
Pseudokod  179
Korpus szkoleniowy 180
Debugowanie 181
	Budowanie rusztowania 182
	Rejestrowanie za pomocą modułu logging 182
Kod    183
	Przygotowanie  183
	Tworzenie modeli Markowa  184
	Wybieranie losowego słowa 186
	Stosowanie modeli Markowa 187
	Generowanie wersów haiku 188
	Pisanie interfejsu użytkownika  191
Wyniki    194
	Dobre haiku 195
	Inicjator haiku 196
Podsumowanie 197
Materiały dodatkowe  197
Wyzwania  198
	Generator nowych słów 198
	Test Turinga 198
	Niewiarygodne! To niewiarygodne! Niewiarygodne! 199
	Haikować czy nie haikować 200
	Muzyka Markowa  200
10. CZY JESTEŚMY SAMI? POZNAWANIE PARADOKSU FERMIEGO 201
Projekt 17: Modelowanie Drogi Mlecznej 202
Strategia  203
Szacowanie liczby cywilizacji  204
Wybieranie rozmiaru bąbla fal radiowych 205
Generowanie wzoru dla prawdopodobieństwa wykrycia  206
Prawdopodobieństwo wykrycia – kod 208
	Obliczanie prawdopodobieństwa wykrycia dla zakresu cywilizacji  209
	Generowanie wzoru predykcyjnego i sprawdzanie rezultatów 211
Tworzenie modelu graficznego 213
	Skalowanie modelu graficznego 215
	Symulator galaktyki – kod 216
Rezultaty  226
Podsumowanie 227
Materiały dodatkowe 227
Ćwiczenia  227
	Bardzo odległa galaktyka 227
	Tworzenie galaktycznego imperium 228
	Okrężny sposób przewidywania wykrywalności 229
Wyzwania  229
	Tworzenie galaktyki spiralnej z poprzeczką 230
	Dodawanie stref zamieszkiwalnych do naszej galaktyki 230
11. PROBLEM MONTY’EGO HALLA 233
Symulacja Monte Carlo 234
Projekt 18: Weryfikacja vos Savant 236
	Strategia 236
	Weryfikacja vos Savant – kod 237
Projekt 19: Gra Monty’ego Halla 239
	Krótkie wprowadzenie do programowania obiektowego 239
	Strategia i pseudokod 243
	Zasoby gry  244
	Gra Monty’ego Halla - kod  245
Podsumowanie  255
Materiały dodatkowe 255
Ćwiczenie: paradoks dnia urodzin 256
12. ZABEZPIECZANIE KWOTY NA SPECJALNY CEL 257
Projekt 20: Symulowanie życia na emeryturze 258
Strategia  258
	Historyczne zwroty mają znaczenie 261
	Największa niepewność 264
	Jakościowy sposób prezentowania wyników 265
Pseudokod   267
Wyszukiwanie danych historycznych 268
Kod  269
	Importowanie modułów i definiowanie funkcji do wczytywania i pobierania danych od użytkownika 269
	Pobieranie danych od użytkownika 270
	Sprawdzanie pod kątem pozostałych błędów 272
	Definiowanie silnika Monte Carlo 273
	Symulowanie każdego roku w przypadku  276
	Obliczanie prawdopodobieństwa ruiny 277
	Definiowanie i wywoływanie funkcji main() 278
	Korzystanie z symulatora 279
Podsumowanie 283
Materiały dodatkowe 283
Wyzwania  284
	Obraz jest wart tysiąca dolarów 284
	Mieszanka 284
	Po prostu mam szczęście! 285
	Cała pula 285
13. SYMULOWANIE POZAZIEMSKIEGO WULKANU 287
Projekt 21: Pióropusze Io 288
Pakiet pygame 289
Strategia  290
	Planowanie za pomocą szkicu gry 290
	Planowanie klasy Particle 291
Kod   293
	Importowanie modułów, inicjalizacja pygame i definiowanie kolorów 293
	Definiowanie klasy Particle 294
	Wyrzucanie cząsteczki 296
	Aktualizowanie cząsteczki i obsługa warunków brzegowych 298
	Definiowanie funkcji main() 299
	Kończenie funkcji main() 301
Uruchamianie symulacji 303
Podsumowanie 304
Materiały dodatkowe 304
Ćwiczenie: odległość 304
Wyzwania  305
	Baldachim pióropusza 305
	Źródło 306
	Pocisk 306
14. ODWZOROWYWANIE MARSA PRZY UŻYCIU SONDY MARS ORBITER 307
Astrodynamika dla graczy 308
	Prawo powszechnego ciążenia  308
	Prawo Keplera dotyczące ruchu planet 309
	Mechanika orbitalna 310
Projekt 22: Gra Mars Orbiter 315
Strategia  315
Zasoby gry   318
Kod    319
	Importowanie i tworzenie tabeli kolorów 320
	Definiowanie metody inicjalizacyjnej klasy Satellite  320
	Ustawianie początkowego położenia, prędkości, paliwa i dźwięku dla satelity 322
	Odpalanie silników i oczekiwanie na reakcję gracza 323
	Lokalizowanie satelity  324
	Obracanie satelity i rysowanie jego orbity 325
	Aktualizowanie obiektu satelity 326
	Definiowanie metody inicjalizacyjnej klasy Planet  327
	Obracanie planety 329
	Definiowanie metod gravity() i update() 330
	Obliczanie mimośrodu 332
	Definiowanie funkcji do tworzenia etykiet  332
	Odwzorowanie wilgotności gleby 334
	Rzucanie cienia 335
	Definiowanie funkcji main()  336
	Tworzenie obiektów, przygotowywanie weryfikacji orbity, odwzorowywania i pomiarów czasu 337
	Rozpoczynanie pętli gry i odtwarzanie dźwięków 339
	Stosowanie grawitacji, obliczanie mimośrodu i obsługiwanie porażek 340
	Nagradzanie sukcesu oraz aktualizowanie i rysowanie duszków 342
	Wyświetlanie instrukcji i telemetrii oraz rzucanie cienia  342
Podsumowanie 344
Wyzwania  344
	Ekran tytułowy gry 344
	Inteligentne wskaźniki 345
	Zanik łączności 345
	Punkty 345
	Przewodnik strategiczny 345
	Hamowanie aerodynamiczne  345
	Alarm o intruzie! 347
	Z góry 347
15. POPRAWIANIE ASTROFOTOGRAFII ZA POMOCĄ UŚREDNIANIA PLANET 349
Projekt 23: Uśrednianie Jowisza  350
Moduł pillow 351
Praca z plikami i folderami  351
	Ścieżki do katalogów  352
	Moduł Shell Utilities 354
Wideo  354
Strategia    356
Kod    356
	Kadrowanie i skalowanie 356
	Uśrednianie  362
	Poprawianie 365
Podsumowanie 368
Materiały dodatkowe 369
Wyzwanie: zniknięcie 369
16. WYKRYWANIE OSZUSTW ZA POMOCĄ PRAWA BENFORDA 373
Projekt 24: Prawo Benforda dotyczące wiodących cyfr 374
	Stosowanie prawa Benforda  376
	Wykonywanie testu chi kwadrat  378
Zbiór danych 380
Strategia  381
Kod   381
	Importowanie modułów i wczytywanie danych 382
	Zliczanie pierwszych cyfr 383
	Pobieranie oczekiwanych liczników 384
	Ustalanie zgodności rozkładów  385
	Definiowane funkcji wykresu słupkowego 386
	Kończenie funkcji wykresu słupkowego 387
	Definiowanie i uruchamianie funkcji main() 388
Podsumowanie 391
Materiały dodatkowe 392
Ćwiczenie: pokonywanie Benforda 392
Wyzwania  394
	Stosowanie prawa Benforda w wahających się stanach 394
	Gdy nikt nie patrzył 394
DODATEK: ROZWIĄZANIA ĆWICZEŃ 395
Rozdział 1: Generator zabawnych pseudonimów 395
Rozdział 2: Znajdowanie zaklęć  397
Rozdział 3: Rozwiązywanie anagramów  397
Rozdział 4: Dekodowanie szyfrów z amerykańskiej wojny domowej  398
Rozdział 5: Kodowanie szyfrów z brytyjskiej wojny domowej 403
Rozdział 8: Zliczanie sylab w wierszach haiku  407
Rozdział 10: Czy jesteśmy sami? Odkrywanie paradoksu Fermiego  408
Rozdział 11: Problem Monty’ego Halla 413
Rozdział 13: Symulowanie pozaziemskiego wulkanu  414
Rozdział 16: Znajdowanie oszustw za pomocą prawa Benforda 416
INDEKS 419
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

14,94 zł
24,90 zł

Jak pracując mniej, zarabiać więcej

Czy sam tytuł tej książki nie wydał Ci się paradoksem? Czy to w ogóle możliwe i czy jest jakikolwiek sposób aby znaleźć odpowiedź na pytanie: Jak pracując mniej zarabiać więcej pieniędzy każdego dnia? Odpowiedź na to ...
68,39 zł
89,99 zł

Analiza danych behawioralnych przy użyciu języków R i Python

Wykorzystanie danych zorientowanych na użytkownika w celu uzyskania realnych wyników biznesowychDzięki tej książce Czytelnik będzie mógł wykorzystać w swojej firmie pełną moc danych behawioralnych używając w tym celu wyspecjalizowan...
60,65 zł
79,80 zł

Praktyczne uczenie nienadzorowane przy użyciu języka Python

Wielu ekspertów branżowych uważa uczenie nienadzorowane za kolejną granicę w dziedzinie sztucznej inteligencji, która może stanowić klucz do pełnej sztucznej inteligencji. Ponieważ większość danych na świecie jest nieoznakowana, nie można...
113,24 zł
149,00 zł

Zaawansowany Python

Prostota języka Python pozwala szybko osiągnąć produktywność, ale oznacza to również, że często nie wykorzystujemy wszystkiego, co ma da zaoferowania. Dzięki temu praktycznemu poradnikowi Czytelnik nauczy się, jak pisać efektywny, idiomatyczny k...
35,28 zł
42,00 zł

Mniej strachu. Ostatnie chwile z Januszem Korczakiem

Agnieszka Witkowska-Krych napisała książkę ważną, poświęconą codziennemu życiu dzieci Domu Sierot Janusza Korczaka w ostatnich latach jego funkcjonowania. Autorce udało się dotrzeć do wielu świadectw, dokumentów i wzmianek prasowych, któr...
9,90 zł
11,00 zł

Co robić, aby mniej myśleć i się nie denerwować

Niniejsza książka jest to kompletny poradnik, który tłumaczy co robić, żeby mniej się denerwować, jak sobie poradzić ze stresem. Przedstawia praktyczne przykłady na to, co robić aby się szybciej uspokoić i mniej denerwować. Przedstawia czego nal...
53,12 zł
69,90 zł

Python w uczeniu maszynowym

Ten praktyczny przewodnik pozwoli osiągnąć biegłość w stosowaniu uczenia maszynowego w codziennej pracy. Autor, Matthew Kirk, bez akademickich rozważań pokazuje, jak integrować i testować algorytmy uczenia maszynowego w swoim kodzie.Książka przed...
7,69 zł
8,54 zł

Mniej, więcej

Książka Anny Podczaszy składa się z dwóch części: "Mniej" i "Więcej", które są niesymetryczne, odstają i polemizują ze sobą, prowadzą rozmowę na temat życia, uczuć i codzienności, a wszystko to w prosty i nienachalny s...
35,91 zł
39,90 zł

Mniej. Intymny portret zakupowy Polaków

Wznowienie szeroko dyskutowanej książki Marty Sapały. Bardzo dziś aktualnej wobec szalejącej inflacji i szukania oszczędności w każdej dziedzinie życia. Kilkanaście gospodarstw domowych zdecydowało się na udział w eksperymencie o jednym, bardzo prostym...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!