Radio Community Challenges Aesthetics
Within the area of media studies the radio seems relatively neglected. It is television, Internet and its applications, or even the press, though declining but still important, that gather much more attention. The radio – despite its wide reach and new Internet forms – appears to be secondary medium; accompanying to daily activities, but second to television. Nonetheless it is fascinating in its metamorphoses. This monograph although originates from social and human sciences is of interdisciplinary character. It introduces terminology, concepts and methods both from sociology, media and cultural studies, anthropology. The book includes a number of papers that regard content analysis, radio program structure, its functioning, actions and perception. They are useful in many ways: as an opportunity to exchange experience on the international level and as a contribution to debate over radio practice.
- Kategorie:
- Redakcja: Grażyna Stachyra
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7784-321-5
- ISBN druku: 978-83-7784-321-5
- Liczba stron: 306
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Introduction 7 I. Society, Community and Radio Challenges 9 Guy Starkey, Radio and localness: ownership and content in the convergent/divergent age of media proliferation 11 Tiziano Bonini, Radio public isn’t what it used to be: emerging models in the age of networked society 29 Stanisław Jędrzejewski, Public Service Media Radio 2.0 ahead 39 Jean-Jacques Cheval, Guess who was on the radio last night? 53 Urszula Doliwa, Polish radio stations run by NGOs and the community media model 63 Katarzyna Maciejewska-Mieszkowska, Public regional radio stations as a participant in the electoral communication in Poland. Case study 79 Mirosława Wielopolska-Szymura, Ethnic community radio in Canadian and Australian multicultural societies 97 Magdalena Szydłowska, Programmes for national minorities in the Polish Radio. The important tasks of the public radio 111 Robert Rajczyk, National minorities’ groups in Romania access to media. The case study of radio 121 Lidia Pokrzycka, Radio in Iceland. General characteristics of the market 133 II. Radio Content and Aesthetics 145 Angeliki Gazi, Images, acoustic identity and radio sound 147 Karolina Albińska, Did pictures kill the radio star? ‘Radiovision’ as a new/old incarnation of radio in the audiovisual era 153 Madalena Oliveira, Sounds and Identity: The role of radio in community building 177 Thomas Wilke, On the meaning, uses and representation of hate radio in Hotel Rwanda 189 Emma Rodero, The same song for different broadcasters. Voice and prosody in radio news 211 Golo Föllmer, “Radio Aesthetics – Radio Identities”. A project overview and a methodological study on the experimental variation of radio speech 225 Grit Boehme, How listeners perceive the presenter’s voice 235 Paulina Czarnek, The entertaining role of call-out in Polish commercial radio stations 251 Monika Białek, The image of contemporary Poland in Polish radio feature broadcasts 263 Joanna Bachura, Feature – the marriage of fact and fiction 277 Grażyna Stachyra, Radio charitainment. A case study of Radio Eska’s campaign ‘We undress to dress’ 287 Notes on Authors 299