Radiowe audycje preferowane jako element realizacji misji mediów publicznych w latach 2007-2017
Przedmiotem monografii jest realizacja misji mediów publicznych w Polsce w latach 2007-2017, której elementem są radiowe audycje spełniające szczególne powinności. Tytułowe audycje preferowane w pracy ujęto w szerokiej perspektywie: instytucjonalnej (zgodnej z oczekiwaniami ustawodawcy), odbiorcy – słuchacza, jak również historycznej, wspierając rozważania kontekstem metodologicznym z zakresu medioznawstwa. Zaprezentowano dorobek wybranych autorów związanych z Radiem Katowice na przestrzeni jego działalności. Badania empiryczne oparto na analizie wybranych audycji preferowanych na przykładzie Radia Katowice w podanym okresie dekady, co zilustrowano bogatym materiałem tekstowym, m.in. audycji Ligoniowe radio, ujętym w Aneksie niniejszej książki. Wiodąca metoda analityczno-porównawcza została uzupełniona o obserwację uczestniczącą.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-676-7
- ISBN druku: 978-83-7875-675-0
- Liczba stron: 286
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Część I Misja mediów publicznych – zagadnienia teoretyczne Rozdział 1. Misja elektronicznych mediów publicznych 25 1.1. „Misja” – semantyka słowa 25 1.2. Media – elektroniczne i cyfrowe, nowe media… i stare, media publiczne – zastosowanie słowa 34 1.2.1. Media elektroniczne i cyfrowe 35 1.2.2. Nowe media i… stare 38 1.2.3. Media publiczne 41 1.3. BBC – misja na straży „brytyjskich wartości” 47 Rozdział 2. Misja publiczna i służba – media „depozytariuszem dobra wspólnego” 54 2.1. Misja publiczna – służba i dobro wspólne 58 2.2. „Kontrakt służby” – modele mediów publicznych 61 2.3. Funkcje mediów w służbie publicznej 68 Rozdział 3. Etyczne powinności mediów publicznych w Polsce a ekonomiczne determinanty realizacji ich misji 74 3.1. Katalog zadań misyjnych w praktyce nadawców publicznych 76 3.2. „Publiczna danina” – ograniczenia i niedostatki sposobów finansowania misji 86 3.3. Ekonomiczne aspekty realizacji misji – opłaty abonamentowe 92 Część II Realizacja misji mediów publicznych – radiowe audycje preferowane Rozdział 4. Misja na straży wartości – audycje preferowane 105 4.1. Szczególne powinności Polskiego Radia (2007-2017) 105 4.1.1. Kulturotwórcza i edukacyjna misja radia 113 4.2. Radiowe audycje preferowane 120 4.2.1. Struktura gatunkowa 132 4.3. Misja na straży wartości – Polskie Radjo w pierwszej dekadzie swojej działalności (1925-1935) 140 Rozdział 5. Między misją a komercją – analiza wybranych audycji preferowanych realizowanych przez Polskie Radio Katowice S.A. 148 5.1. Tożsamość Polskiego Radia Katowice a realizacja misji regionalnego nadawcy 152 5.2. Szczególne powinności nadawców regionalnych 157 5.3 Ligoniowe radio jako przykład realizacji misji przez regionalnego nadawcę publicznego 160 5.4. Nadawca i jego wpływ na realizację misji publicznej 179 5.5. Dziennikarstwo misyjne. Między powinnością i odpowiedzialnością a komercją 189 5.6. Studenckie radio jako nowatorska i perspektywiczna forma realizacji misji nadawcy regionalnego 195 Podsumowanie 201 Bibliografia 217 Aneks 241 Radiowa czelodka 241 Ligoniowe radio 251 Dojrzałe jabłko spada 261 Wojciech Korfanty in memoriam 268 Indeks osobowy 275 Spis tabel 281 Spis wykresów i ilustracji 283 Informacja o Autorce 285