Relacje społeczne w koopetycji muzeów
Celem monografii jest identyfikacja przejawów (potencjalnie pozytywnego i negatywnego) oddziaływania relacji społecznych na – rozpatrywane na poziomie międzyorganizacyjnym –relacje koopetycji instytucji kultury (muzeów). Praca, poza charakterem teoriopoznawczym, służy także celom utylitarnym. Wyniki badań empirycznych pozwalają bowiem na opracowanie zaleceń dla publicznych oraz niepublicznych instytucji kultury (w szczególności podmiotów z sektora non profit) w zakresie zarządzania (w szczególności muzeami) w kontekście nawiązywania współpracy z innymi podmiotami, budowania konkurencyjności, strategii organizacji (w tym strategii konkurencji), a także wykorzystania korzyści płynących z relacji społecznych z konkurentami w celu stymulowania rozwoju instytucji.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-7875-762-7
- ISBN druku: 978-83-7875-761-0
- Liczba stron: 422
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Rozdział I Relacje społeczne i ich miejsce w naukach o zarządzaniu i jakości 19 1.1. Kontekst społeczny w naukach o zarządzaniu i jakości – wybrane aspekty 21 1.2. Sposoby definiowania, typologia i cechy relacji społecznych 34 1.2.1. Relacje społeczne w literaturze – istota, przegląd definicji, komponenty oraz źródła 34 1.2.2. Typologia relacji społecznych 50 1.3. Implikacje relacji społecznych dla funkcjonowania podmiotów na rynku 57 Rozdział II Współpraca – pojęcie, motywy oraz analiza kryteriów klasyfikacji 67 2.1. Istota współpracy międzyorganizacyjnej 71 2.2. Motywy podejmowania współpracy międzyorganizacyjnej 80 2.3. Kryteria klasyfikacji współpracy międzyorganizacyjnej i jej rodzaje 90 Rozdział III Konkurencja oraz konkurencyjność – pojęcia oraz analiza kryteriów klasyfikacji 97 3.1. Konkurencja w ujęciu podmiotowym 99 3.2. Konkurencyjność organizacji 109 3.3. Kryteria klasyfikacji konkurencyjności i jej rodzaje 116 Rozdział IV Koopetycja jako złożona forma relacji międzyorganizacyjnych 123 4.1. Pojęcie, cechy i typy relacji koopetycji 126 4.2. Przegląd teorii i koncepcji wyjaśniających relacje koopetycji 147 4.2.1. Teoria gier 149 4.2.2. Podejście zasobowe 153 4.2.3. Teoria kosztów transakcyjnych 157 4.2.4. Teoria sieci 161 4.2.5. Koncepcja paradoksu 165 4.3. Korzyści i koszty koopetycji dla prowadzonej działalności 172 Rozdział V Relacje międzyorganizacyjne organizacji niekomercyjnych – przykład instytucji kultury 189 5.1. Specyfika funkcjonowania instytucji kultury. Muzea jako organizacje niekomercyjne 189 5.1.1. Instytucje kultury – istota i specyfika funkcjonowania 197 5.1.2. Muzea jako przykłady instytucji kultury 201 5.1.3. Formy prawne muzeów w Polsce 206 5.2. Istota, typy i obszary współpracy międzyorganizacyjnej w obszarze kultury – przykład muzeów 209 5.3. Konkurencja oraz konkurencyjność organizacji publicznych i non profit 219 5.4. Znaczenie koopetycji dla funkcjonowania i rozwoju instytucji kultury, w tym muzeów 224 Rozdział VI Ramy koncepcyjne oraz metodyka badań empirycznych 238 6.1. Identyfikacja luk badawczych w zakresie podjętej tematyki – problem badawczy oraz ramy koncepcyjne 238 6.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze 245 6.3. Przesłanki oraz metody wyboru rozmówców do badań. Charakterystyka badanych podmiotów 250 6.4. Metody analizy danych empirycznych 257 Rozdział VII Relacje społeczne w koopetycji muzeów – wyniki badań empirycznych 260 7.1. Relacje społeczne oraz koopetycja w percepcji badanych 260 7.2. Motywy oraz obszary działań podejmowanych w ramach relacji koopetycji wśród muzeów 265 7.3. Relacje społeczne i ich oddziaływanie na współpracę międzyorganizacyjną muzeów 289 7.4. Relacje społeczne i ich oddziaływanie na zachowania konkurencyjne muzeów 306 7.5. Relacje społeczne i ich oddziaływanie na koopetycję muzeów 315 7.5.1. Relacje społeczne i ich oddziaływanie na koopetycję muzeów publicznych 316 7.5.2. Relacje społeczne i ich oddziaływanie na koopetycję muzeów niepublicznych 327 Zakończenie 339 Bibliografia 349 Spis tabel 401 Spis rysunków 403 Załączniki 405 Załącznik 1. Narzędzie badawcze – kwestionariusz wywiadu półstrukturyzowanego 407 Załącznik 2. Książka kodowa 414 Załącznik 3. Częstotliwość występowania kodów w procesie kodowania materiału empirycznego 418