Repetytorium z postępowania korekcyjnego
Brak na rynku opracowania stanowiącego kompendium wiedzy teoretycznej z adekwatnymi działaniami praktycznymi – z jednej strony – oraz trudności obserwowane w realizacji procesu dydaktycznego, jakie napotykają studenci – z drugiej – skłoniły
mnie do przygotowania niniejszego podręcznika, który – mam nadzieję – ułatwi zainteresowanym dobór ćwiczeń adekwatnych zarówno do treści wynikającej z toku, jak i specyfiki wady. Pomoże zwiększyć efektywność działań korekcyjnych przez
dobór odpowiednich pozycji korekcyjnych już od pierwszych minut zajęć w części organizacyjnej, poprawi spójność pomiędzy zadaniami lekcji i zawartymi w niej ćwiczeniami.
Przyjęto pewien przemyślany schemat, według którego przedstawiono istotę wady, charakterystykę anatomopatologiczną, testy funkcjonalne i pomiary przydatne w diagnozowaniu danej wady, najważniejsze zadania postępowania korekcyjnego
wynikające konsekwentnie z istoty wady wraz z uwagami merytorycznymi zawartymi w hasłach „Pamiętaj”, „Uwaga” „Poleca się”, jak również wskazania i przeciwwskazania.
Czytelnik w jednym miejscu znajdzie więc informacje przydatne w komponowaniu
konspektów. Każda wada została również przez autorkę w ten sam sposób zaprezentowana
wraz z przykładowymi konspektami, w których wykorzystano jako pomoce taśmę thera-band i piłkę terapeutyczną.
Pod każdym konspektem zamieszczono zadania dla czytelnika, których rozwiązanie pomoże mu wyrobić sobie pewien styl analizy interpretacyjnej, co w konsekwencji rozwinie i ubogaci działania korekcyjne.
Wszystkie konspekty zostały opracowane na podstawie jednego – tego samego – toku podstawowego zajęć z gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej, który jest tokiem uniwersalnym, łatwym do zapamiętania ze względu na konstrukcję i możliwym do zastosowania w każdej wadzie, jak i w każdych warunkach.
Autorka planuje przygotować drugą część opracowania, zawierającą konspekty
z uwzględnieniem pozostałych toków, które zamieszczono w tym opracowaniu.
Tak więc może ono stanowić materiał dydaktyczny, nie tylko dla studentów kierunku
wychowania fizycznego, fizjoterapii ale również dla nauczycieli wychowania fizycznego, terapeutów i wszystkich prowadzących zajęcia ruchowe.
Ruch jest środkiem oddziaływania w wielu sferach życia – najważniejsze jednak jest, aby umiejętnie go dobierać w zależności od potrzeb, stanu, możliwości i realizowanego zadania.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-628-9136-8
- Liczba stron: 93
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
OD AUTORA Wykaz skrótów 1. PLECY OKRĄGŁE 1.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla PLECÓW OKRĄGŁYCH 2. PLECY WKLĘSŁE 2.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla PLECÓW WKLĘSŁYCH 3. PLECY OKRĄGŁO-WKLĘSŁE 3.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla PLECÓW OKRĄGŁO- WKLĘSŁYCH 4. PLECY PŁASKIE 4.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla PLECÓW PŁASKICH 5. SKOLIOZY 5.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla SKOLIOZY totalnej piersiowo- lędźwiowej prawostronnej ze zniesioną kifozą i rotacją (Sc Th-L dx K↓ rot.) 6. KLATKA PIERSIOWA LEJKOWATA 6.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla KLATKI PIERSIOWEJ LEJKOWATEJ 7. KLATKA PIERSIOWA KURZA 7.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla KLATKI PIERSIOWEJ KURZEJ 8. KOLANA KOŚLAWE 8.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla KOLAN KOŚLAWYCH 9. KOLANA SZPOTAWE 9.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla KOLAN SZPOTAWYCH 10. STOPA PŁASKA 10.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla STOPY PŁASKIEJ 11. TOKI UNIWERSALNE 11.1. Tok lekcyjny ćwiczeń korekcyjnych według E. Zeyland-Malawki 11.2. Podstawowy tok zajęć z gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej 12. TOKI WEDŁUG KASPERCZYKA 12.1. Tok lekcyjny dla pleców okrągłych 12.2. Tok lekcyjny dla pleców wklęsłych 12.3. Tok lekcyjny dla pleców okrągło-wklęsłych 12.4. Tok lekcyjny dla skolioz 12.5. Tok lekcyjny dla klatki piersiowej lejkowatej 12.6. Tok lekcyjny dla klatki piersiowej kurzej 12.7. Tok lekcyjny dla wad statycznych kończyn dolnych 13. INNE TOKI . 13.1. Tok rozszerzony lekcji gimnastyki korekcyjnej 13.2. Tok skrócony lekcji gimnastyki korekcyjnej . 13.3. Tok zajęć o charakterze ogólnorozwojowym stosowany w zaburzeniach rozwoju fizycznego 13.4. Schemat toku lekcyjnego gimnastyki korekcyjnej 13.5. Schemat toku lekcyjnego gier i zabaw LITERATURA