MENU

Retoryka i wartości

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Redakcja naukowa: Agnieszka Budzyńska-Daca, Ewa Modrzejewska

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 16,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 17,63 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

14,36
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Retoryka i wartości

Tom składa się z 18 artykułów poświęconych różnym rozumieniom wartości w retoryce, wartości retorycznych oraz wartości widzianych z perspektywy retoryki:
- w przemówieniach głów państw (amerykańskich i polskich),
- w gatunkach celebracyjnych (laudacje, konkursy),
- w przemówieniach motywacyjnych (TEDx),
- w gatunkach prasowych (m.in. felieton, artykuł publicystyczny, artykuł popularnonaukowy),
- w gatunkach literackich i użytkowych (biografia, poezja, wydawnictwa okolicznościowe),
- w przekazach internetowych i marketingowych (infografiki, blogi, dyskurs marki),
- w literaturze i kulturze dawnej (ikonografia, oratorstwo, edytorzy, publicyści).

Książka ma charakter interdyscyplinarny, łączy różne dziedziny twórczości i różne dyskursy w przestrzeni publicznej. Spoiwem tematycznym tekstów jest perspektywa retoryczna, czyli odkrywanie mechanizmów perswazyjnych w procesie promowania wartości w kulturze, polityce i mediach.

The book is concerned with the rhetorical perspective, that is, discovering the mechanisms of persuasion in the process of promoting values in culture. The publication is interdisciplinary in character, it links togethers different areas of creative work and different discourses in the public sphere.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Agnieszka Budzyńska-Daca, Ewa Modrzejewska
Słowo o Retoryce i wartościach 7

Polityka i społeczeństwo
Jakub Z. Lichański
Retoryka – wartości: sprzeczność, marzenie czy fakt? 15
Rafał Kuś
Evil Empire. Analiza retoryczna przemówienia Ronalda Reagana z 8 marca 1983 roku 27
Kacper Andrychowski
Analiza wartości w orędziach inauguracyjnych Prezydentów RP 44
Adam Konopka
Moralność kontra gospodarka. Wartości w dyskursie regulacji urodzeń w PRL-u w latach 1956–1989 63
Mirosław Ryszkiewicz
Pochwała władcy: Napastnik. Opowieść o Viktorze Orbánie
Igora Jankego 87
Magdalena Piechota
Dyskursywne konteksty wartościowania w felietonach
Krzysztofa Vargi 108
Anna Bendrat
Wartość wielokulturowości w dialogu społecznym a kreacja etosu w sieci 126

Kultura i nauka
Anna Tryksza
Jak celebrować poezję? Retoryczność wystąpień laudacyjnych (lubelska nagroda Kamień) 147
Joanna Partyka
„Jedność obywatelska” w Ikonologii Cesarego Ripy 163
Beata Gaj
Wartość łacińskich oracji Fabiana Birkowskiego 174
Michał Czerenkiewicz
Wartości w życiu akademickim na przykładzie piśmiennictwa naukowego. Studium przypadku – łacińskie druki oficyny Schedlów 185
Anna Łach
Co robią naukowcy i dlaczego jest to wartościowe? Prasowy obraz naukowca w perspektywie wartości 207
Agnieszka Budzyńska-Daca
Gatunki rywalizacyjne z perspektywy krytyki retorycznej 222

Media i marketing
Ewa Modrzejewska
O wartościach w zwizualizowanej informacji 251
Barbara Bogołębska
Aksjologiczny wymiar retoryki krytycznej i afirmatywnej
w gatunkach prasowych 265
Sabina Deditius
Potoczność jako wartość w mowach inspirujących: perspektywa lingwistyczno-retoryczna 277
Magdalena Smoleń-Wawrzusiszyn
Marka (osobista) jako wartość w dyskursie marketingu 292
Agnieszka Szurek
Między upominkiem reklamowym, manifestem a książeczką
do nabożeństwa. Lokalne publikacje jubileuszowe 308

O Autorach 324
Indeks osób 331
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
O Autorach
Brak informacji

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
O Autorach
Brak informacji
(pdf)
Słowo wstępne
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

12,60 zł
14,00 zł

Retoryka tolerancji

Książka jest próbą zdefiniowania pojęcia i jawiska tolerancji poprzez wypowiedzi artystyczne, wywiady i działalność twórców, artystów, dziennikarzy, naukowców, organizacje społeczne, których ogląd współc...
27,93 zł
39,90 zł

Wartości w muzyce. T. 3: Zarys współczesnych kierunków badań nad wartościami w muzyce

Podjęte tematy w tym tomie są odzwierciedleniem współczesnych kierunków badań nad wartościami w muzyce. Autorami tekstów są czynni nauczyciele akademiccy, artyści, dyrygenci, muzykolodzy, etnomuzykolodzy, pedagodzy rożnych dyscypli...
20,64 zł
24,00 zł

Zarządzanie innowacjami wartości dla klienta w sieciach biznesowych producentów dóbr zaawansowanych technologicznie

Problematyka podjęta w monografii dotyczy wartości dla klienta i jej innowacji oraz sieci biznesowych producentów dóbr zaawansowanych technologicznie, w których ta wartość jest definiowana, kształtowana, komunikowana i dostarczana,...
53,10 zł
59,00 zł

Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji

Monografia przedstawia analizę modeli generowania wartości przez firmy wykorzystujące sztuczną inteligencję w swoich produktach, usługach i zasadach prowadzenia biznesu, a także wyzwania i niezbędne kompetencje.
18,00 zł
20,00 zł

Miejski transport zbiorowy. Kształtowanie wartości usług dla pasażera w świetle wyzwań nowej kultury mobilności

Książka, na płaszczyźnie teoretycznej i praktycznej, podejmuje problematykę zwiększania wartości usługi dla pasażera miejskiego transportu zbiorowego. Dla realizacji założonych w niej celów, autorki dokonały przeglądu pojęć związanych z wartości...
27,26 zł
30,29 zł

Poczucie własnej wartości

Wysokie poczucie własnej wartości to podstawa, szkielet, na którym budujesz swoje życie. Ta książka to podstawowy program, dzięki któremu odkryjesz w sobie nieznane dotąd obszary, a to pozwoli Ci pójść dalej w samorozwoju. Liczne z...
49,50 zł
55,00 zł

Fundamentalne wartości i zasady ustrojowe. Model konstytucyjny a praktyka ustrojowa w Polsce

Monografia zawiera szereg refleksji nad wybranymi wartościami i zasadami ustrojowymi. Dużo miejsca w publikacji poświęcono zasadzie pluralizmu politycznego oraz konstytucyjnemu modelowi zasad ustrojowych, w tym konstytucyjnej zasadzie suwerenności nar...
23,52 zł
33,60 zł

Praca - więź - integracja. Wyzwania w życiu jednostki i społeczeństwa. T. 2: Wartości i więzi społeczne

Monografia poświęcona jest zmarłemu profesorowi Władysławowi Jacherowi. Profesor zostawił po sobie liczne grono uczniów i przyjaciół, którzy poprzez tę publikację chcą uczcić jego pamięć. Zakres tematyczny monografii obraca się wię...
36,12 zł
42,00 zł

Nieznośna płynność rzeczy. Dyskurs, retoryka, interpretacja w nie-dualizującym sposobie mówienia

Książka Nieznośna płynność rzeczy. Dyskurs, retoryka, interpretacja jest monografią oryginalnego i inspirującego projektu austriackiego filozofa Josefa Mitterera. W jego koncepcji, zwanej nie-dualizującym sposobem mówienia, nie zakłada się dyst...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!