Retoryka i wartości
Tom składa się z 18 artykułów poświęconych różnym rozumieniom
wartości w retoryce, wartości retorycznych oraz wartości widzianych z perspektywy retoryki:
- w
przemówieniach głów państw (amerykańskich i polskich),
- w gatunkach celebracyjnych (laudacje, konkursy),
- w przemówieniach motywacyjnych (TEDx),
- w gatunkach prasowych (m.in. felieton, artykuł publicystyczny, artykuł popularnonaukowy),
- w gatunkach literackich i użytkowych (biografia, poezja, wydawnictwa okolicznościowe),
- w przekazach internetowych i marketingowych (infografiki, blogi,
dyskurs marki),
- w literaturze i kulturze dawnej (ikonografia, oratorstwo, edytorzy, publicyści).
Książka ma charakter interdyscyplinarny, łączy różne dziedziny twórczości i różne dyskursy w przestrzeni publicznej. Spoiwem tematycznym tekstów jest perspektywa retoryczna, czyli odkrywanie mechanizmów perswazyjnych w procesie promowania wartości w kulturze, polityce i mediach.
The book is concerned with the
rhetorical perspective, that is, discovering the mechanisms of persuasion in the process of promoting
values in culture. The publication is interdisciplinary in character, it links togethers different areas of creative work and different
discourses in the public sphere.
- Kategorie:
- Redakcja: Agnieszka Budzyńska-Daca, Ewa Modrzejewska
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-235-3875-2
- ISBN druku: 978-83-235-3867-7
- Liczba stron: 340
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Agnieszka Budzyńska-Daca, Ewa Modrzejewska Słowo o Retoryce i wartościach 7 Polityka i społeczeństwo Jakub Z. Lichański Retoryka – wartości: sprzeczność, marzenie czy fakt? 15 Rafał Kuś Evil Empire. Analiza retoryczna przemówienia Ronalda Reagana z 8 marca 1983 roku 27 Kacper Andrychowski Analiza wartości w orędziach inauguracyjnych Prezydentów RP 44 Adam Konopka Moralność kontra gospodarka. Wartości w dyskursie regulacji urodzeń w PRL-u w latach 1956–1989 63 Mirosław Ryszkiewicz Pochwała władcy: Napastnik. Opowieść o Viktorze Orbánie Igora Jankego 87 Magdalena Piechota Dyskursywne konteksty wartościowania w felietonach Krzysztofa Vargi 108 Anna Bendrat Wartość wielokulturowości w dialogu społecznym a kreacja etosu w sieci 126 Kultura i nauka Anna Tryksza Jak celebrować poezję? Retoryczność wystąpień laudacyjnych (lubelska nagroda Kamień) 147 Joanna Partyka „Jedność obywatelska” w Ikonologii Cesarego Ripy 163 Beata Gaj Wartość łacińskich oracji Fabiana Birkowskiego 174 Michał Czerenkiewicz Wartości w życiu akademickim na przykładzie piśmiennictwa naukowego. Studium przypadku – łacińskie druki oficyny Schedlów 185 Anna Łach Co robią naukowcy i dlaczego jest to wartościowe? Prasowy obraz naukowca w perspektywie wartości 207 Agnieszka Budzyńska-Daca Gatunki rywalizacyjne z perspektywy krytyki retorycznej 222 Media i marketing Ewa Modrzejewska O wartościach w zwizualizowanej informacji 251 Barbara Bogołębska Aksjologiczny wymiar retoryki krytycznej i afirmatywnej w gatunkach prasowych 265 Sabina Deditius Potoczność jako wartość w mowach inspirujących: perspektywa lingwistyczno-retoryczna 277 Magdalena Smoleń-Wawrzusiszyn Marka (osobista) jako wartość w dyskursie marketingu 292 Agnieszka Szurek Między upominkiem reklamowym, manifestem a książeczką do nabożeństwa. Lokalne publikacje jubileuszowe 308 O Autorach 324 Indeks osób 331