Śpiew jako wartość osobowa dziecka. T. 1: Stałość i zmienność rozwoju myśli naukowej przełomu XX i XXI wieku - 06 Analiza statystyczna uzyskanych wyników badań oraz ich interpretacja
Publikacja jest monografią pedagogiczną. Składa się z dwóch części obejmujących osiem rozdziałów. Część pierwszą teoretyczną stanowią trzy rozdziały pracy, pozostałych pięć obejmuje całokształt badań empirycznych w postaci założeń metodologicznych, prezentacji wyników badań, ich analizę i wnioski. Praca ukazuje śpiew i kształcenie głosu dziecka w świetle wartości osobowych. Autorka w pierwszej teoretycznej części pracy odwołuje się do odległych czasowo badań nad głosem dziecięcym i źródeł mało znanej literatury polskiej i zagranicznej. Praca w tym ujęciu nabiera cech historyczności, rozległej penetracji teoretycznej problematyki badań. Przytoczone w pracy poglądy badaczy poddane zostały ocenie i analizie porównawczej. W zamieszczonych rozważaniach niniejszej pracy doszukać się można cech stałych, ale i zmiennych, które ukazane zostały głównie w poglądach na proces rozwoju i kształcenia wokalnego dzieci, weryfikacji nowej metody nauczania śpiewu: "metody heurystycznej", właściwego przygotowania studentów do ról nauczycielskich w świetle wartości i wartościowania, zadań uczelni artystycznych w kreowaniu postaw twórczych studentów. Część teoretyczną dopełniają wyniki badań diagnostycznych i komparatystycznych dzieci i studentów w części drugiej pracy. Proponowana metoda oparta na procesach twórczych kierowana jest głównie do uczniów klas I–III, pomimo to jednak pewne jej elementy mogą być realizowane w środowiskach rodzinnych przez rodziców i opiekunów, na zajęciach umuzykalniających i rytmiki w przedszkolu, w placówkach oświatowych, a także w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym. Z założeniami metody i jej skutecznością dydaktyczno-wychowawczą powinni być zapoznani studenci edukacji muzycznej, zintegrowanego nauczania, wychowania przedszkolnego, pedagodzy klas specjalnych oraz wychowawcy ośrodków dla dzieci niepełnosprawnych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8012-723-4
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wstęp / 9 Rozdział pierwszy Wartości w edukacji muzycznej — wprowadzenie w problematykę badań / 15 Edukacja muzyczna w świetle wybranych wartości i wartościowania / 15 Wartości w muzycznej (wokalnej) edukacji akademickiej / 24 Aksjologia relacji interpersonalnych w kształceniu studentów / 32 Rozdział drugi Przegląd głównych stanowisk, teorii naukowych polskich i zagranicznych omawiających rozwój możliwości głosowych dziecka / 37 Okresy i cechy charakterystyczne rozwoju muzycznego oraz wokalnego dziecka / 37 • Cechy rozwoju głosu dziecka i współczynniki uzdolnienia muzycznego we wczesnym dzieciństwie / 39 • Cechy rozwoju głosu dziecka i współczynniki uzdolnienia muzycznego w okresie przedszkolnym / 43 • Cechy rozwoju głosu dziecka i predyspozycji muzycznych w wieku wczesnoszkolnym / 48 Pedagogiczne aspekty kształcenia aparatu wokalnego dziecka / 50 Problemy niezbadane z pedagogicznego punktu widzenia / 53 Rozdział trzeci Pedagogiczne i psychologiczne uwarunkowania pracy narządów głosowych dziecka / 59 Narządy fonacyjne i budowa aparatu głosowego dziecka / 59 • Przebieg procesów wydobywania się dźwięków mowy i śpiewu / 60 • Teorie tworzenia dźwięku / 63 Charakterystyka psychologiczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym / 65 Rozwój zdolności muzycznych — przegląd literatury związanej z badanym problemem / 72 Podsumowanie / 76 Rozdział czwarty Metodologiczne podstawy badań własnych / 79 Cel pracy i przedmiot badań własnych / 79 Problemy badawcze / 80 Hipotezy / 81 Dobór, układ i pomiar zmiennych oraz ich wskaźników / 82 Kierunki i fazy badań / 86 Metody, techniki i narzędzia badawcze / 90 Zasięg badań / 99 • Zasięg osobowy badań (ocena reprezentatywności zbioru) / 100 • Zasięg terytorialny (z uzasadnieniem celowości wyboru środowiska badawczego) / 101 Podsumowanie / 102 Rozdział piąty Założenia dydaktyczne i teoretyczne heurystycznej metody śpiewu / 105 Przegląd i krótka charakterystyka wybranych metod nauczania muzyki stosowanych w szkolnictwie ogólnokształcącym / 105 Opis przebiegu procesu dydaktycznego i założeń heurystycznej metody śpiewu / 109 Analiza treści programowych: śpiew i ćwiczenia mowy — muzyka klas I—III / 112 Ramowy rozkład materiału dydaktycznego przy zastosowaniu heurystycznej metody śpiewu / 114 Uwagi i założenia heurystycznej metody śpiewu w naturalnym eksperymencie pedagogicznym / 115 Podsumowanie / 120 Rozdział szósty Analiza statystyczna uzyskanych wyników badań oraz ich interpretacja / 123 Wyniki badań w zakresie merytorycznego i metodycznego przygotowania studentów do pracy zawodowej / 123 Możliwości wokalne i muzyczne dziecka w świetle przeprowadzonych badań i uzyskanych wyników naturalnego eksperymentu pedagogicznego (pomiar dydaktyczny) / 131 Zastosowanie i analiza porównawcza wyników badań Testem inteligencji muzycznej H.D. Winga / 149 Współzależność pomiędzy Testem inteligencji muzycznej H.D. Winga a Krótką skalą inteligencji M . Choynowskiego / 153 Charakterystyka zainteresowań muzycznych uczniów / 155 Zestawienie i analiza wyników badań środowiska szkolnego i domowego uczniów / 158 Rozdział siódmy Próba syntezy wyników badań diagnostycznych / 163 Interpretacja i uogólnienie wyników / 163 Weryfikacja hipotez / 170 Wnioski i postulaty / 176 Rozdział ósmy Prezentacja wyników badań komparatystycznych studentów oraz uczniów w świetle wartości osobowych / 181 Obecność wartości osobowych w kształceniu wokalnym studentów — badania jakościowe / 181 Badania porównawcze możliwości wokalnych uczniów klas I—III / 185 Weryfikacja hipotez badań komparatystycznych / 190 Refleksje końcowe w odniesieniu do przeprowadzonych badań i współczesnej praktyki edukacyjnej / 191 Zakończenie / 195 Bibliografia / 203 Indeks osobowy / 211 Summary / 215 Peзюзмe / 216