MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Strategiczna logika firm rodzinnych

(eBook)

Model Beliefs

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Seria / cykl: Biznes rodzinny

  • Autor: Adrianna Lewandowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 89,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 53,40 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

53,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Strategiczna logika firm rodzinnych

Istota firmy rodzinnej polega na połączeniu dwóch systemów – rodziny i biznesu. Spoiwem tych elementów jest nie tylko kapitał, lecz więź osób należących do jednej rodziny w układzie pokoleniowym. Wyznacza to sposób funkcjonowania podmiotu gospodarczego, determinuje cele, wpływa na kulturę̨ organizacyjną i strategie działania

Równocześnie nakładanie się systemów rodzinnego i firmowego prowadzi do wzajemnego nasilania relacji pomiędzy tymi systemami. Badania potwierdzają, że efektywność firmy rodzinnej nie może być analizowana i oceniana bez analizy systemu rodzinnego. Firmy rodzinne są skłonne do wielkich ofiar, nawet do przetrwania długookresowego załamania, aby tylko oszczędzić firmę i społeczność wokół niej. Potwierdza to istnienie innej logiki niż tylko w wymiarze ekonomicznym.

Firma rodzinna stała się modelem dla wszystkich firm. Powodem tego zainteresowania jest fakt, że dzisiejsza firma, bardziej niż kiedykolwiek (…), zbudowana jest w oparciu o budulec, z którego zbudowane są również same rodziny. Podejście to uwypukliło się w obliczu kryzysu gospodarczego ostatnich lat, który pokazał, że przedsiębiorstwa rodzinne mają wysokie kompetencje do przetrwania w trudnych warunkach gospodarczych i radzą sobie lepiej niż firmy nierodzinne.
Ze wstępu


Teza główna publikacji dotyczy potrzeby, możliwości i konsekwencji wynikających z harmonizacji kodów wartości, które autorka przedstawia w modelu BELIEFS, będącym syntezą wartości wywodzących się z systemu rodzinnego i firmowego. Im większa harmonizacja, tym większa szansa na sukces. Główne wnioski, które autorka na podstawie tych badań wyprowadza są takie, że decyzje, jakie zapadają w firmach rodzinnych na różnych etapach tego procesu, nie mają swojego uzasadnienia w analizie strategicznej, ani też częstokroć - jak pokazują strategie funkcjonalne - w racjonalności ekonomicznej. Za decyzjami strategicznych firm rodzinnych stoją również inne zmienne niż logika biznesowa. Różnice te najwyraźniejsze są w obszarze analizy zasobów, stawiania celów, funkcjonalnych strategii HR, oraz strategii finansowych. Zestawione w ramach procesu strategicznego dały pierwszy obraz na proces porównawczy: zarządzania strategicznego w firmach rodzinnych i nierodzinnych.
Z recenzji dra hab. Jana Klimka, prof. SGH

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa   9
Wstęp   13
ROZDZIAŁ 1 29
Istota i specyfika przedsiębiorstw rodzinnych   29
	1.1. Rodzina – rozumienie systemu i zależności jako punkt wyjścia   30
	1.2. Znaczenie rodziny w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych   34
	1.3. Definicja przedsiębiorstwa rodzinnego w teoriach systemowych i strukturalnych   39
	1.4. Teoria koewolucji systemów   51
	1.5. Teoria zasobowa i wpływ „rodzinności” (ang. familiness) na typologie firm rodzinnych   60
	1.6. Dominująca własność jako immanentna cecha firm rodzinnych   72
ROZDZIAŁ 2 77
Determinanty rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych   77
	2.1. Teoria agencji versus teoria służebności menedżerów   78
	2.2. Teoria kontyngencji – podejście sytuacyjne   82
	2.3. Model ciągłości działania i orientacja na długowieczność   84
	2.4. Krytyczne czynniki hamujące rozwój   91
ROZDZIAŁ 3 97
Korelacja strategii biznesu i strategii rodziny, zakresy oddziaływania   97
	3.1. Proces zarządzania strategicznego w firmie i rodzinie   98
	3.2. Strategia właścicielska   102
	3.3. Konflikty systemowe w stawianiu celów – rodzina versus firma   106
	3.4. Strategia sukcesyjna – punkt krytyczny w rozwoju firmy rodzinnej   111
	3.5. Deskryptory sukcesu firmy rodzinnej   118
ROZDZIAŁ 4 127
Wartości – soczewka długookresowej perspektywy działania firm rodzinnych   127
	4.1. Perspektywa socjalno-emocjonalnego bogactwa   128
	4.2. Wartości – podejście definicyjne osadzone w teoriach Rokeacha i Schwartza   136
	4.3. Znaczenie wartości w przedsiębiorstwach rodzinnych   143
	4.4. Zarządzanie przez wartości w firmie rodzinnej   149
ROZDZIAŁ 5 157
Koncepcja i metodyka trójetapowych badań własnych   157
	5.1. Założenia i podstawy teoretyczne badań   158
	5.2. Zakres i organizacja badań własnych   162
	5.3. Trójwarstwowa organizacja badań własnych   167
ROZDZIAŁ 6 171
Zarządzanie strategiczne firm rodzinnych i nierodzinnych – przegląd badań literaturowych   171
	6.1. Analiza strategiczna   183
		6.1.1. Analiza otoczenia zewnętrznego   183
		6.1.2. Analiza otoczenia wewnętrznego   186
	6.2. Definiowanie strategii rozwoju   190
		6.2.1. Stawianie celów   191
		6.2.2. Strategie innowacji   194
		6.2.3. Strategie dywersyfikacji   198
		6.2.4. Strategie internacjonalizacji   201
		6.2.5. Strategie konkurowania   203
		6.2.6. Strategie zrównoważonego rozwoju   204
	6.3. Implementacja i strategie funkcjonalne   209
		6.3.1. Strategiapersonalna (Human Resources)   209
		6.3.2. Strategie marketingowe   212
		6.3.3. Strategie finansowe   213
	6.4. Monitorowanie i kontrola   218
	6.5. Wnioski z analizy porównawczej firm rodzinnych i nierodzinnych   220
ROZDZIAŁ 7 235
Dominująca logika firm rodzinnych – jakościowe badania własne   235
	7.1. Teoria dominującej logiki firm   236
	7.2. Organizacja i przeprowadzenie badań   243
	7.3. Mapy poznawcze badanych firm rodzinnych   249
	7.4. Dominująca logika w skutecznie działających firmach rodzinnych – wnioski   271
ROZDZIAŁ 8 285
Model doskonałości BELIEFS   285
	8.1. Podstawy teoretyczne do modelu BELIEFS   286
	8.2. Metoda, organizacja i przeprowadzenie badań ilościowych   294
		8.2.1. Cele, zakres i przedmiot badań   294
		8.2.2. Metodyka prac badawczych   300
		8.2.3. Charakterystyka próby   306
	8.3. Analiza istotności realizacji – IPA (ang. Importance-Performance Analysis)   312
		8.3.1. Analiza istotności realizacji w grupie pracowników firmy rodzinnej (spoza rodziny, bez udziałów)   317
		8.3.2. Analiza istotności realizacji wśród członków rodziny zaangażowanych w firmę (bez udziałów)   323
		8.3.3. Analiza istotności realizacji wśród członków rodziny zaangażowanych w firmę, z udziałami   331
	8.4. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w poszczególnych grupach respondentów   341
		8.4.1. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w grupie członków rodziny bez udziałów   342
		8.4.2. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w grupie pracowników   353
		8.4.3. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS wśród członków rodziny zaangażowanych w firmę, bez udziałów   363
		8.4.4. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w grupie członków rodziny będących udziałowcami, pracujących w firmie   375
		8.4.5. Zestawienie indeksów BELIEFS badanych grup   386
	8.5. Analiza istotności wartości i korelacja z wynikami finansowymi   394
		8.5.1. Podstawowe statystyki uwzględnionych w pracy zmiennych ilościowych   400
		8.5.2. Predyktory wskaźnika harmonizacji wartości   402
		8.5.3. Predyktory sukcesu finansowego firmy   405
		8.5.4. Predyktory dobrych relacji w rodzinie biznesowej   408
	8.6. Wnioski z badania weryfikującego statystycznie model BELIEFS   412
Zakończenie   423
Bibliografia   431
Netografia   468
Spis rysunków   469
Spis tabel   471
Spis wykresów   474
Załącznik 1. Kwestionariusz wywiadu do badania jakościowego w ramach dominującej logiki firmy rodzinnej   476
Załącznik 2. Kwestionariusz badania ilościowego – weryfikacji modelu BELIEFS   482
Załącznik 3. List zapraszający i widok witryny badania BELIEFS   494
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

50,40 zł
84,00 zł

Talenty w firmie

Książka omawia najlepsze, sprawdzone sposoby na znalezienie pracowników myślących innowacyjnie. Przedstawia narzędzia przydatne w prowadzeniu rekrutacji, które pomagają wyłowić i utrzymać pracowników o szczególnych zdolności...
25,71 zł
29,90 zł

Twoja firma w Google

Google AdWords to reklamowa kopalnia złota nie tylko dla firmy Google, ale także dla tysięcy małych, średnich i dużych firm. Google jako jedna z pierwszych firm na świecie dostarczyła reklamodawcom tak rozbudowany system. Każdy jego użytkownik, bez głę...
106,60 zł
164,00 zł

Pielęgniarstwo rodzinne i opieka środowiskowa

Nowoczesna publikacja uwzględniająca teoretyczne podstawy pielęgniarstwa rodzinnego oraz praktyczne treści niezbędne pielęgniarce do pracy w podstawowej opiece zdrowotnej. Autorzy zaprezentowali w książce aktualną koncepcję pielęgniarstwa ...
79,20 zł
99,00 zł

Dotacje i finansowanie Twojej firmy. Praktyczny poradnik krok po kroku dla zaczynających swój biznes

Jestem praktykiem biznesu i od 20 lat pracuję w bankowości i finansach. Jako ekspert z wieloletnim doświadczeniem pozyskałam ponad 500 dotacji na założenie firmy oraz napisałam ponad 100 biznesplanów będących załącznikami do aplikacji o środki u...
44,85 zł
69,00 zł

Kardiologia dla lekarzy rodzinnych

Książka przeznaczona jest dla lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej oraz lekarzy chorób wewnętrznych nieposiadających specjalizacji kardiologicznej. Przedstawiono w niej nowoczesne, powszechnie zaakceptowane standardy postępowania z osobami chor...
15,00 zł
25,00 zł

Rodzinne selfie z menażerią w tle

Rodzinna codzienność z przymrużeniem oka.Wychowywanie dziesięciolatka to nie bułka z masłem… W drugim tomie zapisków z życia rodzinnego Ewelina Gierasimiuk-Merta z właściwą sobie wrażliwością i humorem opowiada o perypetiach z...
18,17 zł
20,19 zł

Alimenty w prawie rodzinnym

Obecna publikacja to aktualne przepisy prawa rodzinnego z zakresu prawa rodzinnego w kwestii alimentów. Publikacja „Aktualne przepisy prawa rodzinnego z zakresu prawa rodzinnego w kwestii alimentów” ma na celu dostarczenie rze...
16,34 zł
19,00 zł

Inteligencja strategiczna w budowaniu przyszłości miast i regionów

Monografia jest poświęcona inteligencji strategicznej jako pewnemu zjawisku obecnemu w różnych nurtach zarządzania strategicznego, a od jakiegoś czasu także w sferze badań miejskich i regionalnych. Zawarte w niej rozważania skupiają się wok&oacu...
46,02 zł
59,00 zł

Kontrola skarbowa w firmie. Prawa i obowiązki podatnika.

Każdy podatnik prowadzący działalność gospodarczą powinien liczyć się z tym, że może być wobec niego wszczęta kontrola skarbowa. Zazwyczaj powinna być zapowiedziana, choć nie zawsze. Celem takiej kontroli jest sprawdzenie poprawności rozliczeń, rzeteln...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!