Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU


Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne(eBook)

Etapy i formy

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Łódź, 1, 2019

  • Autor: Wioletta Krawiec, Wojciech Grzegorczyk

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 24,95 zł
22,46
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,49 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne

Publikacja dotyczy różnych strategii wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Autorzy przedstawili charakterystykę tego procesu ze szczególnym naciskiem na określenie motywów, metod oceny, wyboru rynków zagranicznych, form i kierunków geograficznych, a także działań marketingowych i efektów ekspansji zagranicznej firm. Podjęte zagadnienia zaprezentowali na podstawie przeprowadzonych badań literaturowych oraz pierwotnych na próbie polskich przedsiębiorstw z różnych branż. W monografii znajduje się też kilka studiów przypadków odnoszących się do internacjonalizacji polskich firm.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9

1. Proces ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne	11
1.1.	Czynniki i motywy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw	11
1.2.	Mikroekonomiczne teorie internacjonalizacji	16
1.3.	Strategia wejścia na rynki zagraniczne i jej elementy	21
1.3.1.	Rodzaje strategii ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne	21
1.3.2.	Znaczenie rynków zagranicznych w strategii firmy	24
1.3.3.	Ocena i wybór rynków zagranicznych	29
1.3.4.	Wybór formy ekspansji na rynki zagraniczne	31
1.4.	Specyfika procesu ekspansji na rynki zagraniczne małych i średnich przedsiębiorstw	48

2. Metody wyboru rynków zagranicznych i pomiar efektów ekspansji na te rynki	55
2.1.	Źródła informacji w procesie wejścia firmy na rynek zagraniczny	55
2.2.	Obszar prowadzonych badań i analiz na rynkach zagranicznych	61
2.3.	Metody selekcji i wyboru rynków zagranicznych	66
2.4.	Pomiar stopnia internacjonalizacji i jej efektów	73

3. Proces ekspansji firm na rynki zagraniczne – wyniki badań wtórnych	81
3.1.	Charakterystyka założeń badawczych	81
3.2.	Formy ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne – wyniki badań wtórnych	86
3.2.1.	Działania eksportowe polskich przedsiębiorstw 	89
3.2.2.	Wykorzystanie franchisingu na rynkach zagranicznych	96
3.2.3.	Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw	98

4. Proces ekspansji firm na rynki zagraniczne – wyniki badań pierwotnych	103
4.1.	Charakterystyka badanych firm działających na rynkach zagranicznych	103
4.2.	Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw województwa łódzkiego	112
4.3.	Określenie metod oceny i wyboru rynków zagranicznych jako celu ekspansji firm	124
4.4.	Formy ekspansji na rynki zagraniczne i ich proces	129
4.5.	Kierunki ekspansji i liczba rynków zagranicznych	134
4.6.	Działania marketingowe firm na rynkach zagranicznych 	141
4.7.	Pomiar efektów ekspansji firm na rynki zagraniczne	156

5. Ekspansja polskich firm na rynki zagraniczne – studia przypadków	163
5.1.	Firma z branży kwiaciarsko‑ogrodniczej	163
5.1.1.	Charakterystyka firmy	163
5.1.2.	Działania na rynkach zagranicznych	165
5.1.3.	Strategia marketing‑mix firmy na rynkach zagranicznych	166
5.1.4.	Modele ekspansji i analiza efektywności działań za granicą	167
5.1.5.	Wnioski i rekomendacje	167
5.2.	Producent tworzyw sztucznych dla branży budowlanej 	168
5.2.1.	Charakterystyka firmy	168
5.2.2.	Działalność na rynkach zagranicznych	169
5.2.3.	Motywy i cel działań na rynkach zagranicznych 	170
5.2.4.	Modele ekspansji na rynki zagraniczne	171
5.2.5.	Strategia działalności na rynkach zagranicznych	172
5.2.6.	Analiza efektywności działań	173
5.2.7.	Wnioski i rekomendacje	174
5.3.	Zakład przetwórstwa owoców i warzyw	175
5.3.1.	Charakterystyka firmy	175
5.3.2.	Działalność na rynkach zagranicznych	176
5.3.3.	Motywy i cel podjęcia działań na rynkach zagranicznych	176
5.3.4.	Modele ekspansji na rynki zagraniczne	177
5.3.5.	Strategia działalności na rynkach zagranicznych	177
5.3.6.	Analiza efektywności działań	178
5.3.7.	Wnioski i rekomendacje	179
5.4.	Producent z branży napojów energetycznych	180
5.4.1.	Charakterystyka firmy	180
5.4.2.	Działalność na rynkach zagranicznych	181
5.4.3.	Motywy i cel podjęcia działań na rynkach zagranicznych	182
5.4.4.	Modele ekspansji na rynki zagraniczne	182
5.4.5.	Strategia działalności na rynkach zagranicznych	182
5.4.6.	Wnioski i rekomendacje	184
5.5.	Producent drzwi i ościeżnic – branża budowlana 	184
5.5.1.	Charakterystyka firmy	184
5.5.2.	Działalność na rynkach zagranicznych	185
5.5.3.	Motywy i cel podjęcia działań na rynkach zagranicznych	186
5.5.4.	Modele ekspansji na rynki zagraniczne	186
5.5.5.	działalności na rynkach zagranicznych	186
5.5.6.	Analiza efektywności działań	187
5.5.7.	Wnioski i rekomendacje	188
5.6.	Producent wyposażenia placówek oświatowych	188
5.6.1. Charakterystyka firmy	188
5.6.2. Działalność na rynkach zagranicznych	189
5.6.3. Motywy i cel podjęcia się działań na rynkach zagranicznych) 	190
5.6.4. Modele ekspansji na rynki zagraniczne	190
5.6.5. Strategia działalności na rynkach zagranicznych 	190
5.6.6. Wnioski i rekomendacje	191

Podsumowanie	193
Bibliografia	197
Spis rysunków i tabel	205
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

3,00 zł

Poetyka migracji - 01 Polska emigracja pojałtańska a migracja lat osiemdziesiątych. Rozważania terminologiczne

Tom „Poetyka migracji” poświęcony jest zjawisku końca emigracji i skupia się na ostatniej polskiej fali emigranckiej – lat 80. XX wieku. Kolejne rozdziały dokumentują teoretyczne dyskusje nad pojęciami emigracji, postemigracji, migrac...

Historia Polski do 1572

Książka jest najnowszą syntezą historii Polski średniowiecznej, wydaną w nowej prestiżowej serii Historia Polski Wydawnictwa Naukowego PWN, komplementarną w stosunku do wydanego wcześniej podręcznika Urszuli Augustyniak Historia Polski 1572–1795....
25,30 zł

Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego II

Jest to publikacja wartościowa, stojąca na wysokim poziomie merytorycznym, niezbędna w glottodydaktyce polonistycznej. Jestem całkowicie przekonana, że z uwagi na na swoje wysokie walory poznawcze spotka się z serdecznym przyjęciem nie tylko w środowis...
24,80 zł

Znamię czterech. Wydanie dwujęzyczne angielsko-polskie

Publikacja zawiera dwie wersje językowe dzieła – angielską i polską. Czytanie dzieł w oryginale to jeden z najlepszych sposobów nauki języka obcego, możliwość porównania tekstu z polskim tłumaczeniem gwarantuje zrozumienie fabuły. T...

Polski język motoryzacyjny początku XXI wieku (na materiale portali hobbystycznych) - 02 Analiza zawartości portali motoryzacyjnych w ujęciu lingwistyki płci

Książka zawiera językoznawczą analizę portali motoryzacyjnych będących przykładem hobbystycznych serwisów internetowych. Oglądowi badawczemu poddano dwa typy portali: ogólne (stereotypowo adresowane do mężczyzn) oraz portale dla kobiet. D...
39,90 zł

Legiony Polskie 1914-1918

Historia Legionów — na stulecie odzyskania niepodległości 6 sierpnia 1914 roku. Pierwsza Kompania Kadrowa opuszcza budynki przy krakowskich Oleandrach i pod dowództwem Józefa Piłsudskiego wyrusza w kierunku granicy z Rosją. W...
6,40 zł

Kuchnia Polska. Pomorze i kaszuby

Oddajemy w Państwa ręce książkę z przepisami kulinarnymi charakterystycznymi dla regionu Pomorza i Kaszub. Korzystając z tych przepisów będziecie Państwo mogli poznać i posmakować potraw, które przygotowywało wiele pokoleń Polaków ...
15,00 zł

Analiza wskaźnikowa działalności przedsiębiorstw : wybrane elementy

Celem publikacji była analiza wskaźnikowa przedsiębiorstw działających w Polsce w latach 1999-2008. Dokonano analizy rentowności obrotu, aktywów, kapitałów własnych oraz płynności finansowej w celu określenia w jakiej kondycji ekonomiczno...

Wartościowanie w internetowych komentarzach do artykułów prasowych dotyczących stosunków niemiecko-polskich - 03 Strategie wyrażania etnicznych sądów wartościujących

Publikacja jest interdyscyplinarną, osadzoną w językoznawstwie pracą nad zagadnieniem wartościowania w języku i przy jego pomocy. Jej celem jest przedstawienie strategii wyrażania etnicznych sądów wartościujących na przykładzie stosunków ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!