MENU

Szybkość uczenia się pływania a wybrane uwarunkowania osobnicze dzieci w wieku 9-10 lat

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2011

  • Autor: Andrzej Ostrowski

  • Wydawca: AWF Kraków

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 42,00 zł
33,60
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Szybkość uczenia się pływania a wybrane uwarunkowania osobnicze dzieci w wieku 9-10 lat

Uczenie się pływania różni się istotnie od uczenia się innych dyscyplin sportowych.Spowodowane jest to miejscem uczenia się, czyli środowiskiem wodnym.
Wynika to z właściwości fi zycznych wody, a przede wszystkim jej gęstości, w wyniku której zgodnie z prawem Archimedesa „Na ciało zanurzone w płynie (cieczy,gazie lub plazmie) działa pionowa, skierowana ku górze siła wyporu. Wartość siły jest równa ciężarowi wypartego płynu. Siła ta jest wypadkową wszystkich sił parcia płynu na ciało (Holliday i wsp. 2009).
Oddziaływanie wyporu wody na ciało człowieka ułatwia wykonanie wielu ruchów,niemożliwych do wykonania na lądzie. W związku z tym pływać mogą się uczyć niemowlęta, dzieci, młodzież i dorośli. W wielu przypadkach tylko środowisko wodne zwiększa możliwości poruszania się osobom z graniczeniami ruchowymi powstałymi w wyniku kontuzji, niedorozwoju, chorób itp.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp..7
1. Wprowadzenie teoretyczne do problemu badawczego..13
1.1. Charakterystyka rozwoju dzieci w wieku 9–10 lat..14
1.1.1. Rozwój morfologiczny i motoryczny..15
1.1.2. Rozwój umysłowy..16
1.1.3. Rozwój uczuciowy i społeczny..19
1.1.4. Zdrowie..20
1.2. Uczenie się..23
1.2.1. Uczenie się czynności ruchowych..29
1.2.2. Uczenie się pływania..38
1.3. Wybrane uwarunkowania osobnicze determinujące szybkość uczenia się pływania..41
1.3.1. Lęk przed wodą..42
1.3.2. Podstawowe cechy morfologiczne..47
1.3.3. Zdolności koordynacyjne..52
2. Procedura badawcza..60
2.1. Cel pracy, pytania i hipotezy badawcze..60
2.2. Materiał i metoda badań..61
2.2.1. Materiał badawczy..61
2.2.2. Techniki i narzędzia badawcze..63
2.2.2.1. Ocena umiejętności pływackich..64
2.2.2.2. Ocena lęku przed wodą..68
2.2.2.3. Pomiar podstawowych cech morfologicznych i wybranych zdolności koordynacyjnych..70
2.3. Metody analizy statystycznej..70
3. Wyniki..73
3.1. Szybkość uczenia się pływania dzieci w wieku 9–10 lat..76
3.1.1. Umiejętności wstępne..76
3.1.2. Umiejętności na sprawdzianach..77
3.1.2.1. Nieumiejący pływać..77
3.1.2.2. Zaadaptowani wstępnie do środowiska wodnego..79
3.1.2.3. Pływający na poziomie elementarnym..81
3.1.2.4. Pływający na grzbiecie..83
3.1.3. Umiejętności końcowe z pływania..84
3.1.4. Przewidywanie szybkości uczenia się pływania na podstawie umiejętności wstępnych..88
3.1.5. Postępy pływackie..88
3.1.5.1. Nieumiejący pływać..90
3.1.5.2. Zaadaptowani wstępnie do środowiska wodnego..90
3.1.5.3. Pływający na poziomie elementarnym..93
3.1.5.4. Pływający na grzbiecie..96
3.1.6. Przewidywanie postępów w uczeniu się pływania..99
3.1.7. Podsumowanie..103
3.2. Lęk przed wodą dzieci w wieku 9–10 lat a szybkość uczenia się pływania..107
3.2.1. Lęk przed wodą w trakcie uczenia się pływania..107
3.2.2. Lęk przed wodą dzieci rozpoczynających uczenie się pływania od podstaw..1115
3.2.3. Lęk przed wodą a umiejętności pływackie..121
3.2.3.1. Dzieci bez lęku przed wodą..121
3.2.3.2. Dzieci ze średnim lękiem przed wodą..123


3.2.3.3. Dzieci z wysokim lękiem przed wodą..125
3.2.4. Umiejętności końcowe dzieci z poszczególnych grup lęku..130
3.2.5. Lęk przed wodą a postępy pływackie..132
3.2.5.1. Dzieci bez lęku przed wodą..132
3.2.5.2. Dzieci ze średnim lękiem przed wodą..134
3.2.5.3. Dzieci z wysokim lękiem przed wodą..137
3.2.6. Przewidywanie szybkości uczenia się pływania na postawie lęku przed wodą..139
3.2.7. Podsumowanie...141
3.3. Podstawowe cechy morfologiczne dzieci w wieku 9–10 lat a szybkość uczenia się pływania..143
3.3.1. Cechy morfologiczne związane z wysokością i masą ciała a umiejętności pływackie..145
3.3.2. Cechy morfologiczne związane z wysokością i masą ciała a postępy pływackie..150
3.3.3. Cechy morfologiczne związane z gibkością i pojemnością życiową płuc a umiejętności pływackie..152
3.3.4. Cechy morfologiczne związane z gibkością i pojemnością życiową płuc a postępy pływackie
3.3.5. Podsumowanie..158
3.4. Wybrane zdolności koordynacyjne dzieci w wieku 9–10 lat a szybkość uczenia się pływania..161
3.4.1. Wybrane zdolności koordynacyjne a umiejętności pływackie..162
3.4.2. Wybrane zdolności koordynacyjne a postępy pływackie..165
3.4.3. Podsumowanie..167
3.5. Frekwencja dzieci w wieku 9–10 lat a szybkość uczenia się pływania..168
3.5.1. Frekwencja na lekcjach pływania..168
3.5.2. Frekwencja a umiejętności pływackie..169
3.5.2.1. Dzieci, które odbyły 1–8 lekcji..170
3.5.2.2. Dzieci, które odbyły 9–13 lekcji..172
3.5.2.3. Dzieci, które odbyły 14–18 lekcji..174
3.5.2.4. Dzieci, które odbyły 19–23 lekcje...177
3.5.2.5. Dzieci, które odbyły co najmniej 24 lekcje..180
3.5.3. Frekwencja a postępy pływackie..183
3.5.3.1. Dzieci, które odbyły 4–8 lekcji..183
3.5.3.2. Dzieci, które odbyły 9–13 lekcji..185
3.5.3.3. Dzieci, które odbyły 14–18 lekcji..187
3.5.3.4. Dzieci, które odbyły 19–23 lekcje..189
3.5.3.5. Dzieci, które odbyły co najmniej 24 lekcje..191
3.5.4. Podsumowanie..195
4. Dyskusja...200
4.1. Szybkość uczenia się pływania...201
4.2. Lęk przed wodą a szybkość uczenia się pływania..205
4.3. Podstawowe cechy morfologiczne a szybkość uczenia się pływania..209
4.4. Wybrane zdolności koordynacyjne a szybkość uczenia się pływania..214
4.5. Frekwencja dzieci w wieku 9–10 lat a szybkość uczenia się pływania..216
5. Wnioski..220
Piśmiennictwo..223
Aneks..245
1. Spis tabel..245
2. Spis rycin..247
3. Spis załączników..252
4. Załączniki 1–22..253
Summary..281
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

3,90 zł
5,00 zł

W puszczy

„Kiedy stanął pod drzewem, trudno go było odróżnić od jakiej krzewiny lub pniaka. Miał też podobno przy tym jakąś tajemniczą umiejętność przysiadania, przystawania i zaczajania się tak wytrwałego, iż potrafił wybornie oszukiwać bystre i cz...
9,89 zł
10,99 zł

W pułapce zmysłów

DescriptionAvery Cullen nie ma zamiaru rozstać się z kolekcją obrazów ojca. Pewnego dnia składa jej wizytę Marcus Price, agent ze znanego domu aukcyjnego, który chce skłonić ją do zmiany zdania. Wystawienie obrazów na licytac...
59,54 zł
73,50 zł

Bezpieczeństwo i higiena pracy w laboratoriach chemicznych. Laboratoria: naukowo-badawcze, doświadczalne dla przemysłu, kontrolno-ruchowe, produkcyjne

Charakter pracy w laboratorium chemicznym jest specyficzny, praca z chemikaliami niebezpiecznymi jest związana z potencjalnymi zagrożeniami mogącymi spowodować niebezpieczeństwo wypadku przy pracy, czy też choroby zawodowej.Posiadanie podstawowej...
24,36 zł
29,00 zł

Chiny w okresie transformacji

Odrodzenie i modernizacja Chin są jednym z najważniejszych fenomenów współczesności. Sukces lub niepowodzenie Chińczyków nie tylko w znacznym stopniu zaważy na ich przyszłości, lecz także wpłynie na bieg historii świata w XXI wieku...
18,15 zł
24,20 zł

Liczby zdrowia. Numerologia w procesie leczenia

Poznaj przyczyny powstawania chorób i spójrz na stan zdrowia w świetle numerologii, medycyny wschodu i zachodu. Z książki dowiesz się, jak zbudować diagram energetyczny na podstawie danych personalnych oraz co liczby mówią o Twojej...
22,40 zł
32,00 zł

Mój Dybuk. W poszukiwaniu tożsamości: drogi, bezdroża, dygresje

Włodzimierz Herman opowiada o swoim życiu i fascynacji przenikaniem się dwóch kultur, polskiej i żydowskiej, z których się wywodzi. Opowieść tę ilustruje własnym przekładem dramatu Dybuk An-skiego. Czytelnik odnajdzie w tej książce obraz ...
22,36 zł
26,00 zł

Działania medyków na rzecz małej i wielkiej ojczyzny (XIX–XX wiek)

W przeszłości – ze względu na posiadane wyższe wykształcenie i względnie wysoką pozycję majątkową – medycy wchodzili w skład wąskich lokalnych elit społecznych. Zjawisko to było szczególnie widoczne na prowincji. Sytuacja ta predesty...
30,60 zł
34,00 zł

Metafizyka i sztuka w twórczości Virginii Woolf

Niniejsza monografia zawiera analizę najbardziej Niniejsza monografia zawiera analizę najbardziej znaczących dla twórczości Woolf tekstów dokonaną w kontekście filozofii dionizyjskiej Nietzschego. Publikacja omawia antymetafizyczny charak...
89,10 zł
99,00 zł

Jak opisać prace B+R i pozyskać dotację w programie FENG na lata 2021-2027?

JAK SKUTECZNIE POZYSKAĆ DOTACJĘ NA PRACE BADAWCZO-ROZWOJOWE?Jeśli brakuje Ci wiedzy, nie wiesz jak zacząć pracę nad wnioskiem o dofinansowanie z programu FENG lub nie bardzo rozumiesz jaka jest różnica między badaniami przemysłowymi ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!