MENU

Targi w gospodarce rynkowej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków-Legionowo, 2015

  • Autor: Adam Figiel, Andrzej Szromnik, Iryna Manczak, Jacek Bazarnik, Krzysztof Piotr Wojdacki

  • Redakcja naukowa: Andrzej Szromnik

  • Wydawca: Edu-Libri

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 40,00 zł
36,00
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Targi w gospodarce rynkowej

Strategia marketingowa organizacji pomijająca jej uczestnictwo w targach jest strategią ułomną. Pozbawiona jest bowiem podstawowego środka komunikowania się środowiska branżowego, a także strategicznego źródła informacji o partnerach, sprzymierzeńcach, konkurentach, a nawet potencjalnych przeciwnikach.

Niniejsza praca ma w zamierzeniu jej Autorów nie tylko przybliżyć idee, cele i koncepcje przedsięwzięć targowych, ale głównie dostarczyć informacji niezbędnych do oceny szans sukcesu przedsiębiorstwa na targach.

Książka składa się z dwóch części.
Część pierwsza, teoretyczno-opisowa, oparta jest na publikacjach krajowych i zagranicznych na temat targów. Zawiera ona uporządkowany przegląd poglądów dotyczących ich istoty, funkcji i typów. Szczególną uwagę poświęcono charakterystyce uczestników rynku targowego oraz długofalowym kierunkom przemian tego rynku. Zaproponowano system mierników wielkości oraz rangi targów w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej.

Druga część monografii zawiera unikatową analizę rzeczywistych struktur polskiego rynku targowego, analizę koncentracji tego rynku oraz hierarchię miejskich ośrodków targowych.

Opracowanie jest efektem zainteresowań pracowników Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w szczególności dwuletnich studiów oraz analiz w ramach programu badań statutowych UEK.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp

Część pierwsza
Targi w systemie powiązań uczestników rynku

1. Targi jako rynek – próba syntezy zakresu pojęciowego i cech wyróżniających
1.1. Definiowanie targów w piśmiennictwie ekonomicznym – ujęcie retrospektywne
1.2. Targi w ujęciu marketingowym
1.3. Targi a pozostałe rynki zorganizowane
1.4. Istota targów – próba syntezy
2. Targi i handel targowy
2.1. Targi jako forma rynku instytucjonalnego
2.2. Struktura rynku targowego
2.3. Główne cechy handlu targowego
3. Funkcje targów w gospodarce rynkowej
3.1. Uwarunkowania rozwojowe targów - czynniki zewnętrzne
3.2. Uwarunkowania rozwojowe targów - czynniki wewnętrzne
3.3. Perspektywy rozwoju targów w świetle przewidywań ekspertów
3.4. Zmiany w organizacjii realizacji targów w bliskiej przyszłości
3.5. Tradycyjne i współczesne ujęcia funkcji targów
3.6. Nowa orientacja funkcjonalna targów
3.7. Zmiany funkcji targów a nowe trendy w ich rozwoju
4. Mierniki targowe - statystyczne kryteria i metody pomiaru oraz porządkowania rynku targowego
4.1. Ogólna klasyfikacja mierników targowych
4.2. Agregatowe (syntetyczne) wskaźniki targowe
4.3. Możliwości wykorzystania metody B.Bellingera dla wielokryterialnego pomiaru rynków targowych
4.4. Taksonomiczne metody pomiaru i porządkowania rynków targowych
4.5. Analiza czynnikowa w pomiarze i klasyfikacji rynków targowych
4.6. Możliwości zastosowania mierników targowych na podstawie zasobów informacyjnych Polskiej Izby Przemysłu Targowego (PIPT)
5. Koszty udziału przedsiębiorstwa w targach - próba identyfikacji istoty, struktury i determinant
5.1. Targi jako centrum generowania kosztów
5.2. Szczegółowa klasyfikacja kosztów targowych przedsiębiorstwa
5.3. Wskaźniki kosztowe targów
5.4. Identyfikacja współzależności zmiennych targowych efektywnościowych
5.5. Analiza break - even - point w ocenie efektywności uczestnictwa w targach

Część druga
Targi i ośrodki targowe w Polsce - analiza statystyczno-przestrzenna

6. Dekoncentracja na polskim rynku wystawienniczym w drugiej dekadzie XXI wieku
6.1. Rynek targowy - ogólna charakterystyka struktury i dynamika zmian
6.2. Przestrzenny rozkład polskiego rynku targowego w świetle miar koncentracji
7. Struktura i tendencje zmian polskiego rynku targowego w latach 2000-2012
7.1. Targi w Polsce - próba periodyzacji rozwoju
7.2. Ośrodki targowe w Polsce - ogólna charakterystyka
7.3. Identyfikacja przestrzennego zróżnicowania rozwoju ośrodków targowych w Polsce w latach 2007 - 2012 w świetle analizy wielowymiarowej
8. Koszty targowe w opinii wystawców - próba zdiagnozowania
8.1. Potencjał imprez targowych
8.2. Przemysł targowy w Polsce w latach 2008-2012
8.3. Koszty targowe z punktu widzenia przedsiębiorstw
8.4. Metodyka badania kosztów targowych
8.5. Profil przebadanych przedsiębiorstw
8.6. Struktura kosztów targowych w świetle badań

Zakończenie, czyli kilka uwag o przemyśle, usłudze i przedsiębiorstwie targowym
Kwestionariusz badawczy
Bibliografia
Indeks
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
21,67 zł
25,20 zł

Ekonomia, finanse i nauki o zarządzaniu wobec wyzwań współczesnych gospodarek

Funkcjonowanie przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych niesie za sobą wiele wyzwań oraz ryzyk mających wpływ na jego działalność operacyjną. Jednym z najbardziej znaczących jest ryzyko związane z kursem walutowym. Przedstawiono też wpływ kursu wal...
22,68 zł
25,20 zł

Rynkowe i technologiczne oraz regulacyjne uwarunkowania rozwoju krajowego sektora ciepłowniczego

Autorzy książki podjęli niezwykle istotny problem efektywnego wytwarzania, dostarczania i zużycia energii cieplnej co stanowi obecnie jeden z najważniejszych priorytetów w krajowej polityce energetycznej.Autorzy zajęli się kwestią implikac...
32,68 zł
38,00 zł

Efektywność transportu w warunkach gospodarki globalnej

Badania problemu efektywności transportu w warunkach współczesnej, globalnej gospodarki podporządkowano weryfikacji następujących hipotez:- Efektywność transportu w warunkach globalnych kształtowana jest pod wpływem różnorodnych uwa...
49,06 zł
58,40 zł

Kapitał ludzki w rozwoju innowacyjnej gospodarki i zarządzaniu innowacyjnością przedsiębiorstwa

Praca wieloaspektowa, ukazująca zagadnienia kapitału ludzkiego i innowacyjności z punktu widzenia ich efektywnego wykorzystania w gospodarce i zarządzania przedsiębiorstwami. Autorzy omawiają te zagadnienia z różnego punktu widzenia, poczynając ...
30,45 zł
43,50 zł

Gospodarka i entropia

Ta publikacja może pełnić funkcję ważnego podręcznika czy przewodnika pokazującego sposoby rozwijania nowych wyobrażeń o ekonomii. Autorzy proponują całościowy, alternatywny język mówienia o gospodarce i kryzysach, co jest konieczne do tego, aby...
17,50 zł
25,00 zł

Analiza wpływu TTIP na wybrane sektory polskiej gospodarki

Politycznym celem negocjowanego od połowy czerwca 2013 r. Transatlantyckiego Porozumienia w dziedzinie Handlu i Inwestycji (TTIP) między UE i USA jest utworzenie wspólnego rynku transatlantyckiego. Bardzo trudno w połowie 2016 r. ocenić, czy por...
18,06 zł
21,00 zł

Gospodarka światowa w XXI wieku - kierunki przemian

Współczesna gospodarka światowa podlega ciągłym zmianom, wynikającym ze wzmożonej liberalizacji, procesu globalizacji oraz postępującej specjalizacji. Dynamiczna natura współczesnej gospodarki światowej wymaga wnikliwych badań stanu i pro...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!