Targi w gospodarce rynkowej
Strategia marketingowa organizacji pomijająca jej uczestnictwo w targach jest strategią ułomną. Pozbawiona jest bowiem podstawowego środka komunikowania się środowiska branżowego, a także strategicznego źródła informacji o partnerach, sprzymierzeńcach, konkurentach, a nawet potencjalnych przeciwnikach.
Niniejsza praca ma w zamierzeniu jej Autorów nie tylko przybliżyć idee, cele i koncepcje przedsięwzięć targowych, ale głównie dostarczyć informacji niezbędnych do oceny szans sukcesu przedsiębiorstwa na targach.
Książka składa się z dwóch części.
Część pierwsza, teoretyczno-opisowa, oparta jest na publikacjach krajowych i zagranicznych na temat targów. Zawiera ona uporządkowany przegląd poglądów dotyczących ich istoty, funkcji i typów. Szczególną uwagę poświęcono charakterystyce uczestników rynku targowego oraz długofalowym kierunkom przemian tego rynku. Zaproponowano system mierników wielkości oraz rangi targów w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej.
Druga część monografii zawiera unikatową analizę rzeczywistych struktur polskiego rynku targowego, analizę koncentracji tego rynku oraz hierarchię miejskich ośrodków targowych.
Opracowanie jest efektem zainteresowań pracowników Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w szczególności dwuletnich studiów oraz analiz w ramach programu badań statutowych UEK.
- Kategorie:
- Redakcja: Andrzej Szromnik
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-63804-54-1
- ISBN druku: 978-83-63804-53-4
- Liczba stron: 164
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp Część pierwsza Targi w systemie powiązań uczestników rynku 1. Targi jako rynek – próba syntezy zakresu pojęciowego i cech wyróżniających 1.1. Definiowanie targów w piśmiennictwie ekonomicznym – ujęcie retrospektywne 1.2. Targi w ujęciu marketingowym 1.3. Targi a pozostałe rynki zorganizowane 1.4. Istota targów – próba syntezy 2. Targi i handel targowy 2.1. Targi jako forma rynku instytucjonalnego 2.2. Struktura rynku targowego 2.3. Główne cechy handlu targowego 3. Funkcje targów w gospodarce rynkowej 3.1. Uwarunkowania rozwojowe targów - czynniki zewnętrzne 3.2. Uwarunkowania rozwojowe targów - czynniki wewnętrzne 3.3. Perspektywy rozwoju targów w świetle przewidywań ekspertów 3.4. Zmiany w organizacjii realizacji targów w bliskiej przyszłości 3.5. Tradycyjne i współczesne ujęcia funkcji targów 3.6. Nowa orientacja funkcjonalna targów 3.7. Zmiany funkcji targów a nowe trendy w ich rozwoju 4. Mierniki targowe - statystyczne kryteria i metody pomiaru oraz porządkowania rynku targowego 4.1. Ogólna klasyfikacja mierników targowych 4.2. Agregatowe (syntetyczne) wskaźniki targowe 4.3. Możliwości wykorzystania metody B.Bellingera dla wielokryterialnego pomiaru rynków targowych 4.4. Taksonomiczne metody pomiaru i porządkowania rynków targowych 4.5. Analiza czynnikowa w pomiarze i klasyfikacji rynków targowych 4.6. Możliwości zastosowania mierników targowych na podstawie zasobów informacyjnych Polskiej Izby Przemysłu Targowego (PIPT) 5. Koszty udziału przedsiębiorstwa w targach - próba identyfikacji istoty, struktury i determinant 5.1. Targi jako centrum generowania kosztów 5.2. Szczegółowa klasyfikacja kosztów targowych przedsiębiorstwa 5.3. Wskaźniki kosztowe targów 5.4. Identyfikacja współzależności zmiennych targowych efektywnościowych 5.5. Analiza break - even - point w ocenie efektywności uczestnictwa w targach Część druga Targi i ośrodki targowe w Polsce - analiza statystyczno-przestrzenna 6. Dekoncentracja na polskim rynku wystawienniczym w drugiej dekadzie XXI wieku 6.1. Rynek targowy - ogólna charakterystyka struktury i dynamika zmian 6.2. Przestrzenny rozkład polskiego rynku targowego w świetle miar koncentracji 7. Struktura i tendencje zmian polskiego rynku targowego w latach 2000-2012 7.1. Targi w Polsce - próba periodyzacji rozwoju 7.2. Ośrodki targowe w Polsce - ogólna charakterystyka 7.3. Identyfikacja przestrzennego zróżnicowania rozwoju ośrodków targowych w Polsce w latach 2007 - 2012 w świetle analizy wielowymiarowej 8. Koszty targowe w opinii wystawców - próba zdiagnozowania 8.1. Potencjał imprez targowych 8.2. Przemysł targowy w Polsce w latach 2008-2012 8.3. Koszty targowe z punktu widzenia przedsiębiorstw 8.4. Metodyka badania kosztów targowych 8.5. Profil przebadanych przedsiębiorstw 8.6. Struktura kosztów targowych w świetle badań Zakończenie, czyli kilka uwag o przemyśle, usłudze i przedsiębiorstwie targowym Kwestionariusz badawczy Bibliografia Indeks