Transport morski kontenerów
Morskie terminale kontenerowe zajmują kluczową pozycję w światowej sieci transportowej. Ze względu na konieczność skracania czasu postoju statków w porcie i minimalizację kosztów transportowo-przeładunkowych terminale te stają się coraz bardziej wydajne, a operacje przeładunkowe wzdłuż nabrzeża i składowanie pojemników na placach składowych bądź w magazynach muszą odbywać się sprawnie i szybko.
W publikacji podjęto próbę kompleksowego zbadania procesów związanych z transportem i obsługą kontenerów przewożonych drogą morską. Przedstawiono morskie terminale kontenerowe jako problem kombinatoryczny o charakterze kolejkowym, a także omówiono wyniki analizy wielokryterialnej, dokonując oceny potencjału konkurencyjnego baz przeładunkowo-składowych kontenerów w Regionie Morza Bałtyckiego.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8142-876-7
- ISBN druku: 978-83-8142-875-0
- Liczba stron: 276
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 9 Rozdział 1. Historia i organizacja morskich przewozów kontenerowych na świecie 15 1.1. Geneza i rozwój morskich przewozów kontenerowych 15 1.2. Rozwój konteneryzacji od końca XIX w. do czasów współczesnych 17 1.2.1. Rozwój konteneryzacji do roku 1955 17 1.2.2. Konteneryzacja w latach 1956–1966 20 1.2.3. Rozwój konteneryzacji od roku 1967 do końca lat 80. XX w. 22 1.2.4. Konteneryzacja od początku lat 90. XX w. do czasów współczesnych 27 1.3. Transport intermodalny kontenerów 33 1.3.1. Międzynarodowe systemy transportowe a przewóz kontenerów 33 1.3.2. Przyczyny rozwoju przewozów intermodalnych 35 1.3.3. Podział transportu intermodalnego i podstawowe techniki załadunku w przewozach intermodalnych 36 1.3.4. Bariery rozwoju intermodalnych przewozów kontenerowych 39 Rozdział 2. Charakterystyka, przewóz i formowanie kontenerowej jednostki ładunkowej 41 2.1. Charakterystyka kontenerowej jednostki ładunkowej 41 2.1.1. Ładunki i ich podatność transportowa 41 2.1.2. Pojęcie i podstawowe rodzaje jednostek ładunkowych 43 2.1.3. Kontenerowe jednostki ładunkowe i ich oznakowanie 45 2.1.3.1. Definicja i podstawowe rodzaje kontenerów 45 2.1.3.2. Oznakowanie kontenerowych jednostek ładunkowych 53 2.1.3.3. Pakowanie i znakowanie ładunków przewożonych w kontenerach 62 2.2. Przewóz kontenerowej jednostki ładunkowej 65 2.2.1. Morskie statki transportowe przystosowane do obsługi kontenerów 65 2.3. Formowanie kontenerowej jednostki ładunkowej 69 2.3.1. Zabezpieczenie ładunków w kontenerach 69 2.3.1.1. Podstawowe techniki pakowania ładunków do kontenerów 70 2.3.1.2. Podstawowe zasady stosowane przy pakowaniu ładunków 74 2.3.2. Sztauowanie kontenerów na statku 75 Rozdział 3. Morskie węzły transportowe i terminale kontenerowe 81 3.1. Charakterystyka portów morskich 81 3.1.1. Definicja, organizacja i podstawowe funkcje portów morskich 81 3.1.2. Konkurencyjność portów morskich na rynku usług portowych 85 3.1.3. Systemy transportowe w obsłudze obrotu portowego 87 3.2. Morskie bazy przeładunkowo-składowe kontenerów 88 3.2.1. Opis i funkcjonowanie morskich terminali kontenerowych 88 3.2.2. Urządzenia przeładunkowe i transport wewnętrzny kontenerów 91 3.2.3. Logistyczny model morskiego terminalu kontenerowego 106 3.2.3.1. Model identyfikacyjny morskiego terminalu kontenerowego 107 3.2.3.2. Model decyzyjny morskiego terminalu kontenerowego 114 Rozdział 4. Morski terminal kontenerowy jako system masowej obsługi 123 4.1. Dotychczasowy stan badań 123 4.2. Teoria masowej obsługi 125 4.3. Analiza sieciowa – metoda PERT 127 4.4. Szczegółowy opis funkcjonowania morskiego terminalu kontenerowego 130 4.4.1. Przebieg i organizacja operacji statkowych 132 4.4.2. Przebieg i organizacja operacji na placu składowym 133 4.4.2.1. Podstawowe systemy organizacji prac przeładunkowo-składowych 134 4.4.3. Przebieg i organizacja operacji bramowych 136 4.4.4. Przebieg i organizacja operacji kolejowych 138 4.5. Zadanie przeładunku jako problem kombinatoryczny o charakterze kolejkowym 139 4.5.1. Założenia modelu 140 4.5.2. Budowa modelu 146 4.5.3. Otrzymane rezultaty 158 Rozdział 5. Nadbałtyckie terminale kontenerowe i ich konkurencyjność 171 5.1. Dotychczasowy stan wiedzy 171 5.2. Przegląd i charakterystyka nadbałtyckich terminali kontenerowych 172 5.3. Wybrane metody analizy wielokryterialnej 187 5.3.1. Opis i charakterystyka metody AHP 188 5.3.2. Opis i charakterystyka metody PROMETHEE II 193 5.4. Badanie konkurencyjności nadbałtyckich terminali kontenerowych 197 5.4.1. Ogólna analiza konkurencyjności nadbałtyckich terminali kontenerowych 201 5.4.2. Analiza wielokryterialna – metoda AHP 217 5.4.3. Analiza wielokryterialna – metoda PROMETHEE II 226 5.4.4. Wnioski końcowe 231 Zakończenie 239 Bibliografia 243 Spis rysunków 267 Spis tabel 269 Spis wykresów 273