Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Tryumf amatora(eBook)

O społecznościowych praktykach tekstualnych w świecie mediów elektronicznych

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2020

  • Seria / cykl: Communicare - historia i kultura

  • Autor: Krzysztof Gajewski

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 36,00 zł
32,40
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,60 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Tryumf amatora

Publikacja podejmuje tematykę mediów komputerowych, ujmując ją z perspektywy literaturoznawstwa i antropologii kultury. Analizuje sfałszowane wiadomości, memy internetowe, autorstwo haseł wikipedii, funkcje kont w portalach społecznościowych, praktyki strumieniowania życia – przy jednoczesnym silnym metodologicznym umocowaniu w tradycyjnym literaturoznawstwie. Szereg zjawisk tekstualnych wiąże się tu z praktykami uczestnictwa za pośrednictwem mediów komputerowych połączonych w globalną sieć. Z tekstami społecznościowymi obcujemy na co dzień w mediach komputerowych, i choć sieć nie jest wysypiskiem internetowych śmieci, to jednak odpowiedzialne i bezpieczne korzystanie z zawartych w niej informacji wymaga refleksji, ostrożności i krytycznego myślenia. The monograph discusses computer media from the perspective of literary criticism and cultural anthropology. It analyses in depth phenomena such as: fake news, internet memes, the authorship of Wikipedia, the functions of accounts in social media, the practices of live streaming, simultaneously using the methodology of traditional literary criticism. Many textual occurrences are connected with participation practices through computer media on the Web.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania 9
Wstęp 11

1. Antropologia mediów w perspektywie badań
literackich 20
1.1. Teoria oralności/piśmienności i szkoła z Toronto 20
1.2. Teoria nowych mediów i Platon 34
1.3. Komunikacja, medium, nośnik 47
1.4. Gest foniczny i pragmatyka napisu 61
1.5. Antropologia słowa 72
1.6. Klasyfikacja mediów a remediacja 81

2. Technologie 92
2.1. Kultura uczestnictwa w dziejach sztucznej
inteligencji 92
2.1.1. Niejawna kultura uczestnictwa 96
2.1.2. Ludzki komputer 98
2.1.3. Inteligencja zbiorowa 104
2.2. Narodziny wizualności w mediach komputerowych 109
2.2.1. Wizualność, komputery, nowe media 109
2.2.2. Grafika komputerowa 117
2.2.3. Graficzny interfejs użytkownika 120
2.2.4. „Co medium przywraca z tego, co zanikło
wcześniej?” 128
2.3. Kwestia interfejsu. Od HTML do galaktyki
Zuckerberga 131
2.3.1. Warstwowa budowa sieci 132
2.3.2. Od jednostronnej do dwustronnej komunikacji 134
2.3.3. Nowa warstwa sieci: Facebook 137
2.3.4. Wiele twarzy fejsbukizacji 140
2.3.5. W kierunku globalnej wioski 144

3. Gatunki 148
3.1. Z genologii tekstu społecznościowego 148
3.2. No comment. Z poetyki komentarza elektronicznego 155
3.2.1. Komentarz w świecie posttypograficznym 161
3.2.2. Studium przypadku 165
 Aprobata 168
 Pytanie/dezyderat 168
 Amplifikacja/dialog 169
 Korekta 171
 Polemika 171
 Dezaprobata 172
 Impresja 174
 Pasożytnictwo 175
3.2.3. Podsumowanie 176
3.3. Mem internetowy jako gatunek wypowiedzi 177
3.3.1. Formuła językowa 180
3.3.2. Obraz statyczny 182
3.3.3. Klip audio 189
3.3.4. Klip wideo 190
3.3.5. Gest 195
3.4. Wstęp do hermeneutyki wiadomości sfałszowanej 199
3.4.1. Z historii i genologii wiadomości sfałszowanych 205
3.4.2. Wiadomości sfałszowane w świecie komunikacji elektronicznej 219
3.4.3. Próba systematyki i morfologii wiadomości sfałszowanych 223
3.4.4. Wykrywanie i remedia 225

4. Teksty 230
4.1. Samopublikowanie w świecie kultury uczestnictwa 231
4.1.1. Specyfika samopublikowania w nauce 233
4.1.2. Formy samopublikowania w nauce 236
4.1.3. Formy elektronicznego samopublikowania 237
 Strony domowe 237
 Blogi naukowe 240
 Portale społecznościowe 241
4.2. Wikipedia jako przedmiot badań literackich 245
4.2.1. Etymologia 246
4.2.2. Geneza idei wiki 249
4.2.3. Problemy wikipedystyki 253
 Badania autorstwa i produkcji treści 255
 Nierównomierność geograficzna 262
 Uprzedzenie genderowe 266
 Badania międzykulturowe 269
4.3. Kto pisze Wikipedię? Hipoteza Aarona Swartza 270
4.3.1. Czym jest wikitekst? 270
4.3.2. Autorstwo i dynamika ewolucji wikitekstu.
Przypadek Intertekstualności 275
4.3.3. Metafory opisujące funkcjonowanie Wikipedii 281
4.3.4. Rytualny model komunikacyjny 284
4.3.5. Hipoteza Aarona Swartza: Gang Pięciuset versus Anonimowa Horda 288
4.3.6. Problemy wiążące się z weryfikacją hipotezy Swartza 294
4.3.7. Podwójne oblicze wikitekstu 295
4.3.8. Zwięzły niczym hasło Wikipedii 300
4.3.9. Zaangażowani, okazjonalni i boty 302
 Autor główny 302
 Drugi autor 306
4.3.10. Pułapki w atrybucji autorstwa: kopiuj-wklej
i parafraza 307
4.3.11. Konkluzje. Rytualny vs. antagonistyczny
model komunikacji 311

5. Gry 314
5.1. Praktyki strumieniowania życia jako partyzantka
semiologiczna 314
5.1.1. Strumień życia. Z dziejów metafory interfejsu 317
 Strumień życia jako nowa metafora interfejsu 317
 Strumień życia jako narzędzie do projektowania życia 319
 Strumień życia jako środek komunikacji 321
5.1.2. Wizualne strumieniowanie życia jako partyzantka semiologiczna 322
 Emancypacyjny potencjał strumieniowania życia. Od nadzoru do podzoru 325
 Refleksjonizm, równozór i McZór 329
 Magiczne korzenie nadzoru 334
5.2. Gra wirtualnych tożsamości. Zjawisko kont
alternatywnych w mediach społecznościowych 336
5.2.1. Konto alternatywne 338
5.2.2. Strona domowa 339
5.2.3. Profil użytkownika 342
5.2.4. Pacynka w krainie Wiki 344
5.2.5. Facebook i Faceopera. Polityki tożsamości 348
5.2.6. Faceopera. Narracyjne działania subwersywne 349
5.3. Nauka oddolna: płaskoziemianie jako wspólnota
interpretacyjna 356
5.3.1. Krótka historia Płaskiej Ziemi 362
5.3.2. Płaskoziemcy i ich dyskurs 366
5.3.3. „NIE interesują nas już debaty” 368
5.3.4. Witamy na Youtubewersytecie! Wprowadzenie do retoryki Płaskiej Ziemi 373
5.3.5. Z Johannesburga do Sao Paolo przez Londyn 378
5.3.6. Wnioski 380

6. Co o tym wszystkim sądzić? 383

Bibliografia 389
Źródła drukowane 389
Źródła elektroniczne 402
Nota edytorska 414
Indeks nazwisk 416
Spis ilustracji 426
Ilustracje 427
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Wiedza niezdyscyplinowana. Meandry międzyobszarowości - 05 Dyletant, amator, błazen – humanista w dobie międzyobszarowości

W monografii Wiedza niezdyscyplinowana. Meandry międzyobszarowości próbowaliśmy określić charakter specyficznej, widmowej postaci wiedzy, właściwej współczesnym inter-, trans-, czy postdyscyplinarnym paradygmatom myślowym – wiedzy n...
3,00 zł

CZŁOWIEK – SPOŁECZEŃSTWO – PAŃSTWO W SYTUACJACH KRYZYSU - TRYUMF CZY PORAŻKA WARTOŚCI W ZAGROŻENIU BEZPIECZEŃSTWA?

Jedną z podstawowych potrzeb każdego człowieka jest wolność od strachu oraz poczucie bezpieczeństwa. Każda jednostka ludzka, grupy społeczne czy też państwa zabiegają o swoje bezpieczeństwo już od najdawniejszych czasów. Jego zaspokojenie określ...
39,90 zł

Na znak tryumfu

DZIEWIĄTY TOM CYKLU „SCHRONIENIE” Mimo swego bogactwa Charis był niewielką wyspiarską domeną, więc zwycięstwo Kościoła Boga Oczekiwanego wydawało się nieuniknione. Za Charisem stały jednak potężne siły - król i jego dziedzic, Bractwo...

SlovoSlavia

Publikacja zawiera zbiór szkiców etnolingwistycznych serbskiego slawisty Dejana Ajdačicia, teoretyka i krytyka literatury, folklorysty i etnolingwisty, badacza kontrastywnej kulturologii słowiańskiej, tłumacza i redaktora, łączącego znajo...

Wypatrywanie. Filozoficzne aspekty języka, literatury i edukacji - 19 Daniel Stachuła: Scena i poznanie. O kilku pokrewieństwach konstruktywizmu i pedagogiki teatru

Lech Witkowski w monumentalnym dziele Humanistyka stosowana. Wirtuozeria, pasje, inicjacje przyznaje, że wartość edukacji i pedagogiki jest mierzalna, choć ich probierz nie jest najłatwiejszym narzędziem w obsłudze1. Według badacza, fundamentem edukacj...
10,00 zł

System of Classical Tibetan Grammar

Książka zawiera tekst tybetański oraz przekład na język angielski dwóch fundamentalnych traktatów kodyfikujących zasady gramatyki tybetańskiej autorstwa Thon mi Sambhoty oraz prezentacje wybranych zagadnień gramatycznych. Autor podejmuje ...

Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach audiowizualnych. T. 4 - Izabela M. Bogdanowicz: Autoprezentacja i wizerunek dziennikarza: telewizja i nowe media. Przypadek Kamila Durczoka

Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach audiowizualnych stanowi zbiór artykułów, które tym razem strategii kreowania wizerunku poszukują w mediach audiowizualnych. Przywołane taktyki są zatem asumptem nie tylko do podjęc...

Jednostki języka w systemie i w tekście 2 - 07 Rosyjskie nazwy zawodowe w łódzkich dokumentach archiwalnych z początku XX wieku

Problematyka podejmowana w zaprezentowanych w monografii tekstach odzwierciedla wielorakość perspektyw badawczych we współczesnym językoznawstwie slawistycznym z uwzględnieniem zarówno tradycyjnych, jak i nowych ujęć metodologicznych. W c...
39,20 zł

Słownik językowego savoir-vivre'u (wydanie 2)

Drugie wydanie Słownika językowego savoir-vivre’u z nowej oprawie i bardziej czytelnym layoucie. To pierwszy w polskiej leksykografii słownik gromadzący wyrazy i wyrażenia o funkcji grzecznościowej. Zamierzeniem autorki było zgromadzenie najczęśc...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!