MENU

Tutoring dziecięcy w procesie nauczania-uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Lublin, 2016

  • Autor: Agnieszka Pawlak

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 22,00 zł
19,80
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Tutoring dziecięcy w procesie nauczania-uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich

Rozpatrując zagadnienie uczenia się w interakcjach społecznych, nie można zapomnieć o dwóch szczególnie interesujących zjawiskach, jakimi są tutoring i binarne uczenie się. Pojęcie tutoringu zostało wprowadzone przez Davida Wooda na określenie nauczania nieformalnego, naturalnego i spontanicznego. Dochodzi do niego w sytuacjach interakcji społecznej wzbogacanej o naturalnie pojawiające się „okazje dydaktyczne” czy też „okazje edukacyjne”. Nie wszyscy badacze jednak omawiają tutoring w odniesieniu do relacji dziecko-dorosły. Dużą rolę w procesie nauczania-uczenia się przypisuje się tutorowi-rówieśnikowi.
Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z problemem niezrozumienia. Mimo, że na lekcji starał się tłumaczyć, pokazywać, stosować różnorodne metody nauczania, jednak uczniowie nie rozumieli, nie potrafili przyswoić wiedzy, choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań, by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc aby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił, opisał własnymi słowami to, co my chcemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko, które szybciej zrozumie, o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciom uczyć się od siebie nawzajem i my uczymy się od nich.
Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z problemem niezrozumienia. Mimo, że na lekcji starał się tłumaczyć, pokazywać, stosować różnorodne metody nauczania, jednak uczniowie nie rozumieli, nie potrafili przyswoić wiedzy, choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań, by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc, aby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił, opisał własnymi słowami to, co my chcemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko, które szybciej zrozumie, o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciom uczyć się od siebie nawzajem i my uczmy się od nich.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP    7 
1. PROCES NAUCZANIA–UCZENIA SIʲ I JEGO DETERMINANTY    9
	1.1. Organizacja procesu nauczania–uczenia się    9
	1.2. Uwarunkowania efektywności procesu nauczania–uczenia się    17
2. NAUCZANIE–UCZENIE SIĘ NIEFORMALNE, CZYLI TUTORING    25
	2.1. Relacje rówieśnicze dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym    25
	2.2. Uczenie się w interakcjach społecznych    31
3. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH    37
	3.1. Problemy i hipotezy badawcze    37
	3.2. Metody i organizacja badań    38
	3.3. Charakterystyka badanej grupy    42
4. ZJAWISKO TUTORINGU DZIECIĘCEGO W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH 45
	4.1. Środowiskowe i osobowościowe uwarunkowania tutoringu dziecięcego    46
	4.2. Zachowania badanych dzieci w relacjach grupowych, w sytuacji zadaniowej    56 
	4.3. Podsumowanie i wnioski końcowe    63 
5. WYNIKI BADAŃ A EFEKTYWNOŚĆ PROCESU NAUCZANIA–UCZENIASIĘ    67
ANEKSY    75 
BIBLIOGRAFIA    95 
SPIS TABEL I WYKRESÓW    101
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

15,60 zł
20,00 zł

Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym

Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w kt&oa...
70,85 zł
109,00 zł

Genetyka w wybranych chorobach neurologicznych u dzieci

Kompendium postępowania diagnostycznego oraz terapeutycznego w częstych genetycznie uwarunkowanych chorobach neurologicznych wieku dziecięcego, jak padaczka, autyzm, zespoły dysmorficzne, wybrane zaburzenia metabolizmu czy choroby nerwowo-mięśniowe. Ko...
12,90 zł
15,00 zł

Procesy i procedury: nowe wyzwania

Przedstawiony materiał stanowi głos w dyskusji w kwestiach ważnych i kontrowersyjnych, zarówno w dziedzinie kanonicznego prawa procesowego, jak i kościelnej procedury administracyjnej. Jest to głos odważny, mający na względzie zarówno do...
14,04 zł
18,00 zł

Sto lat przekładów dla dzieci i młodzieży w Polsce

Czy francuska literatura dla dzieci i młodzieży to tylko Charles Perrault, Jules Verne i Mały książę? Na czym polega jej wyjątkowość i dlaczego tak niewiele wiadomo o niej w Polsce? Kto decydował o wyborze francuskich książek do tłumaczenia w latach mi...
27,14 zł
34,80 zł

Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji

Głównym celem książki jest zaprezentowanie problematyki inteligencji i zdolności twórczych dzieci niższych klas szkoły podstawowej oraz sposobów jej stymulacji w procesie kształcenia. Szerokie rozumienie pojęcia zdolności i uzdolni...
14,19 zł
16,50 zł

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 8

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 8. Geometria. Matematyka z oddali. XXI wiekO nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów to pozycja, która pomoże czytelnikowi upor...
24,30 zł
27,00 zł

Psychoterapia Dorosłych Dzieci Alkoholików

Pionierka psychoterapii dla DDA w Polsce opisuje typowe sytuacje w rodzinach alkoholowych, ich wpływ na psychikę dziecka oraz procesy powstawania destrukcyjnych schematów osobistych, tworzących problemy DDA. Pokazuje proces psychoterapeutyczneg...
26,91 zł
29,90 zł

Achtung baby. Dlaczego niemieckie dzieci są tak samodzielne

Amerykańska mama przeprowadza się wraz z rodziną do Berlina i ze zdumieniem odkrywa, że niemieccy rodzice wychowują swoje dzieci zupełnie inaczej niż ona! Na czym polegają te różnice między dwoma krajami? Autorka opowiada nie tylko o własnych do...
28,80 zł
32,00 zł

Zarządzanie współczesnymi organizacjami gospodarczymi w procesie wzrostu innowacyjności i globalizacji gospodarki

Celem głównym niniejszego opracowania jest analiza i ocena współczesnych trendów występujących w skomplikowanym i złożonym procesie zarządzania organizacjami gospodarczymi, w warunkach wzrostu innowacyjności i globalizacji gospodar...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!