Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki »
MENU
GRATIS dla ucznia


Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2018

  • Autor: Olaf Flak

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 46,74 zł
42,07
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,67 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej

Publikacja przedstawia projekt koncepcji metodologicznej w naukach o zarządzaniu, nazwanej układem wielkości organizacyjnych. Projekt ten ma 3 główne cele. Po pierwsze, układ wielkości organizacyjnych jest odpowiedzią na wciąż zwiększającą się „dżunglę teorii zarządzania” i w pewnym stopniu porządkuje metodykę badania rzeczywistości organizacyjnej. Po drugie, koncepcja ta ma na celu przynajmniej częściowe rozwiązanie niektórych problemów nauk o zarządzaniu, takich jak brak spójnej perspektywy badawczej, nadmierny subiektywizm w procesie wnioskowania na temat rzeczywistości organizacyjnej, niewspółmierność tej dyscypliny naukowej i „nadprodukcję prawdy” na temat rzeczywistości organizacyjnej. Po trzecie, układ wielkości organizacyjnych jest odpowiedzią na wyzwanie XXI wieku, jakim jest postępująca automatyzacja życia ludzkiego, wkraczająca również w obszar zarządzania organizacją. W zamierzeniu autora układ wielkości organizacyjnych jako koncepcja metodologiczna nauk o zarządzaniu ma być sposobem na ujednolicenie poszczególnych obszarów badania rzeczywistości organizacyjnej. Ma on pełnić podobną rolę jak układ SI w przypadku badania i automatyzacji zjawisk fizycznych, co w konsekwencji może prowadzić do stworzenia w przyszłości menedżera-robota, zdolnego zastąpić pracę menedżera-człowieka w pewnych obszarach zarządzania organizacją. Publikacja adresowana jest do badaczy rzeczywistości organizacyjnej, skoncentrowanych na funkcjonowaniu organizacji, a w niej na pracy menedżera i jego zespołu. Zamierzeniem autora było również zainteresowanie naukowców i praktyków zarządzania ideą pomiaru rzeczywistości organizacyjnej w sposób analogiczny do pomiarów zjawisk fizycznych, a także zwrócenie uwagi na nieuchronną automatyzację pracy menedżera. Z uwagi na to, że publikacja zawiera szeroki przegląd wielu aspektów z zakresu metodologii nauk, wydaje się, że zainteresuje również doktorantów i młodych doktorów specjalizujących się w naukach ekonomicznych i społecznych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Podziękowania 9

Wprowadzenie
Od autora 11
Przesłanki podjęcia tematu 17
Problem badawczy, cele i przedmiot pracy 22
Struktura pracy 24

Rozdział 1 Uwarunkowania uprawiania nauk o zarządzaniu i tworzenia wiedzy o rzeczywistości organizacyjnej
1.1. Rozwój nauki 33
1.2. Cele i funkcje nauki 39
1.3. Rodzaje nauk i zjawisko niewspółmierności 43
1.4. Kryteria naukowości 47
1.5. Uprawianie nauki 52
1.6. Cechy wiedzy 57
1.7. Rodzaje wiedzy 61
1.8. Tworzenie wiedzy 67
1.9. Źródła wiedzy 73
1.10. Niepewność wiedzy 78
1.11. Redukowanie niepewności wiedzy 85

Rozdział 2 Uwarunkowania i definicje głównych elementów nauk o zarządzaniu
2.1. Paradygmat i metoda naukowa 90
2.2. Problem badawczy i hipotezy 99
2.3. Teoria naukowa 109
2.4. Twierdzenia i prawa naukowe 118
2.5. Znaczenie modelowania zjawisk 126
2.6. Definicje i rodzaje modeli zjawisk 130
2.7. Budowanie modelu zjawiska 136
Rozdział 3 Ontologiczne podstawy nauk o zarządzaniu
3.1. Znaczenie ontologii 144
3.2. Istota bytu 147
3.3. Klasyfikacje, typologie i aksjomaty 151
3.4. Dylemat matematyczności rzeczywistości organizacyjnej 156
3.5. Definicje organizacji 160
3.6. Modele i metafory organizacji 164
3.7. Problemy organizatorskie 171
3.8. Grupa społeczna i wspołdziałanie 174
3.9. Istota faktu w rzeczywistości organizacyjnej 178
3.10. Zasoby w rzeczywistości organizacyjnej jako fakty 183
3.11. Procesy w rzeczywistości organizacyjnej jako fakty 192
3.12. Tworzenie ontologii rzeczywistości organizacyjnej 201

Rozdział 4 Epistemologiczne podstawy nauk o zarządzaniu
4.1. Znaczenie epistemologii 209
4.2. Poznanie rzeczywistości organizacyjnej 215
4.3. Pytanie i odpowiedź w procesie poznania 224
4.4. Podejście ilościowe i jakościowe 228
4.5. Metody badawcze 234
4.6. Pojęcia zjawisk w rzeczywistości organizacyjnej 242
4.7. Istota definiowania pojęć 246
4.8. Uwarunkowania wykorzystania języka w definiowaniu pojęć 250
4.9. Budowanie definicji pojęć 259
4.10. Definicje operacyjne i pomiar 262
4.11. Cechy, wymiary, zmienne i wskaźniki 270
4.12. Narzędzie pomiarowe i skala pomiaru 276
4.13. Narzędzie menedżerskie jako narzędzie pomiarowe 287

Rozdział 5 Koncepcje wspomagające badanie rzeczywistości organizacyjnej
5.1. Teoria informacji i jej znaczenie w naukach o zarządzaniu 292
5.2. Istota logiki i jej znaczenie w naukach o zarządzaniu 297
5.3. Zdania o rzeczywistości organizacyjnej w sensie logicznym 303
5.4. Pojęcie prawdy 308
5.5. Wnioskowanie na temat rzeczywistości organizacyjnej 311
5.6. Istota podejścia systemowego 316
5.7. Definicje i rodzaje systemów 322
5.8. Cechy systemu 325
5.9. Dynamika i równowaga systemu 328
5.10. Koncepcja organizacji jako systemu 332
5.11. Relacja przyczynowości 335
Rozdział 6 Koncepcja układu wielkości organizacyjnych
6.1. Wprowadzenie 342
6.2. Charakterystyka koncepcji układu wielkości organizacyjnych 346
6.3. Nauki o zarządzaniu 348
6.4. Rzeczywistość organizacyjna 350
6.5. Ontologia rzeczywistości organizacyjnej 356
6.6. Epistemologia rzeczywistości organizacyjnej 363
6.7. Wiedza o rzeczywistości organizacyjnej 367
6.8. Wielkości organizacyjne 370
6.9. Definiowanie wielkości organizacyjnych 374
6.10. Operacjonalizacja wielkości organizacyjnej 377
6.11. Elementy nauk o zarządzaniu 385

Podsumowanie
Realizacja celów badawczych 393
Rozwiązanie problemu badawczego 395
Ograniczenia rozwiązania problemu badawczego 406
Dotychczasowe wyniki badań z wykorzystaniem układu wielkości organizacyjnych 407
Dalsze badania nad układem wielkości organizacyjnych 415
Zastosowanie układu wielkości organizacyjnych w automatyzacji pracy menedżera 418

Bibliografia 425
Spis tabel 471
Spis rysunków 473
Summary 475
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

    Polecamy

    Inne wydawcy

    Inni Klienci oglądali również

    Praktyczne wskazówki, jak tworzyć narzędzia ewaluacyjne i prowadzić badania

    Prowadzenie ewaluacji wewnętrznej w szkołach zobowiązuje dyrektorów szkół do badania jakości pracy szkoły i wykorzystywania wyników do jej rozwoju. Przedstawiamy publikację, z której dowiesz się, jak tworzyć narzędzia ewalua...
    5,50 zł

    Etyka pracy - 08 Rozdz. 7, cz. 2. Etyka...: Etyka pracy a zaangażowanie organizacyjne; Zaangażowanie w pracę a zaangażowanie organizacyjne; Zaangażowanie w pracę jako mediator...; Etyka pracy a zaangażowanie i poziom wykonania zadań...; Wnioski

    Książka zawiera przegląd koncepcji i badań etyki pracy czyli konstruktu, który po raz pierwszy zdefiniowany został przez niemieckiego socjologa Maxa Webera. Etyka pracy jest definiowana jako syndrom postaw i przekonań dotyczących pracy. W pracy ...
    5,00 zł

    Koncepcje oporu we współczesnych naukach społecznych - 10 Rozdz. 12. Nowe ruchy społeczne jako przestrzeń umiejscowienia potencjału oporu; Podsumowanie; Bibliografia

    Przedmiotem pracy jest kategoria oporu analizowana w kontekście założeń wybranych teorii funkcjonujących w obrębie nauk społecznych. Opór został przedstawiony jako kategoria związana ze strategiami transgresyjnymi i emancypacyjnymi, odniesiono g...

    Języki specjalistyczne w badaniach i praktyce

    Niniejszy zbiór nawiązuje do dwóch wzajemnie przenikających się sfer: zakresu badań naukowych nad językami specjalistycznymi oraz obszaru praktyki obejmującego m.in. dydaktykę i przekład specjalistyczny. W ramach wymienionych zagadnień pr...
    5,00 zł

    Badania jakościowe w naukach społecznych - 06 Cz 3, Metody i techniki badań jakościowych

    Celem monografii jest scharakteryzowanie wybranych zagadnień związanych z projektowaniem i prowadzeniem badań jakościowych w naukach społecznych, dlatego opisano ich podstawy teoretyczne oraz omówiono najważniejsze metody i techniki badawcze. Wś...
    5,00 zł

    Koncepcje oporu we współczesnych naukach społecznych - 02 Perspektywy metodologiczne badań nad oporem

    Przedmiotem pracy jest kategoria oporu analizowana w kontekście założeń wybranych teorii funkcjonujących w obrębie nauk społecznych. Opór został przedstawiony jako kategoria związana ze strategiami transgresyjnymi i emancypacyjnymi, odniesiono g...
    32,00 zł

    Koncepcja wychowania fizycznego dla wszystkich etapów edukacji Zdrowie-Sport-Rekreacja

    PORADNIK METODYCZNY IV ETAP EDUKACYJNY – SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE PROGRAM NAUCZANIA PLANY PRACY PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Koncepcja edukacji fizycznej „Zdrowie, Sport, Rekreacja” autorstwa Urszuli Kierczak, to program do nauczania ...

    Przestrzeń – literatura – doświadczenie - 10 Mazury – Koeppen. Koncepcja geopoetyki jednającej światy

    Opracowania pomieszczone w tomie "Przestrzeń – literatura – doświadczenie" bardzo spójnie wpisują się w nurt komparatystyki literackiej. Zdolności komparatystyczne polegają bowiem na umiejętności dostrzegania ruchów ...

    Badania marketingowe. Rozdział 7

    ROZDZIAŁ 7 Z PUBLIKACJI PT "BADANIA MARKETINGOWE" REDAKCJA NAUKOWA KRYSTYNA MAZUREK ŁOPACIAŃSKA. Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińsk...

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!