MENU

Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2009

  • Autor: Łucja Reczek-Zymróz

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 38,00 zł
29,64
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym

    Książka Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym składa się z trzech części.

Część pierwsza zawiera wyjaśnienia terminów związanych z pojęciami „środowisko lokalne" i „współdziałanie pedagogiczne". Przedstawia również rozważania na temat działalności wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej i profilaktycznej szkoły podstawowej jako najważniejszego ogniwa systemu oświatowego. Ponadto prezentuje rolę i zadania nauczyciela we współczesnej szkole na tle realiów wdrażania reformy oświatowej.

    W części drugiej znajduje się opis metodologii badań własnych autorki. W szczególności przedstawia ona: problematykę badań (współdziałanie szkoły ze środowiskiem lokalnym w zakresie wychowania, kształcenia, opieki i profilaktyki), zmienne i określone wskaźniki, charakterystykę metod i narzędzi badawczych, miejsca i czasu badań oraz badanych grup. Badania przeprowadzono na terenie szkół podstawowych oraz środowiska lokalnego Tarnowa i okolic. Zastosowano następujące metody: wywiad, ankietę, skalowanie, analizę dokumentacji, obserwacje. Badaniami objęto 103 nauczycieli, 202 rodziców oraz 20 przedstawicieli instytucji i organizacji środowiska lokalnego.

    Trzecia część książki zawiera analizę wyników badań. Koncentruje się przede wszystkim na takich zagadnieniach, jak: stan współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym (z określeniem m.in. instytucji i dziedzin współdziałania), realizacja współdziałania pedagogicznego (cele, treści, metody, formy), efekty współdziałania oraz ich uwarunkowania. Podsumowanie tej części stanowią uogólnienia wyników badań oraz wnioski dla praktyki.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	11
Część I. Teoretyczne podstawy badań	15
	Rozdział I. Wyjaśnienia terminologiczne	15
		1. Współdziałanie pedagogiczne	15
		2. Środowisko lokalne	25
	Rozdział II. Kształcenie i wychowanie we współczesnej szkole	33
		1. Tendencje w funkcjonowaniu współczesnej szkoły	33
		2. Główne zakresy działalności szkoły	38
			2.1. Działalność wychowawcza	38
			2.2. Działalność dydaktyczna	42
			2.3. Działalność opiekuńcza	43
			2.4. Działalność profilaktyczna	45
		3. Rola nauczyciela we współczesnej szkole	49
	Rozdział III. Reformowana szkoła podstawowa	55
		1. Założenia reformy systemu oświaty	55
		2. Realia funkcjonowania reformowanej szkoły	60
	Rozdział IV. Społeczne uwarunkowania funkcjonowania szkoły	65
		1. Szkoła jako centralne ogniwo systemu oświaty	65
		2. Rola szkoły w społeczeństwie	70
		3. Społeczny kontekst funkcjonowania szkoły	74
	Rozdział V. Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym	81
		1. Składniki środowiska lokalnego warunkujące pracę szkoły	81
		2. Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym	87
			2.1. Współdziałanie w zakresie wychowania	87
			2.2. Współdziałanie w zakresie kształcenia	92
			2.3. Współdziałanie w zakresie opieki	94
			2.4. Współdziałanie w zakresie profilaktyki	96
Część II. Metodologiczne podstawy badań	101
	Rozdział VI. Metodologia badań własnych	101
		1. Problematyka badań	101
		2. Zmienne i wskaźniki	102
		3. Metody i narzędzia badawcze	104
		4. Miejsce i czas badań	106
		5. Charakterystyka badanych grup	109
		6. Organizacja i przebieg badań	112
		7. Charakterystyka zgromadzonych materiałów	112
Część III. Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym – analiza wyników badań	117
	Rozdział VII. Stan współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	117
		1. Waga przywiązywana do współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	117
		2. Instytucje współdziałania pedagogicznego szkoły ze środowiskiem lokalnym	126
		3. Dziedziny współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	130
	Rozdział VIII. Proces realizacji współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	161
		1. Szczegółowe cele współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	161
		2. Treści współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	179
		3. Metody i formy organizacyjne współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	188
	Rozdział IX. Efekty współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	209
		1. Ocena wyników współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	209
		2. Wyniki współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	220
	Rozdział X. Uwarunkowania efektów współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	239
		1. Czynniki ułatwiające i czynniki utrudniające współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	239
		2. Możliwości efektywniejszego współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	263
	Rozdział XI. Uogólnienia i wnioski z badań	269
		1. Uogólnienia wyników badań	269
		2. Wnioski dla praktyki	274
Bibliografia	277
Aneksy	291
Streszczenie	331
Summary	333
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

36,00 zł
40,00 zł

Usługi społeczne na poziomie lokalnym – funkcje, zasady, finansowanie

Autorzy podjęli bardzo ważny temat, który powinien być uwzględniany gdy społeczeństwo ma dążyć i osiągać odpowiedni poziom rozwoju zrównoważonego. Trzy główne polityki państwa mają wpływ na rozwój zrównoważony, tj. po...
43,68 zł
52,00 zł

Podstawowe wiadomości o islamie

Profesor Janusz Danecki, wykładowca Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej i Uniwersytetu Warszawskiego, jest wybitnym znawcą islamu i kultury świata arabskiego, autorem podstawowych monografii o języku arabskim i islamie.Islam wyznaje dzisi...
45,00 zł
50,00 zł

Myśleć o społeczeństwie. Teoria i praktyka w pedagogicznym i społecznym działaniu

Szanowni Państwo, mając na uwadze dobro jednostki, społeczeństwa, praktykę pedagogiczną, społeczną aktywność pragniemy Państwu zaproponowaćpublikację „Myśleć o społeczeństwie. Teoria i praktyka w pedagogicznym i społecznym działaniu”....
59,20 zł
74,00 zł

Wybierz szkołę podstawową dla swojego dziecka

Dzień, w którym dziecko rozpoczyna naukę w szkole podstawowej, jest wyzwaniem i dla świeżo upieczonego ucznia, i dla rodziców. Aby dobrze wybrać z bogatej oferty dostępnych opcji edukacyjnych (szkoły publiczne, prywatne, nauczanie domowe)...
83,16 zł
99,00 zł

Prawo gospodarcze prywatne. Podstawowe instytucje

W podręczniku Prawo gospodarcze prywatne. Podstawowe instytucje w trzech częściach omówiono m.in.:zagadnienia ogólne, w szczególności dotyczące przedsiębiorców i ich zasad uczestnictwa w obrocie gospodarczym,sp&o...
20,79 zł
23,10 zł

Podstawowe pojęcia zawodoznawstwa

Zakres tematyczny opracowania wykracza poza dotychczasowe widzenie omawianej problematyki. W sposób pogłębiony analizuje podstawowe obszary zawodoznawstwa. Z drugiej strony problematyka zawodoznawstwa uzyskuje nowe spojrzenie na jej zakres treśc...
45,00 zł
50,00 zł

Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu 2020/2021

Publikacja szczegółowo omawia obowiązujące regulacje dotyczące nadzoru pedagogicznego, w tym m.in. jego formy, wymagań wobec przedszkoli, szkół i placówek, zadań dyrektora przedszkola, szkoły lub placówki oraz zadań i kompet...
34,32 zł
44,00 zł

Społeczno-pedagogiczne i kulturowe konteksty migracji dzieci

Książka Społeczno-kulturowe implikacje migracji dzieci stanowi rozwinięcie moich analiz i badań dotyczących kulturowych, społecznych i pedagogicznych kontekstów dzieciństwa w sytuacji różnicy kulturowej i odmienności etnicznej, zawartych ...
27,00 zł
30,00 zł

Współzarządzanie rozwojem lokalnym na terytorium powiatu (na przykładzie Lokalnej Grupy Działania „Puszcza Kozienicka”)

Praca adresowana jest do środowisk naukowych jako materiał źródłowy do dalszych, bardziej pogłębionych analiz i opracowań badawczych w zakresie „kooperacyjno-konkurencyjnego” (kooperencyjnego) zarządzania strategicznego rozwojem loka...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!