Zachowania klientów indywidualnych w procesie zakupu usługi ubezpieczeniowej
Książka stanowi kompleksowe opracowanie problematyki zachowań klientów indywidualnych w warunkach stale zmieniającego się rynku usług ubezpieczeniowych. Dogłębne poznanie tych zachowań i wpływających na nie czynników jest dla zakładów ubezpieczeń warunkiem koniecznym do opracowania skutecznych działań marketingowych, które mają na celu odróżnienie produktów od ofert konkurencji, zdobycie i utrzymanie klienta, a tym samym umocnienie pozycji na rynku.
Autorka w monografii:
prezentuje charakterystykę rynku ubezpieczeniowego, regulacje prawne oraz specyfikę usługi ubezpieczeniowej,
identyfikuje potrzeby klientów indywidualnych na polskim rynku ubezpieczeniowym oraz wykorzystywane przez nich źródła informacji,
charakteryzuje postępowanie klientów na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego, wyodrębnia segmenty rynku usług ubezpieczeniowych oraz grupy typologiczne klientów indywidualnych według ich zachowań,
wdraża nowe metody oceny działań marketingowych wpływających na postępowanie klientów. Omówione w publikacji zagadnienia zostały opracowane na podstawie krytycznej analizy literatury przedmiotu oraz badań bezpośrednich przeprowadzonych w latach 20112012 w województwie śląskim.
Adresaci:
Książka jest adresowana do kadry menedżerskiej instytucji ubezpieczeniowych i zakładów ubezpieczeń, studentów kierunków ekonomicznych oraz wszystkich osób zajmujących się badaniami zachowań konsumentów.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-6052-4
- ISBN druku: 978-83-264-4331-2
- EAN: 9788326460524
- Liczba stron: 220
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz ważniejszych skrótów str. 9 Wstęp str. 11 Rozdział I. Rozwój i funkcjonowanie rynku usług ubezpieczeniowych str. 21 1. Istota i charakterystyka rynku ubezpieczeniowego str. 21 2. Specyfika usług ubezpieczeniowych i ich klasyfikacja str. 29 3. Rynek usług ubezpieczeniowych w Polsce - ewolucja podstaw prawnych str. 43 4. Rynek usług ubezpieczeniowych w Polsce - instytucje i charakterystyka str. 51 Rozdział II. Zachowania klientów na rynku usług ubezpieczeniowych - ujęcie teoretyczne str. 65 1. Konsumenci, nabywcy i klienci na rynku - przegląd definicji i stanowisk teoretycznych str. 65 2. Istota i charakterystyka zachowań klientów na rynku usług ubezpieczeniowych str. 75 3. Uwarunkowania i czynniki zachowań klientów na rynku usług ubezpieczeniowych str. 79 4. Potrzeby klientów na rynku usług ubezpieczeniowych w świetle teorii potrzeb i teorii wyboru konsumenta str. 88 5. Proces podejmowania decyzji o zakupie i ich rodzaje w świetle teorii asymetrii informacji na rynku usług ubezpieczeniowych str. 97 6. Lojalność klientów na rynku usług ubezpieczeniowych str. 106 Rozdział III. Metodyczne aspekty badań zachowań klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych str. 115 1. Cele i zakres badań zachowań klientów na rynku usług ubezpieczeniowych str. 115 2. Źródła informacji o zachowaniach klientów indywidualnych str. 116 3. Metody badań klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych str. 121 4. Charakterystyka i organizacja badań zachowań klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych str. 126 Rozdział IV. Zachowania klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych str. 134 1. Świadomość ubezpieczeniowa jako podstawowy warunek potrzeby ubezpieczenia str. 134 2. Czynniki warunkujące zachowania klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych str. 139 3. Decyzje klientów o zakupie usługi ubezpieczeniowej str. 145 4. Zaspokojenie potrzeb ubezpieczeniowych przez klientów str. 154 Rozdział V. Typologia klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych według zachowań rynkowych str. 160 1. Metody typologii klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych str. 160 2. Typy klientów na rynku usług ubezpieczeniowych str. 167 3. Segmentacja rynku usług ubezpieczeniowych str. 171 4. Kierunki wykorzystywania wiedzy o zachowaniach klientów w działalności marketingowej zakładów ubezpieczeń str. 177 Zakończenie str. 183 Załącznik. Kwestionariusz ankiety str. 191 Spis ilustracji str. 201 Spis tabel str. 203 Bibliografia str. 205 Akty prawne str. 215 Strony internetowe str. 217