Azjatycki soft power a prawo własności intelektualnej
Soft power jest jednym z narzędzi wykorzystywanych do osiągnięcia wiodącej pozycji przez państwa azjatyckie. Jest to międzynarodowa wymiana kulturalna, współpraca i dyplomacja kulturalna, pomoc gospodarcza i technologiczna, wszystko to co buduje pozytywny wizerunek kraju i zainteresowanie obcokrajowców. Soft power polega na zdolności przyciągania i przekonywania do swoich racji, podczas gdy twarda siła opiera się na zdolności do wywierania nacisku. Wyrasta ona zatem z potęgi militarnej lub gospodarczej kraju, podczas gdy miękka siła wynika z atrakcyjności kultury, ideałów politycznych i polityki danego kraju.
Bogato ilustrowana książka skupia się co do zasady na własności intelektualnej, która stała się narzędziem soft power i którą państwa azjatyckie wykorzystują w sposób mistrzowski, podbijając świat.
W publikacji w niezwykle interesujący sposób przedstawiono przykłady soft power:
k-pop i k-drama
hongkońskie filmy akcji
japońską mangę, anime i cosplay
tajwańskie półprzewodniki.
Książka jest przeznaczona nie tylko dla osób zainteresowanych własnością intelektualną, lecz także dla tych zafascynowanych Azją. Zaciekawi również czytelników zajmujących się stosunkami międzynarodowymi w aspekcie kulturowym, a także studentów prawa, stosunków międzynarodowych, kulturoznawstwa i dziennikarstwa.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8358-479-9
- ISBN druku: 978-83-8358-319-8
- EAN: 9788383584799
- Liczba stron: 340
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wstęp 9 Rozdział I Bruce Lee i hongkońskie filmy akcji 13 1. Wprowadzenie 15 2. Hongkońskie kino lat 70. 21 3. Ochrona prawna sztuk walki 23 4. Własność intelektualna i sztuki walki 28 5. Wizerunek Bruce’a Lee 32 Rozdział II Cool Japan – manga, anime, cosplay 41 1. Wprowadzenie 43 2. Kultura otaku 47 3. Manga 49 4. Anime 60 5. Cosplay 67 Rozdział III Japońska sztuka współczesna 69 1. Wprowadzenie 71 2. Ruch superfl at 73 3. Yayoi Kusama – najdroższa artystka świata 77 4. Sztuka konceptualna 82 5. Yoshitomo Nara – prawdopodobnie najsłynniejszy żyjący japoński artysta współczesny 86 6. Droit de suite 90 7. Żywe skarby narodowe 94 Rozdział IV Bollywood – kraina inspiracji czy indyjska specyfika? 99 1. Wprowadzenie 101 2. Masala fi lm 104 3. Wpływ fi lmów Bollywood na modę 106 4. Bollywoodzkie inspiracje 115 5. „Indianizacja” fi lmów 120 Rozdział V Gry hazardowe w Makau 127 1. Wprowadzenie 129 2. Hazard w Makau 138 3. Reklama gier hazardowych 140 4. Gry hazardowe a prawo własności intelektualnej 142 5. Znaki towarowe 149 6. Miasto – scenografi a 151 Rozdział VI Tajwan – demokracja i półprzewodniki 155 1. Wprowadzenie 157 2. Demokracja 160 3. Półprzewodniki 167 4. Piractwo chipowe 172 5. Klimat a produkcja półprzewodników 178 Rozdział VII Mała czerwona kropka – Singapur 181 1. Wprowadzenie 183 2. Edukacja 188 3. Atrakcyjny model biznesowy 191 4. Znaczenie własności intelektualnej 195 5. Finansowanie zabezpieczone własnością intelektualną 199 6. Zakazy 202 Rozdział VIII TikTok – soft power po chińsku? 205 1. Wprowadzenie 207 2. TikTok 213 3. TikTok i spory sądowe 220 4. Krótkie fi lmiki wideo 226 Rozdział IX Koreańska fala 231 1. Wprowadzenie 233 2. K-drama: seriale, fi lmy, k-zombies 239 3. K-video games 246 4. K-food i kimchi 253 Rozdział X K-pop i BTS 261 1. Wprowadzenie 263 2. Regulacje prawne k-popu 269 3. Niewolnicze umowy 275 4. BTS 277 Zakończenie 289 Bibliografia 291